westernsuzie

Trådstartare
Jag skulle vilja ha någon slags boxgrind eller boxgardin eller liknande som man kan stänga för när någon häst står i stallgången utanför min hästs box (hon har en vanlig boxdörr nu, en sån där halvdörr så hon kan titta ut). Hur gör man på bästa vis en sådan? Vet ni någonstans där det säljs färdiga boxgrindar/boxgardiner till hyfsat pris och som är enkla att montera? Eller kan man kanske bygga en själv? Hur har ni gjort?
Visa gärna bilder! :bump:

Sv: Boxgrind?

H**ks har en ställbar boxgrind i nylon, kostar 189kr.
Kanske det kan vara ett alternativ?

jag vågar inte lägga in en länk eller bild, då blir det väl reklam?

Jag byggde en själv (eller rättare sagt maken gjorde). En ram av trä och rundstavar emellan. Sen på med gångjärn och den funkade utmärkt. Hade en liten hasp på så att man kunde stänga och öppna lätt. Hade oxså en dum box vid uppställningsplatsen då.
Har tyvärr ingen bild. Kan ta en i morgon ifall du vill. Den används inte längre utan står på logen och samlar damm.

/B

knapplån

Kan man använda nylongrindar som t.ex h**ks boxgrind istället för boxdörr?

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 801
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 711
Senast: Enya
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar