BONES (ulvlek)

Attans!
Alltså Qs agerande från hennes röstningsinlägg idag och framåt var verkligen ingett som övertygade om hennes godhet tyvärr... :(

Min sista fundering för kvällen ifall jag inte överlever natten blir då: Är det möjligen så att någon ulv såg till att sprida misstankar mot Q men de andra såg till att inte rösta på denne för att inte ha röstat på en god?
Och kan Q ha varit något på spåren med hennes tankar om FiaM? Hon kan ju rimligtvis inte vetat något säkert, men kan hon ha sett något som jag missat?
Saker jag måste kolla mer på imorgon om jag får den möjligheten.
Godnatt!
Varför inte ifrågasätta innan DL? Varför fråga när det är försent?
Du var ju rätt säker på Qs roll...
Är du lika säker på min??
Du röstade på mig i DL2 för att sedan ändra i sista minuten på Snurrfian.
Och nu på Q.
Du är tillbaka på min misstänkalista igen.

Attans!
Alltså Qs agerande från hennes röstningsinlägg idag och framåt var verkligen ingett som övertygade om hennes godhet tyvärr... :(

Min sista fundering för kvällen ifall jag inte överlever natten blir då: Är det möjligen så att någon ulv såg till att sprida misstankar mot Q men de andra såg till att inte rösta på denne för att inte ha röstat på en god?
Och kan Q ha varit något på spåren med hennes tankar om FiaM? Hon kan ju rimligtvis inte vetat något säkert, men kan hon ha sett något som jag missat?
Godnatt!
Hur tänker du då? Att ingen ulv skulle ha röstat på Q? Det är ju inte riktigt rimligt heller iom att FiaM bara fick 3 röster och Q vet alla var god. Eller tror du att det bara är 2 ulvar då? Hänger inte med riktigt, är väl trög som vanligt.

Attans!

Godnatt!
Tror säkert att det finns med ulvar bland de som spred misstankar mot q, men menar du att bara en av ulvarna röstade på q och resten på mig?

Jag inser att ulvarna jublar nu för q är ett större hot mot dem än vad jag är och visst det kan mycket väl finnas en ulv bland de som röstade på mig men jag är tveksam till att både Koppen och bollen_ är onda.

:banghead:

Nu måste jag börja om. Min tanke om Q var ond var ju att då föll alla bitar Lobelia haft om Idahoe på plats.

Nu blir jag seriöst osäker på alla. Lobelia har jag ju velat ha som god men nu blir jag sjukt nojig. :crazy:

Qs tankar om Fia, Koppen och Lobelia i lyan då? Resonemanget om Koppen faller delvis på Koppens röständring men åas var det rätt kört för Q i det läget så den behöver inte säga så mycket.

Gaah!
Ja, Koppen behöver ju inte vara god bara pga röständringen, men jag tycker nog att Ida är lite skum ändå. Det senaste inlägget kanske jag tolkar fel men jag får det till att hon menar att inga ulvar röstade på Q. Och då går ulvklockan igång för mig iallafall.
Fia fick jag en tanke om men jag måste gå tillbaka i leken och se om det kan stämma. MEN likväl känner jag mig lost angående alla.

Tror säkert att det finns med ulvar bland de som spred misstankar mot q, men menar du att bara en av ulvarna röstade på q och resten på mig?

Jag inser att ulvarna jublar nu för q är ett större hot mot dem än vad jag är och visst det kan mycket väl finnas en ulv bland de som röstade på mig men jag är tveksam till att både Koppen och bollen_ är onda.
Skönt att det iallafall inte bara var jag som tolkade det så.

Ja, Koppen behöver ju inte vara god bara pga röständringen, men jag tycker nog att Ida är lite skum ändå. Det senaste inlägget kanske jag tolkar fel men jag får det till att hon menar att inga ulvar röstade på Q. Och då går ulvklockan igång för mig iallafall.
Jag tolkade Idahoe som att det kan finnas en och annan ulv som inte behövde rösta på Q. Vi andra var ju så duktiga och lynchade en av våra egna... :banghead:

För mig blir det isf att du eller Koppen är ond? Men jag får inte riktigt ihop det heller, ffa har du känts god hittills.

Jag har svårt att fylla lyan för alla känns så neutrala! :arghh:

Varför inte ifrågasätta innan DL? Varför fråga när det är försent?
Du var ju rätt säker på Qs roll...
Är du lika säker på min??
Du röstade på mig i DL2 för att sedan ändra i sista minuten på Snurrfian.
Och nu på Q.
Du är tillbaka på min misstänkalista igen.
Var har jag skrivit att jag är säker på Qs roll? :confused:
Jag röstade på dig DL 2, men ändrade för att rädda mig själv. Misstanken mot dig finns dock kvar, du har spelat väldigt underligt det här spelet.
Jag ifrågasätter nu för att det var nu de tankarna kom.

Hur tänker du då? Att ingen ulv skulle ha röstat på Q? Det är ju inte riktigt rimligt heller iom att FiaM bara fick 3 röster och Q vet alla var god. Eller tror du att det bara är 2 ulvar då? Hänger inte med riktigt, är väl trög som vanligt.

Jag har ingen aning om en ulv röstade på Q, eller om alla ulvar gjorde det. Eller ingen för den delen... :banghead:
Tanken som slog mig var bara att det är en möjlighet att en eller flera ulvar valde att inte rösta på Q i slutet när det redan var säkert att hon skulle åka. Koppen har jag ju som bekant misstänkt tidigare av andra orsaker. Bollen_ har jag inte misstänkt, och gör det inte direkt nu heller. Bara en notis om en tanke som måste kollas upp närmre :)

Nu måste jag sova

Jag tolkade Idahoe som att det kan finnas en och annan ulv som inte behövde rösta på Q. Vi andra var ju så duktiga och lynchade en av våra egna... :banghead:

För mig blir det isf att du eller Koppen är ond? Men jag får inte riktigt ihop det heller, ffa har du känts god hittills.

Jag har svårt att fylla lyan för alla känns så neutrala! :arghh:
Jo det är ju samma här, ni är så svåra att läsa allihopa och trots att Koppen är lite förvirrad så ger hon inget jätteont intryck. Jag vet inteee :arghh:

Det är inte alls säkert att någon ond spred misstankar mot Q, jag tror goda kan ha klarat av det så bra själv eller snarare Q hon uppträdde verkligen som hon vore ond. Konstiga godförklaringar som baserade sig på luft och när jag visade på varför Snurris inte rimligen kunde känna till 2 goda att peka ut så fick jag inget svar alls. Jag antar så här i efterhand att hon inte hade tid att läsa leken ordentligt och förklara sig.

Jag blir däremot misstänksam mot FiaM, får se om jag kan hitta det Q hittat på henne.

Min teori mot Q och Idahoe hände delvis ihop så där har en del fallit men inte alls, det är skumt att överleva 2 lyncher på det viset.

När det gäller LenaH så tror jag hon ärligt snokade upp Snurrfian i tron att hon var utanför lyan, hon var drivande där och som ond hade det varit onödigt att sticka ut.

I övrigt måste jag läsa på mer och se om jag kan hitta något men utan info så får man hämta teorierna bland stjärnorna eller något.

Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar på Idahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på LenaH
21.56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

DL2
17.11 Lobelia röstar på Idahoe

17.50 cirkus röstar på bollen__
20.55 cirkus ändrar röst till Idahoe
21.23 Koppen röstar på Idahoe
21.36 LenaH röstar på Snurrfian
21.42 bollen__ röstar på Snurrfian

21.43 Idahoe röstar på Koppen
21.48 Snurrfian röstar på LenaH
21.52 supersonic röstar på Snurrfian
21.54 FiaM röstar på Koppen
21.57 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21.57 quarter4ever röstar på snurrfian

DL3
16.00 supersonic röstar på quarter4ever
19.20 quarter4ever röstar på FiaM
21.29 LenaH röstar på quarter4ever

21.32 Koppen röstar på quarter4ever
21.35 Lobelia röstar på quarter4ever
21:38 Idahoe röstar på quarter4ever
21.42 FiaM röstar på quarter4ever
21.53 Koppen röstar på FiaM
22.00 bollen__ röstar på FiaM

Har läst igenom leken en bit från början och funnit lite jag reagerar på. Eftersom jag förmodligen inte är vaken innan DL och risken finns ju alltid att man blir käk så tänker jag posta det nu. Ni får ha lite överseende med att jag är trött :p
Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina I
21.25 FiaM röstar på Habina I I
21.34 Idahoe röstar på Q I
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe I
21:45 Koppen röstar på Idahoe II
21:46 Habina röstar på Mirtai I
21:48 bollen__ röstar på Mirtai II
21:48 Supersonic röstar på Mirtai III

21:54 Lobelia röstar på LenaH I
21:56 LenaH röstar på Snurrfian I
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe III
21.58 cirkus röstar på bollen__ I
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai IIII

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1

Jag måste rösta tidigt idag, som säkerhet, vet inte när jag kommer att komma hem. Ser man på rösterna ovan så är det 3 st som fick/under röstningen gång hade mer än en röst på sig. Habina och Mirtai som bevisligen var goda och Idahoe som vi inte vet något om. In i det sista var det jämnt.

Mirtai kom med en konstig formulering och jag var beredd att rösta på henne med hänvisning till den men avstod då det kändes som ett drev jag inte ville hoppa på. Uttalandet var konstigt men hade lite spår av sig av konstig formulering och kanske inte så ulvigt. Jag kom dock hem 21:40 och hade inte riktigt tid med en djupare analys så jag fastnade vid Lenas konstiga rolltolkning. Den 3:e var idahoe som var den som var närmst till hands, för lynch men det troliga är att Q räddade henne från lottning. Visst kan det vara så att Idahoe är god, men anstormningen av röster på Mirtai får mig att tro att någon/några ulvar hjälpte till. Att 2 av 3 som var utsatta i lynchen bevisligen är goda talar också lite för att den 3:e kan vara ulv.

Det är lättare att rikta in sig mot Idahoe än de som röstadep å henne så Lobelia röstar på Idahoe
Nu vet vi ju lite mer än vad vi visste då. Q "räddade" inte en ulvkollega från lottning. Och angående anstormningen av rösterna på Mirtai så är det endast supersonic vi inte vet rollen på, hon kan ju såklart vara ulv, men det var inte direkt många ulvar som hjälpte till iallafall.

Även jag kommer att behöva rösta tidigt - fick precis besked om oväntat besök så jag ska också försöka få till något

FiaM hon röstade på habina, hon hann inte se Mirtais röst och jag upplevde henne som ärlig när hon inväntade resultat och ev skulle ändrat ifall flera hängt på och röstat på habina (jag får känslan av att hon ville göra en Klara - dvs en obetydlig röst i DL1)Jag håller henne som neutral.
Idahoe helt klart en ulvkandidat i min bok, jag tyckte ju redan igår att hennes uttalande om mediet som "läskigt" var skumma. Med Lobelias analys i bakhuvudet känns Ida ännu skummare. Även tanken att Q skulle räddat henne har jag svårt att släppa (hade tvillingarna varit kvar hade det ju varit en variant, men nu är det inte så).. Helt klart ulvig
Snurrfian jag kan inte annat än hålla med Snurris om att Ida var skum igår, i övrigt har Snurrfian inte gjort nånting just nu som får min ulvradar att gå igång. Så hon är neutral
Koppen svårläst som vanligt och dessutom få inlägg. Även hon röstar på en som jag tycker är ulvig. Neutral
bollen__ röstar en till som jag tycker är skum. jag har inte alls ändrat inställning sedan igår. Då röstade jag på henne och jag kan tänka mig att rösta där igen, men i stort sett samma motivering + att hon röstade på en som vi vet var god Mirtai
Supersonic det talar inte för henne att hon röstade på Mirtai, tredje rösten dessutom. Men jag tror inte att både hon, bollen och Q är ulvar. Och den som känns minst ulvig av de tre är just Supersonic. Även om hon återanvänder samma motivering som de två innan. Neutral men lite skum
Lobelia stabilt röstinlägg idag. Inte bara för att jag håller med rent statistiskt utan för att jag också tycker att idahoe är skum
LenaH Inga ulvvibbar än så länge här heller. Neutral
quarter4ever en till som jag tycker är skum. hennes röst på Mirtai kan ha varit en räddningsröst för att ha kvar eventuella kollegan Idahoe? Även Idas röst på Q är typiskt q-i-lyan grej tycker jag.

cirkus röstar på bollen__
jag tycker att hon är skum pga hennes röst igår och pga hur hon försvarar Idahoe. det är märkligt hur hon tyckte att när hon la sin röst så fanns bara Mirtai och Ida. Sen så förklarar hon inte varför Idas röst är bättre (och det tycker ju inte jag alls) än Mirtais och FiaM's. jag ser en ulv som håller på att jobba upp trovärdighet
Cirkus hade visserligen fel om mig och Q, men hon hade iaf en känsla av att supersonic kunde vara ond.

Det är inte alls säkert att någon ond spred misstankar mot Q, jag tror goda kan ha klarat av det så bra själv eller snarare Q hon uppträdde verkligen som hon vore ond. Konstiga godförklaringar som baserade sig på luft och när jag visade på varför Snurris inte rimligen kunde känna till 2 goda att peka ut så fick jag inget svar alls. Jag antar så här i efterhand att hon inte hade tid att läsa leken ordentligt och förklara sig.

Jag blir däremot misstänksam mot FiaM, får se om jag kan hitta det Q hittat på henne.

Min teori mot Q och Idahoe hände delvis ihop så där har en del fallit men inte alls, det är skumt att överleva 2 lyncher på det viset.

När det gäller LenaH så tror jag hon ärligt snokade upp Snurrfian i tron att hon var utanför lyan, hon var drivande där och som ond hade det varit onödigt att sticka ut.

I övrigt måste jag läsa på mer och se om jag kan hitta något men utan info så får man hämta teorierna bland stjärnorna eller något.
Tja, eftersom det kan vara max en ond som röstat på FiaM (Koppen som vi inte vet rollen på) så har ju iallfall de onda hjälpt till att rösta ut Q. Jag tycker också att det ändå var några som innan röstningen inte kände sig säkra på Qs ondhet så jag tror visst att de onda hjälpt till.

Efter att ha gått igenom röstlistorna så har jag lite tankar om folk. Kan såklart svamla i nattmössan men jag tror att FiaM kan vara god, det baserar jag dels på hur hon röstat och dels på hennes teorier. Att hon röstade på Q idag var ju knappast konstigt när det bara var de två som fick röster.

Jag har svaga misstankar mot Supersonic. Hon la tredje-rösten på Mirtai och kan vara den enda ulven som röstade där. Det var också en copy-cat teori. Sedan har hon konsekvent röstat på de som åkt ut. Idag la hon visserligen en tidig röst och kunde inte veta att q skulle åka, men ibland måste man rösta tidigt både som ulv och som god. Det som talar emot är precis som Q skrev, de frågor och funderingar hon haft om lyan. Dessa borde hon tagit i lyan tänker jag, om hon suttit i den. Men, hon kan ju faktiskt också lagt ut detta för att förvilla.
Koppen har jag också svaga misstankar emot. Jag tycker att hon betett sig lite märkligt leken igenom, som om hon inte läst leken knappt. Röständringen skulle hon kunnat göra både som ond och god tänker jag.

LenaH är neutral men åt det godare hållet. Här är det för att jag tror att hon kan lura mig, totalt. Men hon känns så säker fast hon nu säger att hon är förvirrad...jag vet inte.

Idahoe. Ja det är väl nu jag börjar få för många goda? :eek: Jag funderar nämligen om det kan ha varit så att det helt enkelt stod mellan 3 goda. Alldeles underbart för de onda. För vad har Ida gjort egentligen? Det enda jag reagerar på är ett inlägg nu efter DL, som hon också förklarat. Det känns på ett sätt som ett ärligt förvirrat inlägg och inte ett sätt att sprida misstankar men jag vet inte.

Lobelia misstänker jag mer än mina andra misstänkta då jag tycker att man nu kan peta hål på en del teorier hon haft och hon går fram som en ångvält. Jag kan såklart ha fel så om jag dör så får ni inte ta det här som en sanning men om Fia är den jag tror hon är så var det ju praktiskt för Lobelia att ta upp att Q hade misstankar mot henne. En Q som haft misstankar mot många :angel: Jag vet att det var fler inlägg jag reagerade på än de här uppe och om jag orkar och lever ska jag leta fram dem och se om jag blir något klokare.

Eller så har jag helt fel och det är fia, ida och lena som är onda :banghead::arghh::meh:

Tja, eftersom det kan vara max en ond som röstat på FiaM (Koppen som vi inte vet rollen på) så har ju iallfall de onda hjälpt till att rösta ut Q. Jag tycker också att det ändå var några som innan röstningen inte kände sig säkra på Qs ondhet så jag tror visst att de onda hjälpt till.
Du vet din roll men men "vi" vet den inte. I min värld kan du definitivt vara ond.

Du var inte direkt överaktiv när det gällde att presentera alternativ före omröstningen.

Tittar in en snabbis innan jag ska iväg.

Inte mycket har hänt under natten.
Lobelia har teoriat. Riktar lite misstankar mot FiaM, vilket jag ju själv till viss del funderade på igår kväll, om utifall Q hade hittat något jag missat där även om hennes röstmotivering var lite udda...
Även lite misstankar mot mig själv - inget nytt under solen där ;) Jag är självklart väldigt glad att jag överlevt de 2 lyncher där det såg ut som att jag skulle åka baserat på ett missförstånd av roll i början av leken samt vad andra hade gjort.
Håller LenaH åt det godare hållet, vilket jag också får hålla med om (alltså jag blir alltid sjukt nojjig när jag börjar hålla med någon såhär mycket, haha). Jag upplever att LenaH varit aktiv i ulvjakten och dessutom lyckats rikta in sig snabbt på Snurrfian som ju var ond spion. Tror hon hittade något där som jag själv inte hittade i början.

Även bollen__ har teoriat. Hon har svaga misstankar mot SS och Koppen. SS var jag rätt fundersam mot i början av leken, mest för att jag tyckte hon mognat i spelet och blivit varm i kläderna väldigt snabbt sen förra spelet och undrade om det var för att hon hade stöd av en lya? :cautious: Jag har henne inte som direkt misstänkt, då jag inte kan sätta fingret på något direkt misstänkt som hon gjort, men håller ett klart öga ditåt.
Koppen har jag själv haft högt på misstänkt-listan länge. Hon har ju dock ett lite annorlunda spelsätt ibland som brukar kunna förvirra mig. Men just att hon har så dålig koll på spelet är ju lite misstänkt, en ulv som inte behöver hålla koll kanske?
Även bollen håller LenaH lite åt godare hållet.
Bollen__ riktar mest in sig på att misstänka Lobelia. Och här blir jag sjukt nojjig igen, för jag höll med Lobelias teori-inlägg väldigt mycket och nu skriver bollen ett inlägg med teorier emot Lobelia, som jag till viss del kan förstå:eek: Till en viss del åtminstone, tycker de är lite väl tagna ur proportion. Hmm...

Alltså jag misstänkte ju vare sig bollen_ eller Lobelia, men nån av dom kan mycket väl ha lurat mig :crazy: :banghead:
Jag tror iallafall inte att de är onda ihop. Möjligen kan en av dom vara det, men det kan också vara två goda mycket väl.

Nu ska jag iväg på oplanerad glass-och-badutflykt med syskon och syskonbarn :D, så min aktivitet om jag överlever lär vara sådär ;) Ska försöka kika via mobilen en del när jag kan under dagen. Om inte annat får jag väl låsa in mig på nån toalett och kolla, det lär ju vara det moderna sättet att spela ulvspel :angel: :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar