Börjes sele

Sv: Börjes sele

Här hittade jag en bild:
21999954.jpg

Behöver inte det jag vet hur jag ska sköta mina hästar och vilken utrustning de ska ha. Håll er till ämnet i stället för att hoppa på mig.

Jag tycker EURO TECH SELE IH FS selen ser trevlig ut!

Vi har en Ideal maraton som också är köpt där men efter något år är den helt tunnsliten tex i skackelfästena och den behöver renoveras. Dock har vi ingen shettis (tänkte att stora hästar är starkare) och vi har tävlat lite i lätta klasser också men jag trodde att lädret skulle vara mycket bättre för det priset. Bröstan är inte heller bra på selen men jag tror att finselen har bättre brösta.

Har köpt en zilco syntet sele istället (inte ovanstående) och använt i ett år snart och den ser ut som ny än så länge. Inte det minsta sliten.

Trist attityd, vi är alla här för att lära oss.
Det är många som kommit till detta forum med sån sele som du har
och i de flesta fall är selen nu utbytt/modifierad eftersom de insett
hur hästen får dra i en "skitsele".

underbar

ok, jaja. Kasta pengarna då i sjön ;) Lämnar denna tråden nu.

Nej verkligen inte?

Du tycker att det är pengar i sjön att köpa en sele som passar hästen,
så ja du har ändå inget vettigt att tillföra tråden.

Det "roliga" är att du har kastat pengarna i sjön :)

snälla pollux, säg var du bor så jag kan få komma hem till dig med min shettis, vagn och sele och visa dig hur en sele ska fungera. snälla!
Jag vill inte att du kör dina shettisar i tron att det inte finns något alternativ.

Ibland måste man helt enkelt bita i det sura äpplet och erkänna att man inte kan allt! Men att man alltid kan lära sig något, även om man heter jan brink eller pessoa...

Nej verkligen inte?

Du tycker att det är pengar i sjön att köpa en sele som passar hästen,
så ja du har ändå inget vettigt att tillföra tråden.

Det "roliga" är att du har kastat pengarna i sjön :)

Min sele passar bra:laugh:

Snigelfarmor har jag frågat om hjälp, snälla ge er !!

Nu får du sluta att vara otrevlig. Om TS vill köpa en bra sele till sin shettis, så låt henne göra det. Vill du köra med din sele och inte lyssna på goda råd, då gör det då.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: LadySara
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
488
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar