Borsta tänderna?

S

Sannis

Hej har alltid undrat hur många det är som borstar tänderna på sin hund? själv borstar jag det när jag kommer ihåg att göra det blir så där engång i veckan hunden har inget emot det alls står med munnen öppen.

Sv: Borsta tänderna?

Nä, ingen tandborstning. Hon älskar att gnaga på pinnar så den lilla tandsten hon har (8½ och har aldrig behövt ta bort nåt!) skavs av.
En del vet. rekommenderar tandborstning, andra inte. Men det är klart, blir det inte nån jättefajt med hunden varje gång så skadar det ju i alla fall inte.

Sv: Borsta tänderna?

Ok. min hund tycker inte om att bära pinnar elle ligga å tugga på varken pinnar eller ben. Ben kan han tugga på i ca 10 minuter sen tröttnar han

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 474
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård