Förstår att det är jobbigt! Vi har en liten "preteen" hemma som också han ha attityd ibland. Häromveckan var problemet att någon behövde sitta med hunden i knäet i bilen (ja, hon borde åka i bur) när vi skulle åka på semester och eftersom pappa körde, jag hade ansvar för bebis och lillebror var supersjuk i hög feber fick det bli 12-åringen. Och SOM det gnälldes och suckades över det. Varför? Jo, för att det är svårare att titta på youtube om man måste ha hunden i knäet.
Seriöst så var jag SÅ nära att 1) kasta ut telefonen i skogen och 2) ställa in resan. Hade det varit mitt barn hade jag gjort det, men ibland tycker jag att det är svårt med mandatet när man är bonusförälder. Jag är hårdare än pappa och pappa är i sin tur mycket hårdare än mamma och då tycker jag att det blir svårt. Har jag verkligen mandat att ställa in en hel semesterresa för hela familjen bara för att en familjemedlem har dålig attityd liksom? Mannen skulle backa mig om jag gjorde det men jag vet inte riktigt om det skulle falla väl ut ändå. Så nu gjorde jag inte det utan jag bet ifrån och var arg från Norrtälje till Gävle typ.
Hade god lust att säga "ja men vilken tur att hon är så gammal då och att det snart är dags att ta bort henne. Kanske att vi skulle skjuta henne i Gävle så slipper vi problemet på vägen hem" men insåg att det var lite väl skarpt. Det är ju trots allt barn vi pratar om..