Börja raka sig..hur börja?

Sv: Börja raka sig..hur börja?

Hur man än gör så blir det knepigt:p

Man vill så gärna göra rätt att det ofta blir fel men så blir det till sist ändå rätt;)

Hm, den sista meningen hängde jag knappt med på själv...skyller på trötthet:angel:

Hur man än gör så blir det knepigt:p
Helt sant!

Och här får man välja de strider som känns viktigast för mig/dig som person. Är det viktigt att vara en del av den sociala sfären och vara populär utan gliringar eller är det viktigast att vara en fritänkande rebell som trotsar alla samhällsnormer som känns oviktiga eller ojämställda?

Jag tycker att livet är för kort för att bråka om allting. Självklart ska man inte gå emot sina normer och det man tror på!! Det är jätteviktigt att hålla sig ärlig mot sig själv oavsett vad andra människor tycker och tänker. Men samtidigt är det viktigt att som barn och ungdom passa in och känna sig som en del i gänget. Att känna att de tillhör gruppen och att de inte är annorlunda. Tyvärr sätter utanförskap stora ärr i barn och ungdomar som håller i sig långt in i vuxenvärlden.

Vissa normer kör jag på för att jag trivs med de normer som finns, tex rakning. Jag gillar känslan av att inte ha något hår under halsen (som någon annan så fint skrev). Jag gillar känslan så långt att jag låtit IPL:a delar av kroppen så att det aldrig mer växer hår där. Däremot arbetar jag aktivt för att andra normer ska förändras och för att vi människor ska leva så begränsningsfritt som möjligt. Man får välja vad man själv anser viktigt i livet och köra på det!

Och sen är det ju faktiskt så att även om vi tror det så är det inte så att vi ärver våra föräldrars normer och synsätt. Tack och lov! Mina föräldrar är övertygade om att kärnfamiljen är det ultimata, att man inte ska skilja sig ifall det inte är riktigt riktigt illa, att man egentligen bara ska ha sex inom äktenskapet och de är helt övertygade om det är bra att ha en stor bil pga säkerheten - gärna Volvo för det har samhället/staten lurat i oss i alla år. Tack och lov är inte jag eller min bror sådana!!

Om så är fallet så finns det ju hårborttagningsmedel som kanske är bättre än vad en rakhyvel är som gör håret taggit när det växer ut.
Bara man själv är nöjd och står för sitt val!

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Praefatio
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar