Börja med distans? Övertala mig!

G

Gideon

:rofl:Hej hopp!
Jag har ett ganska piggt sto som jag är lite intresserad av att börja tävla distans med eftersom det är en tävlingsform av det lite lugnare slaget vilket jag tror skulle passa oss. Har ni några tips och råd, t.ex bra träning,o dyl?
Jag vet inte så mycket ren fakta men jag är intresserad och vill gärna lära mig mer eftersom jag tror att det skulle kunna bli en rolig sak att hålla på med.
Vad bör man tänka på?
Finns det några tävlingar i Sthlms norrort? (googlade men hittade inget)
Passar ett 12årigt islandsto som distanshäst?
Vad är viktigast för en distanshäst att vara bra på?
Tack för alla svar!:bow:

Sv: Börja med distans? Övertala mig!

:rofl:Hej hopp!
Jag har ett ganska piggt sto som jag är lite intresserad av att börja tävla distans med eftersom det är en tävlingsform av det lite lugnare slaget vilket jag tror skulle passa oss. Har ni några tips och råd, t.ex bra träning,o dyl?
Jag vet inte så mycket ren fakta men jag är intresserad och vill gärna lära mig mer eftersom jag tror att det skulle kunna bli en rolig sak att hålla på med.
Vad bör man tänka på?
Finns det några tävlingar i Sthlms norrort? (googlade men hittade inget)
Passar ett 12årigt islandsto som distanshäst?
Vad är viktigast för en distanshäst att vara bra på?
Tack för alla svar!:bow:

Distans är knappast en tävlingsform av det lugnare slaget. Men kul är det, fast krävande.

Man kan dock rida distans mer för det stora nöjet att få åka och rida i skiftande natur, utan tanke på placeringar, då kan det kanske passa in på det du beskriver. En islandshäst kan då passa utmärkt. Läs gärna om distans på vår hemsida www.nerikesdistansryttare.org Där kan du få svar på alla dina frågor: Tävlingstermin, hur man tränar, vad som krävs osv. Jag har skrivit en handledning som finns i vänster spalten som heter "Att börja distans...".

Hälsning Maja

Sv: Börja med distans? Övertala mig!

Kolla Rimboritten 28 Juli. Ligger helt klart i norra Stockholm.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 020
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka