Din värd försöker nog köra en fuling med dig.
Men till vilken nytta?! Jag har ju alltid skött mig. Nu är jag typ lika trött på min hyresvärd som min pappa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Din värd försöker nog köra en fuling med dig.
H*n kanske behöver pengar snabbt. Eller vet inte vad som gäller.
Jag vet inte. Hoppas du får ro snart.
Den jag bråkade med var stor och inte privat. Trots det så försökte dom för enligt dom så gjorde dom inget fel "Vi har alltid gjort så här och om det vore fel så hade vi inte gjort det, eller?" Det var verkligen en klapp på huvudet och tänk inte för mycket nu lilla vännen, sånt får man bara rynkor utav.Hyresvärden är dock ganska stor.
Men jag tycker nog du ska slå en signal till hyresgästföreningen. Oj, såg nu att du inte är medlem. Kolla med Hyresnämnden, det är ju bara ett samtal.
Nu har du ju med råge bevisat din betalningsförmåga, att då kräva borgensman känns verkligen oskäligt.
Den jag bråkade med var stor och inte privat. Trots det så försökte dom för enligt dom så gjorde dom inget fel "Vi har alltid gjort så här och om det vore fel så hade vi inte gjort det, eller?" Det var verkligen en klapp på huvudet och tänk inte för mycket nu lilla vännen, sånt får man bara rynkor utav.
Nu säger jag inte att du har rätt men jag tycker absolut att du skall kolla upp det med en kunnig jurist. Rätten till sin hyreslägenhet är mycket stark i Sverige så länge man betalar sin hyra i tid och det har du ju gjort.
Gör det så har du åtminstone någon som kan hjälpa dig om det skulle bli en tvist, i många fall kan det räcka med att kunna visa för hyresvärden att denne faktiskt har tänkt fel.Funderar på att gå med nu ikväll, ärendet är ju inte påbörjat sas eftersom pappa ännu inte sagt upp sin borgensförbindelse så den personen på hyresgästföreningen som mamma pratade med sa att jag kunde göra så.
Nä, det är kört
Pratat med hyresvärden nu och kan jag inte fixa en ny borgensman så får jag inte bo kvar. Och den personen jag är säker på ställer upp ligger på gränsen inkomstmässigt så jag har sökt den för att veta exakt.
Spelade ingen roll att jag har bott här i fyra år och skött mig, och inte heller att jag har aktivitetsersättning vid förlängd skolgång + bostadstillägg (som är 93% av hyran) för man måste ha en fast anställning.
Alternativet var att betala in tre månadshyror, vilket är 15 000:- som jag inte har.
Hur länge har du stått i kö hos Uppsalahem? De accepterar olika inkomstkällor vad jag vet.
Men du ska också kunna bevisa inkomst för 6 månader framåt.
Fast det kan jag ju, problemet är att hyresvärden inte godkänner den inkomsten.
Jag bor själv i Uppsala och tycker att bostadsmarknaden är hemsk. Det finns oftast små möjligheter att hyra och krävs väldigt mycket pengar för att köpa.
Antar att det är ett politiskt problem i grund och botten? Mest blir jag ledsen av det hela, är det inte en mänsklig rättighet att ha någonstans att bo?
Jag vill ju inte veta av honom, eller ha mejl från honom så det skulle vara en lättnad om han slutade tänka på mig.