Har äntligen fått igång datorn men hinner inte några fler stora genomgångar idag.
bollen__
supersonic
Idahoe
FiaM
LenaH
Koppen
Lobelia
Roller
Goda
Ängel
Tvilling.
Borgmästare
Bybor (1 st?)
Onda
Psykopat
Ulvar (2 st?)
Eftersom leken fortfarande pågår och ulvarna vinner om de är fler än goda så borde siffrorna stämma, eller?
bollen_ har fortfarande inte gjort något som är misstänkt i mina ögon. Hon funderar och frågar och hjälper till att driva leken framåt som jag ser det. Röstade i och för sig på mig igår men det verkar ha gått upp ett litet ljus för henne om vilken roll jag kan ha. Hon får stå kvar som neutral mot god.
Idahoe fick en taskig start i leken och har fått kämpa i motvind på grund av andra än henne själv. Jag tyckte inte att hennes motivering var speciellt skum vid första DL utan tolkade det som att hon tog första bästa där hon hittade en motivering innan och var tvungen att åka. Att röstningen sedan gick som den gjorde berodde ju inte på henne. Om jag tänker ett varv till där, hur vanligt är det att ulvar räddar en ulv som hamnar i trubbel, de brukar väl snarare vara de första som hoppar på för att skaffa sig alibi. Även Idahoe får stå som neutral.
Koppen har jag redan tidigare skrivit ett långt inlägg om, det är en av de som jag håller som lite misstänkt just nu. I mina ögon gör hon inte mycket för att föra leken framåt och att för att vara någon som säger sig ha koll på leken så uppvisar hon i mina ögon väldigt dålig koll.
LenaH vill jag gärna sätta åt det goda hållet med viss försiktighet, hon är en skicklig spelare och brukar vara bra på att pussla ihop deltagarna med sina roller så jag tror inte att hon hade röstat på Snurrfian vid DL2 om hon satt i lyan. Om det nu inte är så att Idahoe faktiskt är ond och sitter i lyan tillsammans med LenaH?
(tror inte riktigt på det) När jag läser hennes inlägg håller jag med om det mesta som hon skriver men reagerar även lite på att det finns ganska mycket OT och röstlistor men det kan bero på att hon är taggad och uttråkad som hon själv skrev i början när hon ledde inläggstoppen.
Lobelia inleder med en fundering till LL på vad som menas med en mening när det gäller det meddelande som ska skrivas till mediet. Röstar sedan på LenaH med motiveringen ” det känns ulvigt att förstora upp mediets roll, som hon vill få det till att rollen är kraftfulla än den är och förvilla de goda.” Frågar bollen_ vad hon anser att det krävs för att misstänka någon till DL1 när bollen tycker att det krävs mer än att någon ska slängt iväg en röst för att personen måste iväg. Tycker sedan att det är högst personligt hur man väljer att rösta i DL1 i en diskussion med quater4ever när denna funderar på hur den onda spionen kan ha röstat.
Dag två röstar hon på Idahoe då hon tror att ulvar var involverade i anstormningen av röster på Mirtai och eftersom vi vid det här laget vet att två av tre som hade fler än en röst vid fösta lynchen var goda talar det för att den tredje kan vara ulv.
Tycker att jag är skum för att jag var inne på att ändra min röst på Habina om hon skulle få fler röster när det visade sig att jag lade en andra röst på henne vid DL1. Sedan anser hon att LenaH kommer med bortförklaringar när hon tycker att Idahoe blivit ondförklarad baserad på vad andra har gjort istället för på vad hon själv har gjort. Håller med cirkus om att misstankarna mot Idahoe stärks i och med att det inte är fler som hakar på och röstar på henne. (Skrev detta tidigare idag medan jag väntade på att min dator skulle uppdatera färdigt).
Jag hann tyvärr inte skriva längre och har inte tid nu heller men efter att ha gått igenom Lobelias inlägg känner jag mig fortfarande osäker på henne. Jag skrev igår att jag upplevde henne som aktiv utan att föra leken framåt och känslan kvarstår idag, jag upplever att hon mest bara kastar ur sig misstankar till höger och vänster men att de ofta saknar substans.
supersonic skrev jag också ett inlägg om tidigare och inget i det har ändrats under dagen.
Håller verkligen med om att den här leken är svår, ingen roll som har någon form av information förutom ulvarna. Tvillingen kan med lite tur bolla lite med sin tvilling men vis av erfarenhet är det ju inte alltid som den döda tvillingen hänger med i leken om den dör tidigt så det kanske inte är så mycket hjälp. Ängeln kan ha fått lite bekräftelse idag om det var så att hon skyddade någon annan än sig själv.