Börjar må dåligt igen.

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska börja men jag börjar må dåligt igen vet ej varför men kanske på grund av det som hände vet att det var fel av mig men man lär av sina misstag. Vad tror ni? Jag har dock inte kommit in i den mörka perioden men det är nog inte nog långt tills den kommer vill inte så hur ska jag undvika det.? Att komma in i den mörkaperioden?

Man pratar med sina föräldrar/familj och ser till att få en psykologkontakt som kan hjälpa till att bearbeta och förebygga, medicinera om det behövs för att kunna klara av ångest, depression osv. Men man måste be om hjälp, man måste säga till någon att man mår dåligt, det är ens eget ansvar att be om hjälp.

Men kära nån, du MÅSTE ta tag i det här NU! Du skriver i tråd efter tråd om hur dåligt du mår över saker som hänt, både nu och sen längre tillbaka. Du behöver hjälp att bearbeta all sorg, skuldkänslor och sånt du bär på, för det är troligtvis en hel del.
Det här är absolut inte, och på inga sätt, illa menat men du har så otroligt mycket som pågår omkring dig konstant.
Det är hormoner, det är sorg, det är obearbetade känslor, det är rädsla, det är ständig oro över allt och ingenting - och mest sånt som inte går att svara på i trådar här, det är ensamhet/sökande av uppmärksamhet. Det är inget som kommer "gå över" av sig självt.
I varje tråd du skapat, om ungefär samma problem i grund och botten, kommer förslag, tips och råd.
Ett återkommande förslag är att du ska hitta en samtalskontakt, kurator, psykolog eller liknande, vad hände med det? Är det på gång?

Nej men som sakt har talat om det för två av mina favoriter på mitt jobb.men får säga det till personalen på mitt boende.

Har kommit över det nu har ju insett mitt misstag men ändå.
Men alltså...problemet för dig är ju att du ständigt återkommer med samma gamla problem, grunder, förutsättningar och omständigheter i tråd efter tråd. Du får ingenting bearbetat, du blir inte hjälpt av det utan det enda som händer är att du eldar på och spinner iväg.
Därför är nog en samtalskontakt du är trygg med en väldigt, väldigt bra idé. Som kan bemöta dig i skrift och tolka det du säger på ett helt annat sätt än hur vi kan tolka det du skriver här.
Det känns som att för att du ska kunna undvika sådana här saker som får dig att må dåligt och bli så orolig så måste du komma ikapp med allt som du skjuter undan konstant.
Prata du med någon du litar på och be den hjälpa dig att komma i kontakt med någon. Det tror jag blir superbra :)

Jag var själv rädd för ta kontakt med vården, men en kollega fick iväg mig till en grymt bra KBT-sköterska. Man får prata av sig, hon kommer med råd hur man kan agera när man känner det börja gå åt fel håll.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 945
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar