Börjes sele

Underbar

Trådstartare
Ja nu tar man snart studenten och ska börja jobba.
Selen från börjes De Luxe har jag tittat på länge, jag vill köpa den och det kan jag snart äntligen. :laugh:

Någon som har denna selen är den bra ? Någon som har den till shetlandsponny så jag vet om jag ska beställa i ponny eller shetland har en rätt grov shettis som oftast har ponny storlekar på allt. Funderar på om jag ska köpa den i brunt :love: Men finns ingen bild på den i brunt någon som har någon bild?

Många frågor om ni kan svara på någon i alla fall :D

Sv: Börjes sele

Den bruna från ideal är snygg :)

annars vet jag lite andra märken som håller samma standard :) men lite lägre pris har jag för mig. kolla på häst**t begagnatsidor under selar och vagnar. där finns en som säljer nya selar och de finns i snygg! brun. extra snygg inte den där rödbruna. sen har ju driveout jättemånga fina selar till shettis, gillar deras egen sele.
Jag har själv en rejäl maxad shettis och han har faktiskt ponnysele, men han skulle nog kunna ha shettis i vissa märke med. selar.se har måtten på ideal om du vill ha dem, hon kanske dessutom är billigare? Men vänta-har inte börjes en filial i kungsbacka?

hittade en på selarbutiken
http://www.selar.se/butiken/getbildstor.php?Artnr=HA150

får inte in bilder längre, men här är länken. Någon som vet hur man lägger in bilder nu?

Senast ändrad:

Då får jag gå in och kolla där och på hastnet :laugh:

Just de börjes ligger ju i kungsbacka då kan jag faktiskt åka och kolla på selen ju.

Det är precis den mörka bruna färgen jag vill ha på länken :love:

Idealselen som även saluförs via börjes är jättefin, jag har en sådan till min shettis. Han har ponny i träns och grimmor men shetland på selen som är ganska stor.

Bästa pris jag har hittat är just från börjes så jag köpte min i kungsbacka när vi var i närheten. Den bruna får du specialbeställa om du vill ha den färgen.

Jag har två maxade/överväxta shettisar och jag har storlek shetland på min. Mina shettisar har också ponnystorlek på allt, men i Ideals selar har de storlek shetland.

incognito och Shetlandskusk tack för svar:laugh: Låter som storlek shetland, pmat med nillabjorn och hon skrev att man kunde byta hos henne. Känns tryggt och hon hade bruna :laugh:

Den bruna finns visst med på bild? Jag har en sån till min shetlandsponny, eller inte helbrun men med brunt foder. Har storlek shetland till henne.

Hm vilken menar du ? Kolla i katalogen hitta bara bröstsele exklusive som är svart med brunt foder. Den du mena eller? Den är jag inte intresserad av utan selen på 94 i katalog 2009. :)

Varför ska du köpa en sån dyr? Till en shetlandsponny:crazy:

Kanske för att shetlandsponnys är som vilken häst, bara i mindre format, som helst och förtjänar också en bra utrustning.

Blir så trött på sånt skitsnack. :mad:

Håller med Idaidut och exklusiven är ju en sk skitsele dvs en med fast brösta vilket inte precis är något bra.

Tur att du förstod vad jag skrev fastän jag hade satt kommatecknen på fel ställen. ;) Såg det nu...

Exclusiv-selen är dessutom ganska dyr för att vara en skitsele tycker jag. Finns många bättre selar för under det priset... Alltså riktiga selar, med rätt däckel o lös brösta och sådant. Kanske inte lika bra som Ideal, men bättre än skit... :)

Nä TS Du gör helt rätt. Jag hade nog själv köpt en Ideal om jag hade haft råd.

Ja det också, den är väldigt dyr och för det är det verkligen inga problem att hitta en bra sele:) Någon med bra läderkvalite som säkert fasta bröstselar kan ha
men det hjälper inte när själva konstruktionen är dålig.

därför att pollux inte kan något om körning och inte vet att hon inte bör använda den selen hon har-överhuvudtaget. Så ser ju tyvärr fortfarande körsverige ut, det säljs minst 10 såna selar i veckan från börjes med flera. Konstigt att man inte möter fler såna ekipage egentligen?
vad säger ni, ska vi inte utbilda pollux i hur hennes häst vill ha det egentligen, vem vet, hon är kanske nästa ungdoms SM vinnare?

Skitsele bara för jag inte köper en för flera tusen eller ?

"förtjänar också en bra utrustning"

Så min sele är inte bra då eller ?!

Förklara ? Varför skulle inte jag inte köpa fina och bra saker till min shetlandsponny som jag älskar mer över allt annat?

Tycker bara de är onödigt kan ju köpa massa mer roliga saker för dom pengarna.

utbilda pollux i hur hennes häst vill ha det egentligen

Jag tror jag vet själv hur min ponny vill ha det men tack ändå!

därför att pollux inte kan något om körning

Hahah lägga av, jag körde när jag var yngre och har börjat igen med min ponny som jag kör 4-5 gånger i veckan.

Men sök på "skitsele" här på forumet, läs om lös brösta, draglinor, baksele, draglinje. Kom sen och säg fortfarande att du tycker din sele är lika bra som en med lös brösta, draglinor, baksele?

Priset är inte själva frågan eftersom du kan få en bra sele för mindre än vad
den kostar. Det är själva konstruktionen. Många börjar sin körning med såna selar utan att tycka att det är något fel men när man får lära sig hur det bör vara för att hästen ska dra på ett bra sätt, där finns det rum för förändring:laugh:

Nej. Din sele är inte bra. Tyvärr.

Jag har köpt en riktig sele, med riktig däckel, baksele och draglinor till min fodershettis och den var billigare än din, men mycket bättre.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: LadySara
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
488
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?