boots, storlek

orion_x

Trådstartare
Nu är hösten och vintern på väg och med broddar så behövs det boots. Tänkte köpa globus eller liknande. Min häst har 1 i skor, vilken storken på boots ska hon ha?

Testade hansbos neoprene i medium, men de var för höga och sen för smala runt hoven. Brydde mig inte om large eftersom de var ännu högre:eek:. Så skulle behöva tips på bra boots som kan passa

Sv: boots, storlek

haha 1??? har du ponny??? :rofl:

jag som tycker gammelhästen har minifötter, han hade 2'or då han hade skor.... :D han har medium på globus boots iaf, arrow har large fram och x-large bak, han har 4'or. då täcker dom ordentligt.

skulle tro att din häst ska ha small eller medium, beroende på hur långt ner du vill att bootsen ska gå.

Jösse 4:eek: han måtte ha fötter som en ardenner:angel: Tycker hennes ser normala ut;)

Kan ju prova medium då

Min har 0 i skor (och det är ingen b-ponny :D)- men XL i boots :crazy:

Kör med Eskadrons neoprene, men får kapa av en bit då de är för höga. Mindre storlek är för tight runt kotleden

eskadron är ju extremt små i stl...

orion; nä dom ser inte alls stora ut faktisk, hela hästen är ju stor. vanligt på ett halvblod är väl 3-4 såvitt jag erfarit.

Liknande trådar

Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 229
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 359
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har en häst som är rätt bra på att rycka av sig sina skor om han har snösulor mellan hoven och skon. Vi har därför valt att...
Svar
16
· Visningar
4 389
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?