BONES (ulvlek)

Dels är det så dags nu att påpeka fel, en anledning att skriva teorier är att bolla dem med folk för att hitta svagheter och kanske omvärdera dem och dels har inte varit så aktiv på området, vad säger att du inte gillade eventuella fel och undvek att påpeka dem förrän efteråt? I synnerhet som du tydligen hittat många små fel. Jag antar att du då menar tankevurpor och rena felaktigheter och inte stavfel/Autocorrect fel.

Nu tror jag i och för sig inte du hintar några direkta fel, visst kan jag ha gjort missar men ingen har ifrågasatt dem hittills. Jag ser med spänning fram emot ditt resultat.
Ja det menar jag, varför skulle jag misstänka någon pga autocorrect? Om det är det enda som finns att hitta så har du ju inget att oroa dig för och då får man avskriva dig från listan. Jag har aldrig sagt att du är säker men du har kännts väldigt drivande mot personer som visat sig vara goda. Såklart kan en god också göra så men jag upplever inte andra i leken som lika bulldozeraktiga som du utan de är mer försiktiga. Såklart kan det vara därför du känns misstänkt också.
Vad menar du med att jag inte skulle ha gillat eventuella fel? Jag förstår inte.

Ja det menar jag, varför skulle jag misstänka någon pga autocorrect? Om det är det enda som finns att hitta så har du ju inget att oroa dig för och då får man avskriva dig från listan. Jag har aldrig sagt att du är säker men du har kännts väldigt drivande mot personer som visat sig vara goda. Såklart kan en god också göra så men jag upplever inte andra i leken som lika bulldozeraktiga som du utan de är mer försiktiga. Såklart kan det vara därför du känns misstänkt också.
Vad menar du med att jag inte skulle ha gillat eventuella fel? Jag förstår inte.

Om det inte finns att hitta? Nyss lovade du citat på de många småfel du hittat.

Nej tar du inte fram reella fel om än små så känns det lite som du försöker sprida vaga misstankar. Har jag gjort fel däremot, inte omöjligt, så hade du ju rätt och då ökar inte mina misstankar mot dig.

Varför drog du inte upp felen innan DL?

Om någon god av misstag lyckas kasta misstankar på en ond så är det smart av den onde att vänta till efteråt och påpeka det eller hur?

Ja det menar jag, varför skulle jag misstänka någon pga autocorrect? Om det är det enda som finns att hitta så har du ju inget att oroa dig för och då får man avskriva dig från listan. Jag har aldrig sagt att du är säker men du har kännts väldigt drivande mot personer som visat sig vara geoda. Såklart kan en god också göra så men jag upplever inte andra i leken som lika bulldozeraktiga som du utan de är mer försiktiga. Såklart kan det vara därför du känns misstänkt också.
Kom igen med småfel sen kan vi börja diskutera.

Om det inte finns att hitta? Nyss lovade du citat på de många småfel du hittat.

Nej tar du inte fram reella fel om än små så känns det lite som du försöker sprida vaga misstankar. Har jag gjort fel däremot, inte omöjligt, så hade du ju rätt och då ökar inte mina misstankar mot dig.

Varför drog du inte upp felen innan DL?

Edit förlåt det blev visst dubelpost

Jag borde rösta nu men kan inte bestämma mig. Om det kommer nåt konstigt, ni alla verkar vara bannade och tråden kastad senare ikväll så vet ni vad som hänt... :angel:

Jag borde rösta nu men kan inte bestämma mig. Om det kommer nåt konstigt, ni alla verkar vara bannade och tråden kastad senare ikväll så vet ni vad som hänt... :angel:
Just nu lutar det åt FiaM eller Bollen för mig.

FiaM för att Q röstade på henne, hon kanske trots allt kommit på något, men där måste jag läsa på mer eller så bollen. Bollen deltar knappt i diskussionerna innan röstningen. Kommer in sent är tveksam och vet inte var hon ska rösta, misstänker Koppen för att i nästa stund rösta på henne. Och sedan så skriver hon ett långt teoriinlägg där jag är misstänkt (för all del inte konstigt) men för att ha gjort flera småfel. Vilka småfel en är har hon inte lyckats prestera och nu verkar hon mer tveksam. Om man nu hittat dem borde man väl kunna tala om vilka de är?

Jag har egentligen ingen aning dock, vi har typ ingen information :(

Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina I
21.25 FiaM röstar på Habina I I
21.34 Idahoe röstar på Q I
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe I
21:45 Koppen röstar på Idahoe II
21:46 Habina röstar på Mirtai I
21:48 bollen__ röstar på Mirtai II
21:48 Supersonic röstar på Mirtai III

21:54 Lobelia röstar på LenaH I
21:56 LenaH röstar på Snurrfian I
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe III
21.58 cirkus röstar på bollen__ I
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai IIII

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1

Jag måste rösta tidigt idag, som säkerhet, vet inte när jag kommer att komma hem. Ser man på rösterna ovan så är det 3 st som fick/under röstningen gång hade mer än en röst på sig. Habina och Mirtai som bevisligen var goda och Idahoe som vi inte vet något om. In i det sista var det jämnt.

Mirtai kom med en konstig formulering och jag var beredd att rösta på henne med hänvisning till den men avstod då det kändes som ett drev jag inte ville hoppa på. Uttalandet var konstigt men hade lite spår av sig av konstig formulering och kanske inte så ulvigt. Jag kom dock hem 21:40 och hade inte riktigt tid med en djupare analys så jag fastnade vid Lenas konstiga rolltolkning. Den 3:e var idahoe som var den som var närmst till hands, för lynch men det troliga är att Q räddade henne från lottning. Visst kan det vara så att Idahoe är god, men anstormningen av röster på Mirtai får mig att tro att någon/några ulvar hjälpte till. Att 2 av 3 som var utsatta i lynchen bevisligen är goda talar också lite för att den 3:e kan vara ulv.

Det är lättare att rikta in sig mot Idahoe än de som röstadep å henne så Lobelia röstar på Idahoe
Det jag menar med fel och så vidare är att nu när vi tex har Qs roll och vet att hon var en bybo så har hon ju inte medvetet räddat en ond Idahoe. Det säger absolut inget om Idahoes roll men det var ju ändå en lätt teori att ta till. Dessutom vet jag/vi rollen på alla utom SS (&mig) och det kan rimligen bara har varit en ulv som röstade på Mirtai. Fortfarande inte säkert att Idahoe är god, men inte talar det lika starkt för att hon var ond och blev räddad iallafall.

Det låter mest som en bortförklaring att ligga taskigt till pga vad andra gjort, har du inget att säga om exempelvis min analys kring röstningen vid DL1, svagheter eller styrkor i just teorierna?

Folk hamnar rämna i skotten pga av andra gör, det är liksom I relevant, relevansen ligger i om du håller med eller förkastar teorierna och varför du gör så.
Jag tycker fortfarande inte att det är en bortförklaring att hon ligger dåligt till pga vad andra gjort, det är ju det hon har fått göra men eftersom de som påstås ha räddat henne visat sig vara goda så är hon ju faktiskt misstänkt för något andra, goda, har gjort.

Det är just det som bekymrar mig, nu har det hänt 2 gånger. Idahoe har legat risigt till och så har någon lanserat en kandidat som fått fler röster, lite påklädning med 1-2 onda på de goda som nappar på teorin och så är lynchen ett faktum. Nu råkade det bli den onda spionen men det kan ha varit ett olycksfall i arbetet så att säga bland ulvarna.

Denna lynchen stärker mina misstankar mot Idahoe men säker är jag inte.

Läser igenom leken igen och reagerar på det fetade. Du verkar i allmänhet ha väldigt god koll på hur Q spelar och då känns det skumt att påstå att Q röstar sent som ond. Med tanke på alla sistaröster Q lagt oavsett roll känns det sisådär att du använder det i motivering till att Q skulle vara ond, du vet rimligen bättre.

Jag sätter i och för sig Q som skum i och med avgörande rösten på Mirtai, men det fetade är helt enkelt inte sant och det borde du veta.

Vad är det för svårt att se dig som ond utifrån att det till synes blir något av en räddningslynch och att du är den enda som kan ha blivit räddad är du? Nu har det dessutom skett en gång till. Lyckligtvis fick vi ut den onda spionen men det kunde inte lyan vara säker på eller kanske inte ens ana.

Du har missat biten om att jag mest misstänker Idahoe för att från början vid första lynchen ligger illa till och så kommer det flera snabba röster på en annan. Att det är 2 goda som fått 2 eller fler röster gör det mer sannolikt att den 3:e i lynchen är god, det är ett indicie som styrker min teori, inte min teori. Nu skedde samma sak vid nästa lynch, Idahoe drog på sig röster och sedan så fick Snurris ett gäng röster.

Nu tillkommer även Q som vill godförklara Idahoe på grundval av att den onda spionen gjorde en vag godförklaring och det utan att ta hänsyn till att Idahoe har en del misstankar mot sig sen innan. Okej att man kan tro att Idahoe är god men att helt bortse från misstankarna som finns och enbart förlita sig på en uppenbart onds godförklaring känns direkt ulvigt.

Jag skulle föredra att gå mot Idahoe som jag baserar min teori mot Q på men är klart beredd att rösta på Q. Det är viktigt att samla rösterna.
Här säger hon ju att det är mer sannolikt att den tredje i lynchen är god, men tidigare så var det att den tredje i lynchen var ond..
Sannolikhetslära i kombination med erfarenhet. Det är relativt sannolikt att det är en ond av 3 när det blir ett drev. Det är en indikation, inte någon slags fakta.

Menar du att det skulle vara mer sannolikt rent objektivt när 3 är utsatta för lynch att alla är goda än att minst en är ond? Eller vad är ditt problem med teorin.

Det främsta kring Q är bristen på logik i din godförklaring, hade det funnits någon sia ute hedendom kunnat förklaras men hur vettigt ( om du nu bortser från att det rör dig) är det att godförklara någon utifrån vad den onda spionen snappat upp i DL1, tror hon godförklara de 2 personer dessutom.

Ängeln har sannolikt inte skyddat sig själv, borgmästaren har sannolikt inte lagt sin extra röst och mediet kan endast ha fått info från en död sia lärling som inte fått sia. Och sedan ska infon ha förmedlats till lyan genom att godförklara folk vilket iNane bär att det blir svårt för spionen att lägga sin röst där utan att avslöja sig själv genom I inkonsekvensen. Jag har skrivit det tidigare. Förutom det så är det spiket i kistan rösten på Mirtai, den bygger dock på att du är ond.

Jag får heller inga vettiga svar på frågor kring det här från Q. Några bevis har jag inte dock.

Lite inkonsekvent, att först tro att koppen sitter i lyan och sedan rösta med Koppen. ..

Det är inte alls säkert att någon ond spred misstankar mot Q, jag tror goda kan ha klarat av det så bra själv eller snarare Q hon uppträdde verkligen som hon vore ond. Konstiga godförklaringar som baserade sig på luft och när jag visade på varför Snurris inte rimligen kunde känna till 2 goda att peka ut så fick jag inget svar alls. Jag antar så här i efterhand att hon inte hade tid att läsa leken ordentligt och förklara sig.

Jag blir däremot misstänksam mot FiaM, får se om jag kan hitta det Q hittat på henne.

Min teori mot Q och Idahoe hände delvis ihop så där har en del fallit men inte alls, det är skumt att överleva 2 lyncher på det viset.

När det gäller LenaH så tror jag hon ärligt snokade upp Snurrfian i tron att hon var utanför lyan, hon var drivande där och som ond hade det varit onödigt att sticka ut.

I övrigt måste jag läsa på mer och se om jag kan hitta något men utan info så får man hämta teorierna bland stjärnorna eller något.
Och sen går hon hårt på Q och får flera med sig..Q hade väl inte svagare teorier om någon annan än vad Lobelia hade om henne.

Just nu lutar det åt FiaM eller Bollen för mig.

FiaM för att Q röstade på henne, hon kanske trots allt kommit på något, men där måste jag läsa på mer eller så bollen. Bollen deltar knappt i diskussionerna innan röstningen. Kommer in sent är tveksam och vet inte var hon ska rösta, misstänker Koppen för att i nästa stund rösta på henne. Och sedan så skriver hon ett långt teoriinlägg där jag är misstänkt (för all del inte konstigt) men för att ha gjort flera småfel. Vilka småfel en är har hon inte lyckats prestera och nu verkar hon mer tveksam. Om man nu hittat dem borde man väl kunna tala om vilka de är?

Jag har egentligen ingen aning dock, vi har typ ingen information :(

Men nu får du väl ge dig? Du har fått svar på ditt inlägg. Du verkar ju inte ens läsa det? Sluta lägga ord i min mun. Här har du ordagrant vad jag skrev? Skrev jag JAG MISSTÄNKER KOPPEN? Nä, det skrev jag inte, jag skrev att hon var virrig och att det var mysko.

Nä. Jag vet inte... Koppen har spelat ganska virrigt den här gången, är det ringrostighet eller att hon sitter i lyan? Nu gör hon en röständring också, mysko alltså..
Sen får jag en tanke, om att Q kan vara god, vilket jag skriver och röstar. Jag följer alltså Q. Men enligt dig så har jag följt koppen för att min röst kom efter hennes? Herregud.
BAJS!
Jag fick precis en tanke ändå.
Jag vet inte vem jag ska rösta på? :eek:
bollen__ röstar på FiaM
Då jag inte är säker på Qs ondhet, jag kanske är totallurad men jag måste rösta på någon och nu känner jag mig väldigt stressad. Jag tänker att hon röstat som hon gjort för att inte sticka ut så mycket, inte råka visa sig och bli granskad.

Vaaa? Tänker du att hon är god då?

Lite inkonsekvent, att först tro att koppen sitter i lyan och sedan rösta med Koppen. ..

Du menar att jag inte ska misstänka dig, men varför lägger du då in saker som jag inte skrivit/gjort och menar att det är ett tecken på ondhet? DET om något känns som att du inte har rent mjöl i påsen när du håller på så. Ja, det är en skitsvårt lek, och inte lätt för fem öre. Jag försöker iallafall hitta något som kan tyda på att någon är ond. Har jag fel så backar jag gärna, inga problem. Du går fram som en ångvält och menar att jag misstänkt koppen och sen röstat med henne?

Har äntligen fått igång datorn men hinner inte några fler stora genomgångar idag.

bollen__
supersonic
Idahoe
FiaM
LenaH
Koppen
Lobelia

Roller
Goda
Ängel
Tvilling.
Borgmästare
Bybor (1 st?)

Onda
Psykopat
Ulvar (2 st?)

Eftersom leken fortfarande pågår och ulvarna vinner om de är fler än goda så borde siffrorna stämma, eller?

bollen_ har fortfarande inte gjort något som är misstänkt i mina ögon. Hon funderar och frågar och hjälper till att driva leken framåt som jag ser det. Röstade i och för sig på mig igår men det verkar ha gått upp ett litet ljus för henne om vilken roll jag kan ha. Hon får stå kvar som neutral mot god.

Idahoe fick en taskig start i leken och har fått kämpa i motvind på grund av andra än henne själv. Jag tyckte inte att hennes motivering var speciellt skum vid första DL utan tolkade det som att hon tog första bästa där hon hittade en motivering innan och var tvungen att åka. Att röstningen sedan gick som den gjorde berodde ju inte på henne. Om jag tänker ett varv till där, hur vanligt är det att ulvar räddar en ulv som hamnar i trubbel, de brukar väl snarare vara de första som hoppar på för att skaffa sig alibi. Även Idahoe får stå som neutral.

Koppen har jag redan tidigare skrivit ett långt inlägg om, det är en av de som jag håller som lite misstänkt just nu. I mina ögon gör hon inte mycket för att föra leken framåt och att för att vara någon som säger sig ha koll på leken så uppvisar hon i mina ögon väldigt dålig koll.

LenaH
vill jag gärna sätta åt det goda hållet med viss försiktighet, hon är en skicklig spelare och brukar vara bra på att pussla ihop deltagarna med sina roller så jag tror inte att hon hade röstat på Snurrfian vid DL2 om hon satt i lyan. Om det nu inte är så att Idahoe faktiskt är ond och sitter i lyan tillsammans med LenaH? :banghead: (tror inte riktigt på det) När jag läser hennes inlägg håller jag med om det mesta som hon skriver men reagerar även lite på att det finns ganska mycket OT och röstlistor men det kan bero på att hon är taggad och uttråkad som hon själv skrev i början när hon ledde inläggstoppen.

Lobelia inleder med en fundering till LL på vad som menas med en mening när det gäller det meddelande som ska skrivas till mediet. Röstar sedan på LenaH med motiveringen ” det känns ulvigt att förstora upp mediets roll, som hon vill få det till att rollen är kraftfulla än den är och förvilla de goda.” Frågar bollen_ vad hon anser att det krävs för att misstänka någon till DL1 när bollen tycker att det krävs mer än att någon ska slängt iväg en röst för att personen måste iväg. Tycker sedan att det är högst personligt hur man väljer att rösta i DL1 i en diskussion med quater4ever när denna funderar på hur den onda spionen kan ha röstat.

Dag två röstar hon på Idahoe då hon tror att ulvar var involverade i anstormningen av röster på Mirtai och eftersom vi vid det här laget vet att två av tre som hade fler än en röst vid fösta lynchen var goda talar det för att den tredje kan vara ulv.

Tycker att jag är skum för att jag var inne på att ändra min röst på Habina om hon skulle få fler röster när det visade sig att jag lade en andra röst på henne vid DL1. Sedan anser hon att LenaH kommer med bortförklaringar när hon tycker att Idahoe blivit ondförklarad baserad på vad andra har gjort istället för på vad hon själv har gjort. Håller med cirkus om att misstankarna mot Idahoe stärks i och med att det inte är fler som hakar på och röstar på henne. (Skrev detta tidigare idag medan jag väntade på att min dator skulle uppdatera färdigt).

Jag hann tyvärr inte skriva längre och har inte tid nu heller men efter att ha gått igenom Lobelias inlägg känner jag mig fortfarande osäker på henne. Jag skrev igår att jag upplevde henne som aktiv utan att föra leken framåt och känslan kvarstår idag, jag upplever att hon mest bara kastar ur sig misstankar till höger och vänster men att de ofta saknar substans.

supersonic skrev jag också ett inlägg om tidigare och inget i det har ändrats under dagen.

Håller verkligen med om att den här leken är svår, ingen roll som har någon form av information förutom ulvarna. Tvillingen kan med lite tur bolla lite med sin tvilling men vis av erfarenhet är det ju inte alltid som den döda tvillingen hänger med i leken om den dör tidigt så det kanske inte är så mycket hjälp. Ängeln kan ha fått lite bekräftelse idag om det var så att hon skyddade någon annan än sig själv.

Nu har jag kommit hem från en dag ute i värmen! :)

Ska fixa mat och äta lite, sen ska jag gå igenom vad som hänt under dagen.
Återkommer!

Jag tycker att Lobelia har eldat på hårt mot tex. Q igår och att hon skriver många små fel i sina teorier. Visst kan det bara vara slarv men är det inte så hon brukar kunna göra som ond? Vad är det som gör att du vill ha henne som god? Jag är som sagt sjukt osäker men det måste ju finnas ett par onda bland oss..

Det jag menar med fel och så vidare är att nu när vi tex har Qs roll och vet att hon var en bybo så har hon ju inte medvetet räddat en ond Idahoe. Det säger absolut inget om Idahoes roll men det var ju ändå en lätt teori att ta till. Dessutom vet jag/vi rollen på alla utom SS (&mig) och det kan rimligen bara har varit en ulv som röstade på Mirtai. Fortfarande inte säkert att Idahoe är god, men inte talar det lika starkt för att hon var ond och blev räddad iallafall.

Jag tycker fortfarande inte att det är en bortförklaring att hon ligger dåligt till pga vad andra gjort, det är ju det hon har fått göra men eftersom de som påstås ha räddat henne visat sig vara goda så är hon ju faktiskt misstänkt för något andra, goda, har gjort.

Här säger hon ju att det är mer sannolikt att den tredje i lynchen är god, men tidigare så var det att den tredje i lynchen var ond..

Och sen går hon hårt på Q och får flera med sig..Q hade väl inte svagare teorier om någon annan än vad Lobelia hade om henne.

Så dessa är alltså de "flera småfel" jag gjort?

Ett ställe där jag eventuellt skrivit god istället för ond, men god funkar i meningen. Att du och jag har olika åsikter om vad som är en bortförklaring och så jättefelet att jag teorier de om Q och jagade henne för att få svar på frågor som hon inte verkade ha tid att svara på.

PS. Jag följde övriga i röstningen mot Q och ville egentligen rösta på Idahoe men det kändes meningslöst.

Lobelia

Jag hann tyvärr inte skriva längre och har inte tid nu heller men efter att ha gått igenom Lobelias inlägg känner jag mig fortfarande osäker på henne. Jag skrev igår att jag upplevde henne som aktiv utan att föra leken framåt och känslan kvarstår idag, jag upplever att hon mest bara kastar ur sig misstankar till höger och vänster men att de ofta saknar substans.

Vem anser du för leken framåt?
Kan du ge exempel på hur jag kastar misstankar till höger och vänster?

Men nu får du väl ge dig? Du har fått svar på ditt inlägg. Du verkar ju inte ens läsa det? Sluta lägga ord i min mun. Här har du ordagrant vad jag skrev? Skrev jag JAG MISSTÄNKER KOPPEN? Nä, det skrev jag inte, jag skrev att hon var virrig och att det var mysko.

Du skrev
Nä. Jag vet inte... Koppen har spelat ganska virrigt den här gången, är det ringrostighet eller att hon sitter i lyan? Nu gör hon en röständring också, mysko alltså..
Det tolkade jag som du misstänkte att kanske satt i lyan? Du skrev ju det i klartext.

Sen får jag en tanke, om att Q kan vara god, vilket jag skriver och röstar. Jag följer alltså Q. Men enligt dig så har jag följt koppen för att min röst kom efter hennes? Herregud.
Är det en så konstig tanke när du röstar på samma som koppen strax efter henne?

Du menar att jag inte ska misstänka dig, men varför lägger du då in saker som jag inte skrivit/gjort och menar att det är ett tecken på ondhet? DET om något känns som att du inte har rent mjöl i påsen när du håller på så. Ja, det är en skitsvårt lek, och inte lätt för fem öre. Jag försöker iallafall hitta något som kan tyda på att någon är ond. Har jag fel så backar jag gärna, inga problem. Du går fram som en ångvält och menar att jag misstänkt koppen och sen röstat med henne?
Självklart kan du misstänka mig, och ja jag är på, det brukar jag vara i det här läget.

Okej, egentligen har det inte hänt särskilt mycket under dagen som ändrar mina senaste inlägg. Tyvärr :crazy: för jag hade gärna fått någon som jag jättesäkert kunde misstänka.
Det mesta som hänt är bollen och Lobelias diskussion, där jag till viss del tycker att bollen förstorar upp de fel som Lobelia gjort, men samtidigt har folk misstänkts för mindre så att Lobelia tycker det är oviktiga småsaker känns också lite fel... :banghead:
Jag har verkligen ingen aning om vem jag tycker är mest misstänkt just nu :(
Koppen är en klar kandidat för mig att rösta på enligt tidigare teorier. Har inte gjort något särskilt under dagen så det har inte ändrats från mina tidigare inlägg.
FiaM verkar väl egentligen rätt vettig i sitt inlägg, samtidigt som jag fortfarande har kvar funderingen om Q hittat något...
SS har inte mina tankar ändrats om sen sist, och inte heller LenaH.
bollen och Lobelia känns åtminstone inte som de sitter i lyan ihop, så som de går på varandra just nu. Frågan är om en av dom är ond (isåfall vem?) eller om båda är goda som tänkt fel :confused:

Får fortsätta fundera och hoppas jag kommer på något.

Bybor (1 st?)

Onda
Psykopat
Ulvar (2 st?)

Eftersom leken fortfarande pågår och ulvarna vinner om de är fler än goda så borde siffrorna stämma, eller?
Jag tror det stämmer, men chansen finns ju att det är 2 bybor och bara 2 ulvar varav en psykopat (för den räknas väl som ulv den med?)alltså totalt 2 onda kvar och 3 onda från början, iom att psykopaten ju stärker lyan en del.
Inte jättetroligt, men man kan ju hoppas åtminstone :)

Du skrev

Det tolkade jag som du misstänkte att kanske satt i lyan? Du skrev ju det i klartext.

Är det en så konstig tanke när du röstar på samma som koppen strax efter henne?

Självklart kan du misstänka mig, och ja jag är på, det brukar jag vara i det här läget.
Ja och jag skrev att jag inte misstänkte henne, och jag röstade inte på Fia för att hon gjorde det.
Det är liksom ingen idé att diskutera kring det för vi tolkar ju inte saker lika och ingen kan väl säga vad som är rätt och fel. Du tycker på ditt sätt och jag på mitt. :)

Jag tycker det är intressant att bollen och Lobelia går på varandra så här. Vad jag kan hitta verkar det inte ligga något motiv bakom bollens ansträngningar att hitta skumma rader från Lobelia, eftersom hon inte misstänkt bollen i någon större grad, detta kan jag nog tycka talar till bollens fördel. Nu när bollen kommit med flera citat som pekar på att Lobelia varit ute och cyklat eller åtminstone tagit en rejäl omväg får det mig att fundera på om bollen verkligen är något på spåren. Jag har nästan hela leken haft en god känsla av bollen pga hennes sätt att verkligen leta ulvar (något som inte är helt lätt i den här leken! Känner mig ganska lost när det finns så lite att gå på) och föra fram leken så därför känns det som att jag inte bara kan ignorera det som visas fram. Sättet Lobelia gick på Q och cirkus som senare visade sig vara goda båda är verkligen skumt nu så här i efterhand, men det verkade ju väldigt trovärdigt då och det var väl därför så många goda hakade på. Att jag sen la förstarösten på Q spelade väl onda rakt i händerna :( Lena skrev dessutom (inlägg #534) att Lobelia ger intryck av att leta ulvar. Kanske precis det hon gör? Lurar oss att tro att hon letar när hon i själva verket sitter i lyan och har roligt åt oss andra som famlar i blindo efter något att gå på. Att Lobelia dessutom fortsätter misstänka Ida utan att ha något mer att gå på än lynchningarna är märkligt, ffa när hennes teori föll pladask om att Q och Ida satt i lyan när Q visade sig vara god. Det känns mer och mer som ett försök att dra bort misstankarna från sig själv om än lite paniskt. Att Fia också tycker att Lobelia uppför sig lite märkligt stärker mina misstankar faktiskt då Fia spelat med Lobelia tidigare. Isf måste ju Fia vara åt det godare hållet. Det ger mig två kvar som jag inte riktigt kan placera, Ida och Lena. Kan det vara så att det bara är två ulvar som Ida skriver? Isf får jag ihop mitt pussel. Eller så är jag verkligen grundlurad av någon som spelar smart :cautious: Och koppen lyser ännu med sin frånvaro...

Okej, egentligen har det inte hänt särskilt mycket under dagen som ändrar mina senaste inlägg. Tyvärr :crazy: för jag hade gärna fått någon som jag jättesäkert kunde misstänka.
Det mesta som hänt är bollen och Lobelias diskussion, där jag till viss del tycker att bollen förstorar upp de fel som Lobelia gjort, men samtidigt har folk misstänkts för mindre så att Lobelia tycker det är oviktiga småsaker känns också lite fel... :banghead:
Jag har verkligen ingen aning om vem jag tycker är mest misstänkt just nu :(
Koppen är en klar kandidat för mig att rösta på enligt tidigare teorier. Har inte gjort något särskilt under dagen så det har inte ändrats från mina tidigare inlägg.
FiaM verkar väl egentligen rätt vettig i sitt inlägg, samtidigt som jag fortfarande har kvar funderingen om Q hittat något...
SS har inte mina tankar ändrats om sen sist, och inte heller LenaH.
bollen och Lobelia känns åtminstone inte som de sitter i lyan ihop, så som de går på varandra just nu. Frågan är om en av dom är ond (isåfall vem?) eller om båda är goda som tänkt fel :confused:

Får fortsätta fundera och hoppas jag kommer på något.

Jag kanske gör det, jag menar ju att jag inte är säker. Kan absolut ha fel om Lobelia och jag såg att du funderade kring om det kanske inte är så många kvar som vi trott, det skulle ju också vara en förklaring, för jag får inte ihop tillräckligt med misstänkta :S Det är ju bara småsaker kring alla som är kvar, det finns ju ingen som utmärker sig stort. Jag menar du har fått massa misstankar på dig för nått som du inte ens påverkat.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Konstiga drömmar
  • Spis eller spishäll?