Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är verkligen olika!
För mig är det konstigt om man inte vaxar bort allt hår under halsen (och givetvis även i ansiktet om man behöver), allt annat är för mig ofräscht! Får rysningar om jag ser en kvinna med shorts och håriga ben!
Men, alla gör som dom vill, dock är det hemskt att TS vill göra sin dotter utanför, fy!
Att raka armar är för mig något jag för första gången förstod var "vanligt" när jag tittade på senaste säsongen av BB. Det förundrar mig; ingen jag känner har någonsin rakat vanliga små armfjun.
Vore det inte kanon om man redan i tidigt skede tog upp detta i skolorna? Just med förebilder, utseende, etc etc.
Så att barnen inte bara får höra det hemifrån, då budskapet ibland tar bättre via andra vuxna än just föräldrar...ibland iaf
Det är verkligen olika!
För mig är det konstigt om man inte vaxar bort allt hår under halsen (och givetvis även i ansiktet om man behöver), allt annat är för mig ofräscht! Får rysningar om jag ser en kvinna med shorts och håriga ben!
Men, alla gör som dom vill, dock är det hemskt att TS vill göra sin dotter utanför, fy!
Du skojar, va?
Kommer att tänka på när min dotter föddes, hon var liiiten och hade fosterhår kvar lite överallt, små tofsar på kinderna och päls i pannan. Benen var också ludna . När vi skulle fota henne när hon var 2 veckor hade jag en bekant som tyckte att "ni ser väl till att raka bort det där håret först?! Hon ska väl inte behöva ha bilder på sig själv i skägg!". Ja, jag önskar att hon skojade, men icke... Hon tyckte att hade det varit en liten pojke hade det kunnat vara lite sött
Att raka sin tvåveckors bebis känns ju lite extra absurt
det va en bra idé!
Iallafall prata med de andra föräldrarna så att man hemma pratar med barnen om att det är helt naturligt med kroppshår och inget man ska reta ngn för, vare sig det gäller pojkar eller flickor!
Armarna!!??? På riktigt? Är det senaste grejen nu då?
Men gud så jobbigt att orka hålla efter allt hår jämt å ständigt
Nämen åh vilken sötnos
Min gissning är alltså att ca 100% av mammorna rakar i alla fall benen, armhålorna och bikinilinjen. Mot bakgrund av det klingar för mig "en diskussion om förebilder" där syftet ska vara att man minsann inte behöver raka sig för att duga, en smula falskt. Om det inte behövs, varför gör mammorna det då?
Fast det kanske ni/de inte gör?
Jag gör faktiskt det ibland... Har gjort det till och från de senaste...tja... 16 åren i alla fall.