S
snuttis_linsan
Hejhej! Jag undrar är det någon som har en westernsadel från börjes .. det fanns en jättebillig och eftersom jag bara ska rida lite så verkar det som ett bra köp Någon som vet hur dom är sköna, dåliga, bra ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ojdå det lät väl inte sådär jätte bra Jag har en islandssadel just nu som passar utmärkt .. har bara alltid velat ha en westernsadel
Menmen .. kanske bäst att köpa en begagnad en då
Förlåt, men jag tycker det där är lite fånigt. Det är väl inte priset som avgör om sadeln passar hästen eller inte?
Man kan mycket väl få en bra begagnad sadel för under 5000:-
och om man dessutom bara vill testa, så spelar det väl ingen större roll vad sadel kostar?
Jag tolkar inte "rida lite" som att "springa maraton", utan mer som "ut och gå en liten runda kanske en gång i veckan" och då kan man precis lika gärna köpa ett par billiga promenadskor på second hand.
Dessutom så har jag en kompis som har en westernsadel , hon köpte sin för bara 1500 kr och den håller än!
Stoppning? Finns det sådant i en Westernsadel.
Den förmodligen bästa sadelaffär jag gjort var en billig Mexicansk sadel.Köpte den för 1000 Kr och sålde den 8 år efteråt för 2000.Jag saknar den än,min kära gammla sadel.
QUOTE]
Inte stoppning på samma sätt som i en engelsksadel men under själva sadeln mot hästryggen ligger ull, filt, päls eller annan beklädnad. Den är riktigt tunn och dålig på den aktuella sadeln.
Samt att stoppningen i sitsen för ryttaren är stenhård.
Kul för dig att du gjorde en bra affär. Frågan är om det var kul för din häst eller den som köpte sadeln
Hmmm men då spelar det ingen roll vad man köper då då?
Bara att köpa vilken sadel som helst och slänga upp menar du
För allt kan man fixa med padden
Riktigt läskig inställning tycker jag
Har du någonsin sett en kal bom från en billig sadel ?
Stoppning? Finns det sådant i en Westernsadel.
Den förmodligen bästa sadelaffär jag gjort var en billig Mexicansk sadel.Köpte den för 1000 Kr och sålde den 8 år efteråt för 2000.Jag saknar den än,min kära gammla sadel.
QUOTE]
Inte stoppning på samma sätt som i en engelsksadel men under själva sadeln mot hästryggen ligger ull, filt, päls eller annan beklädnad. Den är riktigt tunn och dålig på den aktuella sadeln.
Samt att stoppningen i sitsen för ryttaren är stenhård.
Kul för dig att du gjorde en bra affär. Frågan är om det var kul för din häst eller den som köpte sadeln
Om du tycker att stoppningen är tunn i sitsen och är stenhård.Då skall du inte prova att rida i en Old Timer sadel.
Ja han är jätte förtjust i den sadeln,och han vägrar att sälja tillbaks den.