aemaria

Trådstartare
Min sambo och jag funderar på att skaffa hund. Vi har aldrig haft hund tidigare och har velat hit och dit. Det är inte lätt att försöka hitta "rätt" ras! Nu har min sambo iallafall torskat dit på boxer och jag vet inte vad jag tycker om det ännu... Vet inte så mycket alls om rasen mer än dess utseende.
Nu vill jag gärna höra åsikter om hur boxern är som ras och varför man ska välja den?

Tack på förhand!

//aemaria
 
Sv: Boxer

Har ingen boxer själv och har inte så jätte mycket erfarenhet men de jag har stött på har varit mycket studdsiga, pussiga och glada hundar. Väldigt arbetsvilliga men verkar ha lite svårt att koppla av, för min del så tycker jag att de yrslar runt lite för mycket men om man vill ha en aktiv hund att verkligen jobba med är det säkert trevliga!
 
Sv: Boxer

Hejsan!
Jag Bara ÄLSKAR boxar...
Dom är såå himmla gulliga...
En boxer kan vara eller ÄR väldigt busiga och vilda av sig, men dom har inget ont i sig... Alla boxrar är helt underbara tycker jag, men jag kanske är lite jävig i den här frågan, eftersom jag själv ska skaffa mig en... men visst, en boxer kanske inte är en perfekt första gångs hund eftersom man måste aktivera dom hela tiden, men självklart så är det bara att gå kurser, som är en självklarhet att göra när man köper såna här raser...
Jag själv tycker att ni ska köpa er en liten vän för livet..
som då självklart är en boxer...
 
Sv: Boxer

Jag har aldrig haft boxer sjalv men min pojkvan ar uppvuxen med en. Mitt intryck ar att det ar pigga, intelligenta hundar som tycker om att interagera med manniskor. Jag vet inte riktigt varfor boxern avlades fram fran borjan, men det ar iaf ingen jakthund (sasom retrievers eller spaniels). De kraver god uppfostran (som alla stora hundar..), och forstas motion, men inte bara spring utan mental motion (lar den trick!). Palsen ar len och de harar inte sa mycket, daremot kan de latt fa rinniga ogon och "tappt" nasa eftersom de har utstaende ogon och trubbig nos.
Om man ar beredd att lagga ner jobb pa valpen och fa pli pa den fran borjan sa blir boxern en valdigt trevlig hund. :)
 
Sv: Boxer

Som uppfödare säger jag så här.

* Glada
* Aktiva
* Älskar Familjen
* Behöver inte mycket motion (dock behöver den få springa av sig på gården eller dyligt.)
* Vacker :love:
*Träning typ lydnad eller dyl. går inte att traggla, utan vill ha nya moment så fort den har fattat... Gillar inte tjat.
*fäller päls vår och höst

OBS, nu talar jag dom som inte är avlade för rent bruks, utan mer sällskap/utställning med bra mentalitet
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Boxer

J. Jag vet inte riktigt varfor boxern avlades fram fran borjan, men det ar iaf ingen jakthund (sasom retrievers eller spaniels). De kraver god uppfostran (som alla stora hundar..), och forstas motion, men inte bara spring utan mental motion (lar den trick!).

Boxer är en jakthund, viltsvin.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Boxer

Min familj har fött upp boxrar i många år och kan säga att det är mycket bra familjehundar. Behöver inte jättemycket motion, men behöver såklart endå lite. Snälla mot barn, positiva, pigga och glada. Och fina såklart:love: Vår sista hund dog för oss innan sommaren:cry:
 
Sv: Boxer

De boxrar jag har stött på har alla varit mycket trevliga på alla sätt och vis.

När jag skaffar mig egen hund (bor fortfarande hemma hos mamma och pappa, här har vi en rottweiler) blir det förmodligen en boxer.
Har fullkomligt kärat ner mig i denna ras.

/Fanny.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 463
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
32
· Visningar
1 055
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 175
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 454
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp