Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
The piano?Jag läste en bok på högstadiet om en kvinna som på nåt vis hamnade i regnskogen med sin man (?) och tvingades bo där många år. Han dog och hon var blind. Minns inte alls hur den slutade.
The piano?
When you’re strange, om du skulle vilja se den igen!En gång, troligen senast 2012, såg jag några minuter av en film på en filmkanal och tänkte att jag skulle se den en annan gång, som jag minns var det en musikfilm som hette People are strange med Johnny Depp, jag har aldrig återsett filmen.
Livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet!Jag minns en barnfilm/serie om små figurer som flyger in i en människokropp. Programmet/serien gick bland annat ut på att visa hur bakterier är dåliga, och behöver bekämpas samt visa ur ett barnperspektiv om hur kroppen ser ut på insidan. Ett tecknat program.
INGEN jag träffat minns detta barnprogram men jag är helt säker på att det finns.
Har nog ett starkt inpräntat minne om att denna lärde mig om hur viktigt det var att andas genom näsan (till exempel när man springer genom luftföroreningar)Livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet!
Introt till En cell-sam historia är fastetsat i mitt minne för all evighet. Ahh, sent 80-tal alltså, vilka barnprogramspärlor det finns!
Jag minns inte någon bok, men det sistnämnda låter som filmen "Samson och Sally". Absolut Avgudade den som barn, trots att den är rätt mörk.Har nog ett starkt inpräntat minne om att denna lärde mig om hur viktigt det var att andas genom näsan (till exempel när man springer genom luftföroreningar)
Ännu en med ”inte en film men…”
Minns att jag läste en bok mååånga gånger under lågstadiet, om en kaskelot-unge som kommer bort från sin mamma och flock
Allrakäraste syster?Jag har sökt en bok i evigheter som jag läste ofta som barn. Det är en flicka som bor i ett hus där grannträdgården är helt förfallen och igenväxt. Genom att passera en häck eller portal av något slags förs hon tillbaka i tiden och då blir vän med en annan flicka. Det är nåt med någon rosenträdgård och att hon skrapar mossa av f också. Det är inte Den hemlighetsfulla trädgården men är ganska lik. Vore så tacksam om denna usla beskrivning ändå skulle leda någonstans. =)
Det är den. Tänkte på den för inte så länge sen. ”Allra käraste syster, ett måste du veta…”Allrakäraste syster?
Fantastisk berättelse, men tyvärr är det inte den. Jag skulle gissa att den jag söker utspelar sig i Storbritannien men är inte säker. det skulle kunna vara så att flickan i ”det gamla” är sjuk på något sätt. Så konstigt att minnas så lite av en bok som jag vet gav en sån speciell känsla i kroppen.Allrakäraste syster?
Den har jag också läst för länge sen! Hon utvecklade ett sinne för att känna om det var ormar i närheten, om jag minns rätt.Jag läste en bok på högstadiet om en kvinna som på nåt vis hamnade i regnskogen med sin man (?) och tvingades bo där många år. Han dog och hon var blind. Minns inte alls hur den slutade.
Den kommer jag ihåg också, men vagt. Eller så finns det fler liknande böcker?Jag har sökt en bok i evigheter som jag läste ofta som barn. Det är en flicka som bor i ett hus där grannträdgården är helt förfallen och igenväxt. Genom att passera en häck eller portal av något slags förs hon tillbaka i tiden och då blir vän med en annan flicka. Det är nåt med någon rosenträdgård och att hon skrapar mossa av f också. Det är inte Den hemlighetsfulla trädgården men är ganska lik. Vore så tacksam om denna usla beskrivning ändå skulle leda någonstans. =)
Har nog ett starkt inpräntat minne om att denna lärde mig om hur viktigt det var att andas genom näsan (till exempel när man springer genom luftföroreningar)
Ännu en med ”inte en film men…”
Minns att jag läste en bok mååånga gånger under lågstadiet, om en kaskelot-unge som kommer bort från sin mamma och flock
Igen - Samson och Sally.Jag har ett minne av någon film med en kaskelot som kommer bort och bla hamnar i ett stort oljeutsläpp som brinner?