Boxholm / Trossnäs

Salonikel

Trådstartare
Snabba bud :D
Ska jag åka till Trossnäs 24-25 juni eller Boxholm 2 juli ?
Ska rida lätt klass på häst.
Berätta om banorna!
:bow:

Sv: Boxholm / Trossnäs

Har bara varit i boxholm. Fin bana, Lövskog och naturligt vatten(liten bäck). Alla momenten går på samma ställe.

tycker jag iaf, händer ju faktiskt att man får åka till terräng banan eller hur?

ja du har ju lösningen på mina problem. tack boxholm hade jag glömt bort, för visst har dom debutant också?
nu kan jag ju fira midsommar hemma o strunta i trossnäs o rida hunting hemma dagen därpå. o så Boxholm helgen efter. perfa!
har inte Baståsen igen den helgen också?

Baståsen är 19 juni
Trossnäs 24-26 juni
Boxholm 2 juli . tror de va deb där oxå!

trossnäs majtävling lätt klass red jag. banan var plättlätt och jättetråkig tycker jag (även om jag inte red hela...) sen va ju inte vädret det bästa så det gjorde ju inte intrycket positivare.....

jag ska iaf till trossnäs på midsommar! men då rider jag cnc*

Är det ngn som har bilder från Trossnäs på tex deras vattenhinder?

Att det är sand vet jag, har sett lite bilder därifrån men inget från vattnet. överväger om jag ska dit eller ej, vill ju rida DM I augsti o det går i lätt så...

bilder från vattenhindret finns på Murrays hemsida.

i lätt var det en liten typ pallisad, ett galoppsprång ner i vattnet (strand) och sen upp för en liten liten kant

Ok det låter ju bra. hon hoppar jättebra i vattnet här hemma, men jag vet inte hur hon kommer att reagera på "nytt" vatten. Finns ju liksom bara Segersjö att träna på här annars. och det är ju lite väl överkurs :D

Jag står lite i valet och kvalet också... Till trossnäs ska jag, dit är jag redan anmäld. Men sen kan jag inte bestämma mig för om jag ska rida huntingen i Örebro dagen efter när jag ändå är i krokarna eller om jag ska ta ledigt helgen efter och åka till Boxholm och rida cnc*...

Såklart tar du den * klassen!
Du, Agda o Murray är för bra för lätt klass nu :D
Så kanske vi andra dödliga får nån chans :angel:

Ha ha, eller hur! Tänk på att min häst bara varit riden engelskt i ett år och hoppad lika länge! Fast det lutar nog mot det faktiskt. Det hade varit kul att få rida lag-SM :banana:

klart du ska rida * i boxholm!!!

synd bara att inte jag åxå kan komma dit :cry:

jag ska åka till boxholm och starta min andra deb. finns det någon som harridit deb där och som kan berätta hur terrängen är? typ om det är med trappa,hinder vid vattnet m.m.

Var länge sen jag red ft...

Boxholms bana är svår men rolig, mycket uppför/nerför, in och ut ur skog. Svåra vattenhinder om hästarna är ovana, brant nerför - vatten - brant uppför. Dressyren brukar vara på andra sidan av en träbro vilket kan vara lite av ett stressmoment om man har en lite fjantig häst :banana:

Trossnäs är rätt plant men de har byggt en lite kulle :smirk: hela terrängen går i en gles tallskog. Kan ju vara kul att åka dit eftersom JSM går den helgen.

Jag skulle nog vilja säga att Trossnäs är lättare än Boxholm, har alltid varit nolla i Trossnäs men har lite blandat resultat från Boxholm, allt från vinster till utvägringar/avfallningar :bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod