Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för ditt svar!Det tar cirka 4-6 veckor efter fästingbettet för kroppen att producera antikroppar som sedan finns kavr i cirka ett år.
Hunden bröjar inte helelr halta så fort den blivit biten utan det tar oft flera veckor upp emot månader innan just hältan kommer så troligtvis behöver testet inte göras om, men det finns en vädlogt liten risk för att hunden visat symptom på hälta innan tillräckligt med antikroppar producerats.
De flesta hundar som drabbas av borrelios visar inga symptom alls.
Jag tycker det är värd att se om det är inte det. Tyvärr har inte våra ortopeder en aning varför det kom och vad EXAKT det är. Utan vi ser vad det är inte och hur reagerar hunden på olika mediciner.Tänk på att bara för att hunden har antikroppar mot borrelia så betyder det inte att huden är sjuk i borrelios och att hältan kommer därifrån.
Som jag sagt så visar de flesta hundar inga symptom alls. Om ni dessutom redan gjort ett test som kommit tillbaka negativt skulle jag börja leta efter andra orsaker till hältan, tyvärr.
Det vet man aldrig innan blodprov väl?vet man att hältan är relaterad till fästingsjukdom då?