Sv: Böter för Häst utan pass
nej, våra svenska privathästar får nog många gånger gå till destruktion eller grävas ner hemma. Inom trav- och galopp är det nog vanligare att de går till livsmedelsproduktion om de inte är behandlade med något som gör att de inte får bli mat. Och det är tveksamt om man lägger ner tid och pengar på en halvdan häst för att få den frisk. Hästar modell Iceland eller någon annan riktigt bra häst lägger man nog ner mer arbete och veterinärkostnader på eftersom det betalar sig i slutändan. Då kan det hända att de får preparat som det är livstids karens på = destruktion.Puh, började fundera över hur vanligt det är att man skickar sin lilla häst på slakt när man anser att tiden är inne? Själv anser jag inte att det är något fel med att använda sig av det kött som annars skulle förfaras. Men jag skulle aldrig göra så mot mina egna hästar, här hos oss finns hästar i åldrarna från 10 till 33 år. När det sedan är dags för dem att vandra vidare till evigt gröna ängarna så ska de få somna in på gården och helst skulle jag se att de även fick ligga här.