Börja förskolan

Linda.B

Trådstartare
I måndags gjorde Oscar sin första inskolningsdag på förskolan och han var väl inte speciellt imponerad av de andra barnen utan mest trött. Han var inte lika nyfiken som på öppna förskolan, men det var ju ny plats, nya barn & personal.

I dag ska vi tillbaka om ca 1 tim och tanken är att han ska lämnas på tisdag nästa vecka - Mår nästan lite dåligt när jag tänker på det!

Hur var det när era småttingar började förskolan?

Mvh Linda

Sv: Börja förskolan

Jag jobbade och pappan skolade in Rasmus, var nog bäst så för jag har fortfarande lite svårt att släppa honom.

Rasmus inskolning tog 2 veckor ungefär. Han var ju bara 12½ månad när han började.
I början var han med på fm och lekte någon timme. Sen var han med och åt lunch (pappa hjälpte honom). Efter de lämnade pappa honom och hämtade efter lunch. Sen fick han vara kvar och sova.

Maken var ju sjukskriven då för han brytit fingret så han var ju hemma om de skulle vara något. Men han har älskat sin dagmamma från dag 1 och dom andra barnen var så stora när han började så han har alltid vart lillplutt som alla tagit hand om.

Har jag tur hinner jag få en puss eller en kram när jag lämnar innan han drar iväg med polarna ;)

Tack för ditt svar!

I dag hade Oscar en toppendag - Han for i väg på golvet och tog för sig av leksakerna. Två lite äldre barn tog sig an honom, en liten kille gav honom alla bilar han kunde hitta (Oscar är tokig i bilar) och en liten tjej kramade honom.

Vi var med på förmiddagsfika - Åt en halv banan! Så fortsätter det så här blir det nog inga problem, för Oscar's del - Blir värre för mig att lämna honom och gå där ifrån :cry:

//Linda

Elivia var 14 mån när hon började och det gjorde ont i mitt mamma hjärta. Jag grät nog mer än henne under inskolningen, speciellt nät det kom till dem stunder då jag skulle lämna henne första gångerna. Visst var hon lite ledsen en kort stund men jag hörde ju att hon slutade rätt så omgående.

Hon går på en naturförskola vilket betyder att de är ute nästan hela dagarna (äter lunch inne) så det blev lite omvänt, dvs jag lämnade henne ute och gömde mig sedan inne i deras lilla stuga. Så jag hörde väldigt tydligt att hon slutade gråta snabbt. Kunde även gå och tjuvkika lite genom fönstret när dem befann sig på gården.

Nu börjar det dra ihop sig till lillasyster ska skolas in och jag har sagt att denna inskolning får pappan ta för jag har lite svårt att släppa taget. Men Saga känner ju redan personalen och barnen till viss del eftersom hon är med och hämtar och lämnar Elivia där dem dagar hon går nu under min mammaledighet.

Vår inskolning var väldigt okomplicerad, Elina älskar sitt dagis. Och hon har vid ytterst få tillfällen varit lessen. JAG tyckte dock det var jobbigt :(.

Häromdagen grät hon när jag HÄMTADE henne, och kramade sin fröken :eek: Det kändes sådär, undra hur de tror jag behandlar henne hemma...

Hon är 18 månader.

Häromdagen grät hon när jag HÄMTADE henne, och kramade sin fröken :eek: Det kändes sådär, undra hur de tror jag behandlar henne hemma...

När jag hämtar Rasmus säger han "Nej nej nej" och springer och gömmer sig ;)

Gråtit har han gjort många gånger. Men det känns ändå skönt att de är vid hämtning, det betyder ju att han verkligen vill vara där och kommer längta tills det är dags igen :idea: Istället för "Ta hem mig jag vill inte vara här längre"

Lämna Rasmus tar typ 5 minuter och hämta kan ta upp till 30 minuter!

Har jag tur får jag en puss och kram när jag lämnar, ibland hinner han inte ens vinka ;) När vi ska åka hem klättrar han upp i famnen på sin dagmamma och ger henne typ 20 pussar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 242
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 335
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar