BONES (ulvlek)

Ah, shit jag vaknade för 10 min typ och kom hem kl 2 inatt efter ett antal glas vin :D:o Jag ska försöka läsa ikapp men hinner nog inte presentera något innan DL.

Supersonic inleder med ett par OT-inlägg följt av en fråga om den onda spionen. Därefter kommer lite funderingar kring borgmästarrollen. Fortsätter med att fundera lite kring fördelningen mellan onda och goda och kommer fram till att med 8 specialroller så borde de fyra sista fördelas lika mellan onda och goda men tar även upp möjligheten att det kan finnas fem onda med tanke på att det finns så många goda men specialförmåga. Röstar på Mirtai första dagen med motiveringen ” För hennes konstiga resonemang om en ulv sin gett upp innan första DL.”

Inleder dag 2 med ett teoriinlägg om alla kvarvarande deltagare där hon mest tar upp vad var och en har gjort hittills under leken. Håller bollen_ åt det goda hållet och resten är neutrala eller bedöms inte. Fortsätter med lite diskussioner och hade ingen aning om att döda ulvar fortfarande får vara aktiva i lyan. Håller med om att det är en rimlig tanke att quater4ever skulle ha försökt rädda Idahoe i DL1 men påpekar även att hon inte har fått några ulvvibbar från henne. Senare håller hon med mig om att hon inte kan hitta något misstänkt med bollen_ och Idahoe men att hon inte kan vara säker. Röstar på Snurrfian med motiveringen ” Jag vill inte sprida rösterna känner jag och vill också ge Ida en chans till eftersom jag inte alls kan se det misstänkta hos hennes frånvaro eller uttalande. Tycker det är väldigt mysko att Snurrfian påverkar cirkus till att byta från bollen__ till Ida. Tycker också det är lite märkligt att hon framhöll så länge att Idas uttalande var lite skumt trots att Ida förklarat vad hon menade.”

När det visar sig att Snurrfian var ond spion funderar hon lite kring vad hon kan ha fått veta i sina spionrader och varför hon ”godförklarade” Idahoe. Kommer därefter med ett inlägg där hon har granskat cirkus inlägg och tycker att det är misstankarna mot quater4ever som har mest substans och röstar efter det på just quater4ever.

Efter den här genomgången känner jag mig lite villrådig när det gäller supersonic. Med tanke på hennes frågor om lyan och att döda ulvar får fortsätta att kommentera i lyans egen tråd så borde hon inte vara där. Samtidigt är det några saker som får mig att fundera, dels rösten på Snurrfian då hon i sitt inlägg tidigare den dagen inte uttryckte en enda misstanke mot henne vad jag kan se. I sin motivering tar hon även upp att hon inte vill sprida rösterna och det var väl just det Snurrfian sa till cirkus då denna röstade på bollen_ när det redan fanns en röst på Idahoe. Jag vet att Snurrfian är ond men frågan är ju om hon hade listat ut vilka som ingick i lyan och därför medvetet försökte styra rösten från bollen_ eller om den kommentaren kom från att det är en vanlig kommentar i samband med röstning. (OBS, jag pekar inte ut bollen_ som ond här men det var ju henne cirkus hade röstat på innan hon ändrade och därför antar jag att Snurrfian försökte skydda henne om hon försökte skydda någon).

En annan sak som också gör mig fundersam är att hon går från att dag 2 inte ha några ulvvibbar på quater4ever till att rösta på henne dag 3 baserat på cirkus inlägg.

Jag saknar egna motiveringar från supersonic på vilka hon misstänker och varför. Tyvärr är jag osäker på var det här placerar supersonic ond som spelar ovetande god skickligt eller helt enkelt en god som är ovetande och hakar på det som låter vettigt? Jag kommer att hålla ögonen öppna och se vad som kommer mer.

Koppen inleder med OT, därefter röstar hon på Idahoe med motiveringen ” För jag känner att hon stryker medhårs till höger och vänster samtidigt som hon känns trygg i sig självt. Som om hon vet om att hon sitter safe”. Efter uppdateringen av natt-DL tar hon upp att jag röstade på Habina men att det inte automatiskt betyder att jag är ulv men att jag med all säkerhet har en specialroll i och med att jag i mitt fösta inlägg skrev att jag ”kikat på den roll jag fått”. Hon ror dock inte att jag som ensam ulv skulle rösta på Habina och sedan käka henne.

Funderar kring Mirtais ändring av röst och tycker att det är synd att det inte räckte men frågar LL om det är tillåtet att ändra röst utan motivering bara för att rädda sig själv, en ulv kan ju i så fall göra samma sak. Kommer därefter med en kortfattade genom gång där hon håller quater4ever åt det goda hållet, funderar på var hon har cirkus som verkar notera händelser som Koppen själv missar och tycker att Idahoe är lugn och tillbakadragen i leken. Kommer in igen strax efter och förtydligar att hon vill ha cirkus och quater4ever åt det goda hållet och kanske även bollen_, håller ögonen på Idahoe.

Tror att LenaH är mediumet som gjort en blunder när hon kommenterar att hon vill veta om hon har överlevt natten eller om hon ska behöva skriva ett mediummeddelande. Tror att hon kommer att lägga andra rösten dag 2 när det i själva verket är tredje rösten. Röstar sedan på Idahoe med följande motivering ” Baserat på teorin igår, allas ögon (jaja kanske inte allas) på henne idag och hennes frånvaro idag tycker jag spär på hennes skumma sätt. Hon kunde gå in och svara på våra funderingar men ändå håller hon låg profil. Och hennes tunna röst på Q gör det inte bättre.”

Efter att Snurrfian lynchats konstaterar hon att hon nog får tänka om gällande Idahoe. Kommenterar sedan i #362 att Snurrfian mer eller mindre godförkarar Idahoe i sitt röstinlägg och undrar vad hon har missat. När quater4ever senare vill sätta LenaH och Idahoe åt det goda hållet då hon ser det som att Snurrfian kan ha pekat ut dem åt lyan med sitt inlägg håller Koppen inte med utan anser att det lika gärna kan vara ett sätt att försöka förvilla oss.

Anser sedan att hon följer leken men glömmer den ibland då hon inte har spelat på evigheter och att hon är mer förvirrad än har dålig koll på leken, jag tror att det är ett svar på att några har kommenterat att hon verkar ha dålig koll. Därefter svarar hon cirkus (som var den som käkades under natten) på vad som fått henne att omvärdera Idahoe i #396. När bollen ifrågasätter hur hon kan tycka att hon har koll på leken samtidigt som hon svarar en person som käkats tycker hon att denna går på henne.

Funderar i #421 på om quater4evers sista röst på Snurrfian är en alibiröst och röstar i sitt nästa inlägg på denna med motiveringen ” Jag tror att vi har en ulv i Q.
Dels pga röstningen och dels att hon kringgår misstankar och tveksamheterna på henne.
Jag tycker hon spelar annorlunda i denna leken.
Sistarösten på Snurrfian tror jag är en alibiröst.
Även om Snurrfian inte var i lyan så kan de ha luskat ut det.
Och hon godförklarar mer eller mindre Idahoe. Hade velat få mer info varför hon är så säker på hennes roll.”

Ändrar sig sedan och röstar på mig med motiveringen Väljer att rösta på FiaM istället.
Dels pga hennes röst på mig som fö hade en svag teori och nu teorin på Q.
Varför ska rösterna samlas? Jag är inte övertygad egentligen.
Jag fick min röst av FiaM och precis som hon skriver oom sig själv så vet ääven jag min roll. Q försöker verkligen få oss attt tänka om, och jag väljer att gå på det denna gången.
Och varför rösta på Q som redan solklart åker? (#461)

Återgår efter att Q har åkt till att misstänka Idahoe igen (#501)

Jag vet att Koppen brukar spela speciellt och brukar ofta undvika att rösta på henne av just den anledningen. Att jag gjorde det i DL2 berodde på att jag inte ville följa med i något av dreven som gick mot Idahoe och Snurrfian då jag inte kände mig säker på att någon av dem var ond och Koppen ger mig inga bra vibbar den här leken.

I mina ögon har hon ingen koll på leken, och hjälper inte heller till att föra den framåt. Jag kan helt enkelt inte se att hon verkar leta efter ulvar utan går snarare enbart efter vad andra skriver och de som har kommit med teorier mot henne. Vågar jag sätta henne som en möjlig ulv?

Uppdatering!

Teamet börjar känna av sina förluster. Jacob Broadsky är iofs död men det krävde sina offer. Och Pelant.. Ja han är ju kvar och gör allt för att förstöra teamet inifrån och ut. Man börjar titta sig över axeln och funderar på om ngn i teamet egentligen spelar för andra sidan? Natten sänker sig sakta över labbet och när dagen äntligen gryr..

..är det med lättnad man kan konstatera att det varit en lugn natt.

Har precis läst klart, så skönt att käket misslyckades! Då är vi inte helt chanslösa på att ta hem det här :D Nu ska jag se om jag kan sätta mina tankar på pränt...

Ok! Skönt att något äntligen går rätt väg.

Idag är jag lika villrådig som igår kväll... Antingen är det för många goda eller så är alla onda. :arghh:

Jag tyckte det var så solklart att om Q var ond så var Idahoe det också men eftersom hon inte var det så är jag tillbaka på ruta 1. Jag tycker ju egentligen fortfarande inte att Ida själv gjort något uppseendeväckande utan det var ju just de potentiella räddningarna som gjorde henne misstänkt. Nu var det ju inte så och då är jag som sagt tillbaka på gå.

FiaM är jag också tveksam till, jag har svårt att få grepp om henne i den här leken och jag vet att hon har dåligt med tid. Rösten från Q talar dock till hennes nackdel.

Lobelia har jag ju konsekvent känt godvibbar ifrån, även om jag inte hållit med i hennes teorier runt Idahoe så har jag ändå satt henne åt det goda hållet. Nu är jag sjukt ambivalent. Jag vill inte tro att hon är ond men jag måste nog hålla dörren öppen för att jag tänkt fel.

Uppdatering!

Teamet börjar känna av sina förluster. Jacob Broadsky är iofs död men det krävde sina offer. Och Pelant.. Ja han är ju kvar och gör allt för att förstöra teamet inifrån och ut. Man börjar titta sig över axeln och funderar på om ngn i teamet egentligen spelar för andra sidan? Natten sänker sig sakta över labbet och när dagen äntligen gryr..

..är det med lättnad man kan konstatera att det varit en lugn natt.

Heja ängeln!

Idag är jag lika villrådig som igår kväll... Antingen är det för många goda eller så är alla onda. :arghh:

Jag tyckte det var så solklart att om Q var ond så var Idahoe det också men eftersom hon inte var det så är jag tillbaka på ruta 1. Jag tycker ju egentligen fortfarande inte att Ida själv gjort något uppseendeväckande utan det var ju just de potentiella räddningarna som gjorde henne misstänkt. Nu var det ju inte så och då är jag som sagt tillbaka på gå.

FiaM är jag också tveksam till, jag har svårt att få grepp om henne i den här leken och jag vet att hon har dåligt med tid. Rösten från Q talar dock till hennes nackdel.

Lobelia har jag ju konsekvent känt godvibbar ifrån, även om jag inte hållit med i hennes teorier runt Idahoe så har jag ändå satt henne åt det goda hållet. Nu är jag sjukt ambivalent. Jag vill inte tro att hon är ond men jag måste nog hålla dörren öppen för att jag tänkt fel.

Jag håller med dig om Idahoe. Hade q visat sig vara ond hade jag också velat sätta Idahoe i lyan men nu? Dessutom håller jag med om att Idahoe själv inte har skrivit eller gjort något som väckt misstankar, i alla fall inte hos mig.

Jag kan förstå hennes första röst på q, hade jag fått ett samtal om att min häst var blockhalt så hade jag bara kastat iväg en röst med den första teorin som jag kan komma på oavsett vad den bygger på. Att hennes aktivitet inte är så bra dagen efter är inte heller konstigt som jag ser det, leken hade väl typ plats 8154 på prioriteringslistan den dagen...

Efter det tycker jag att det hon har kommit med låter vettigt och jag tycker att hon verkar hjälpa till att leta efter ulvar.

Suck, nu har jag äntligen lite tid för leken pga jobbdator som "Installerar uppdatering 9 av 19" och har gjort så i över en timma. :banghead: :banghead: :banghead: Har tyvärr lite för mycket att göra på jobbet för att uppskatta det... :meh:

Ja det var ju trevligt att få vara kvar efter natten. Heja ängeln!

Jag kan inte påstå att jag känner mig *säker* i mina tankar, jag tror att jag kan hitta något att misstänka varje kvarvarande spelare på och det är ingen som sticker ut så pass mycket att man känner ulv-ulv-ulv! om den personen.

Ärligt talat är jag ledsen att inte bli käk :arghh: för nu måste jag ju ha tid för leken idag också. :meh:

Jag vet att Q röstade på Fia..och jag kan och har säkert tänkt fel men det var pga q´s teorier jag fick en tanke om en god roll på henne. Så jag vet inte..
Jag tycker att Lobelia har eldat på hårt mot tex. Q igår och att hon skriver många små fel i sina teorier. Visst kan det bara vara slarv men är det inte så hon brukar kunna göra som ond? Vad är det som gör att du vill ha henne som god? Jag är som sagt sjukt osäker men det måste ju finnas ett par onda bland oss..

Du vet din roll men men "vi" vet den inte. I min värld kan du definitivt vara ond.

Du var inte direkt överaktiv när det gällde att presentera alternativ före omröstningen.

Nä, det var väl inte så många som var aktiva till det, ulvarna hjälpte ju så snällt till att rösta ut Q så. Det är helt okej att du tror det, du kan ju vara ond i min värld med så det är väl knappast något konstigt.

Jag tycker att Lobelia har eldat på hårt mot tex. Q igår och att hon skriver många små fel i sina teorier. Visst kan det bara vara slarv men är det inte så hon brukar kunna göra som ond? Vad är det som gör att du vill ha henne som god? Jag är som sagt sjukt osäker men det måste ju finnas ett par onda bland oss..
Det är mera att jag vill att hon är god om du hajar? Jag tycker ju att hon ger intryck av att leta ulvar men egentligen så är det väl som du säger - att det inte håller hela vägen. Åas så håller det inte hela vägen för någon av oss just nu och ingen sitter ju heller på nån info. :arghh:

supersonic har flugit lite under radarn för mig i den här leken men jag hittar inget mer uppseendeväckande än att hon som bollen skriver röstat på alla som lynchats. Dock var hon ju allra först med att rösta på Q och jag är tveksam till om en ulv skulle vågat sticka ut så? Därtill de frågor hon "borde" ställt i lyan så har jag dock svårt att se henne som ond.

Koppen är sjukt svårläst och jag har lite svårt att tolka hennes röständring igår? Bevisligen så var hon inte med och röstade ut en god och det talar ju till hennes fördel men åas var det ju rätt kört för Q i det läget så det säger mig inte så mycket ändå.

:banghead:

Jag kommer dessutom behöva lägga en tidig röst idag för jag är inte säker på att hinna hem i tid för att vara med vid DL.

Jag vet att Q röstade på Fia..och jag kan och har säkert tänkt fel men det var pga q´s teorier jag fick en tanke om en god roll på henne. Så jag vet inte..
Kan du ge några exempel på de fel du syftar på? Jag håller på och tittar på Lobelia ni och känner att jag inte får allt att stämma men det är lite svårt att vandra fram och tillbaka med mobilen. Datorn är på uppdatering 14 av 19 nu så jag kan inte kolla på den för att se om ja blir lite klokare.

Kan du ge några exempel på de fel du syftar på? Jag håller på och tittar på Lobelia ni och känner att jag inte får allt att stämma men det är lite svårt att vandra fram och tillbaka med mobilen. Datorn är på uppdatering 14 av 19 nu så jag kan inte kolla på den för att se om ja blir lite klokare.
Ja, ska leta upp och citera!

Så Q var ingen ulv :( Himmel vad fel man kan ha, men då var det väl precis som någon skrev helt enkelt bara tidsbrist från Qs sida. Nu får jag omvärdera lite. Men på plussidan har vi ju att ängeln faktiskt lyckades skydda någon mot käk!

bollen__ var väldigt osäker igår innan röstning. Är inne lite på Idas spår att Koppen är en aning förvirrad i den här leken, svarar döda spelare osv. Är väldigt osäker på Qs ondhet och väljer att rösta på FiaM med en aningens tunn teori om att Fia röstat som hon gjort för att inte sticka ut. Å andra sidan kanske bollen faktiskt var något på spåren nu när vi vet att Q var god? Lobelia kommenterar att det var lite inkonsekvent att rösta med Koppen när bollen misstänke Koppen för en lyamedlem. Bollen försvarar sig med att hon fick panik för att det är så ovisst och Q inte riktigt kunde svara på frågorna hon fick. Diskuterar sen antalet ulvar med Lobelia och FiaM. Efter röstningen tycker bollen det är trist att Q åkte men konstaterade att hon åtminstone hade rätt om Q men fel om hennes roll (diskret godförklaring av sig själv?). Undrar lite över vad Ida menade om att ulvarna spred misstankar åt Qs håll men la sin röst någon annanstans, om ingen ulv alls röstade på Q för det borde inte vara rimligt med tanke på Fias tre röster varav en var god, eller om Ida menade att det bara fanns två ulvar. Får medhåll av Fia. Detta gör bollen lite mer misstänksam mot Ida. Är fortfarande förvirrad över läget efter Ida har förklarat hur hon menade. Hon påtalar att cirkus hade fel om tankarna kring henne och Q. Kommer med en sammanfattning där FiaM hålls som god med tanke på hur hon röstat (vilket är märkligt eftersom motiveringen av rösten till DL från bollen var just hur Fia hade röstat. Hmmmm...). Håller mig och Koppen som misstänka mest för min tredjeröst på Mirtai (som kom i samma minut som bollens, så jag trodde det var en andraröst, och bara två minuter efter Habinas) och att jag sedan konsekvent röstat på de som åkt ut (man röstar väl på de man tycker är mest skumma? Otur att två av dem var goda dock, men det var ju som i förra leken där goda lynchade goda och bara mot slutet behövde lyan inverka). Koppen är mest misstänkt för att hon inte hängt med i leken.
LenaH hålls som god för att hon känns säker men ändå förvirrad :confused: Men jag håller med om att Lena är jäkligt svår att få grepp om, som jag skrev igår finns det liksom inget att ta på ännu. Funderar över Ida och att hon har för många goda, resonerar precis som Fia(?) och Lena(?) att Ida varit under granskning för vad andra gjort men funderar över vad Ida gjort egentligen, och känner sig förvirrad över Idas tillhörighet. Misstänker också Lobelia rätt ordentligt och påtalar att man nu kan sticka hål på en del teorier som Lobelia kommit med samtidigt som hon ångar på. Nämner att om Fia har den roll som bollen tror var det ytterst lägligt för Lobelia att ta upp misstankar rörande henne från Q. Avslutar sen med att hon kan ha helt fel och så ingår Fia, Lena och Ida i lyan (vilken helomvändning på Fia från sammanfattningen!) Tror nog ändå att bollen är åt det godare hållet (som jag trott ett tag).

Idahoe noterar att Koppen svarar en död spelare, när Koppen tidigare på dagen har försvarat sig mot bla Ida om bristande uppmärksamhet i leken. Koppen tycker i sin tur att Ida då är "på" henne. Minst sagt lite skumt tycker jag. Snackar sannolikhetslära med Lobelia (som jag inte riktigt hänger med i, det var inte riktigt min starkaste sida i skolan :p) Lobelia nämner att hon har en god roll på Ida samtidigt som hon nämner att Q blir mer misstänkt. Ida håller med Lobelia om att rösterna bör vara samlade för att inte onda ska kunna styra som de vill. Ida är lite tveksam till att Qs röst på FiaM iom Fia aviserat att hon hade ont om tid innan men Q drar till det som motivering. Fortsätter misstänka Koppen. Röstar sen på Q med motivering att Qs röst på Fia var märkligt motiverad men också sen Lobelia uppmärksammat den märkliga godförklaringen av Ida och Lena och undrar om det var för att få goda att lita på Q. Nu när vi vet att Q var god kanske hon faktiskt hade rätt? Gaaaah vad svårt! Med tanke på hur svamlig Q var i denna leken är jag nog försiktig med att tro på något från henne. Konstaterar dystert efter DL att Q inte direkt gett något inlägg som övertygade om hennes godhet. Funderar vidare på om ulvarna sått misstankar åt Q men röstat på annat håll och blir ifrågasatt av Lobelia och bollen hur hon menade. Kommer med en sammanfattning innan Natt DL och håller med Lobelia både om Fia och Lena. Tar upp sina misstankar mot Koppen som jag ändå tycker är befogade då jag själv sett Koppens försvar om att hon visst hänger med men sen kommer ändå inlägg som visar att hon inte gör det? Mycket misstänkt. Misstänker även mig pga att jag är lite väl varm i kläderna efter (knappt) två lekar, mycket konstig misstanke måste jag säga. Men jag som börjar undra om inte Koppen sitter i lyan skulle väl knappast tro att Ida skulle outa henne om de satt tillsammans? Å andra sidan nämnde Ida något om att lyan hellre vill offra någon än sticka ut "sin långa nos", men detta kanske är lite väl tydligt? Nja, Ida sitter högst troligt inte i lyan.

FiaM funderar på om spionen kunde fått någon info av värde med tanke på hennes godförklaring av Ida. Jag tycker också att den godförklaringen är intressant, är den riktig eller bara till för att förvilla? Röstade på Q eftersom hon inte är sig lik, slänger iväg en fundering om att det kan vara IRL, men eftersom rösterna står mellan Fia och Q och Fia vill ha rösterna samlade så landar rösten ganska naturligt på Q. Påminner om att psykopaten finns med i spelet. Köper inte Idas kommentar om att ulvarna röstade på Fia eftersom hon är tveksam till att både bollen och Koppen är onda. Undrar lite över min motivering till rösten på Snurrfian med tanke på att jag ifrågasatte Snurris när hon frågade varför cirkus inte samlade rösterna. Och att jag inte sett Snurris som misstänkt innan på dagen. Jag tyckte helt enkelt att det var skumt att påtala för cirkus att hon borde röstat på Idahoe och inte bollen. För vad mig anbelangar kunde ju lika gärna snurris och bollen ha varit i lyan ihop, nu var det ju inte så men det kunde ju inte jag veta då. Och att man misstänker någon senare på kvällen fast man inte gjort det på dagen säger väl eg heller inte så mycket, det beror ju på vad som framkommer i teoriinläggen? Jag kan ju inte gå en hel lek igenom utan ändra mig ang folks tillhörighet. Sen har jag haft lite knappt med tid och så föll det naturligt att granska ffa cirkus inlägg lite mer för att få lite hjälp att komma vidare.
Konstaterar att Koppen ger henne inga bra vibbar i den här leken (vilket får mig att fundera på om det ens är möjligt att Fia och Koppen sitter tillsammans, det verkar inte så troligt. Eller så blir jag grundlurad. Så vem sjutton sitter i den där förbannade lyan?:arghh:)

Lobelia nämner innan DL att hon helst vill rösta på Ida, men lägger sin röst på Q eftersom hon är misstänkt nr 2. Kommenterar sen bollens inkonsekvens med att hålla koppen i lyan och sen ändå rösta likadant som koppen. Säger sig sen vara helt lost när det visar sig att Q var god. Menar också att det inte alls är säkert att onda riktade misstankar mot Q, utan det kan lika gärna ha varit goda eller Qs uppförande som påminde om en ond som försökte spela god. Antar att Q inte hade den tiden för leken den här gången. Tycker fortfarande Ida är skum som överlevde två lyncher men erkänner att teorin om Ida hängde ihop med Q. Håller LenaH åt det goda hållet efter uppsnokandet av snurris. Riktar någon misstanke mot bollen eftersom hon inte var särskilt aktiv att presentera alternativ till Q innan omröstningen. Jag är lite tveksam till Lobelia så här långt även om jag kan förstå bollens misstankar, ser dessutom att Lena vill ha henne som god, men vad säger det om Lena eg? O_o

Dels är det så dags nu att påpeka fel, en anledning att skriva teorier är att bolla dem med folk för att hitta svagheter och kanske omvärdera dem och dels har inte varit så aktiv på området, vad säger att du inte gillade eventuella fel och undvek att påpeka dem förrän efteråt? I synnerhet som du tydligen hittat många små fel. Jag antar att du då menar tankevurpor och rena felaktigheter och inte stavfel/Autocorrect fel.

Nu tror jag i och för sig inte du hintar några direkta fel, visst kan jag ha gjort missar men ingen har ifrågasatt dem hittills. Jag ser med spänning fram emot ditt resultat.

FiaM funderar på om spionen kunde fått någon info av värde med tanke på hennes godförklaring av Ida. Jag tycker också att den godförklaringen är intressant, är den riktig eller bara till för att förvilla? Röstade på Q eftersom hon inte är sig lik, slänger iväg en fundering om att det kan vara IRL, men eftersom rösterna står mellan Fia och Q och Fia vill ha rösterna samlade så landar rösten ganska naturligt på Q. Påminner om att psykopaten finns med i spelet. Köper inte Idas kommentar om att ulvarna röstade på Fia eftersom hon är tveksam till att både bollen och Koppen är onda. Undrar lite över min motivering till rösten på Snurrfian med tanke på att jag ifrågasatte Snurris när hon frågade varför cirkus inte samlade rösterna. Och att jag inte sett Snurris som misstänkt innan på dagen. Jag tyckte helt enkelt att det var skumt att påtala för cirkus att hon borde röstat på Idahoe och inte bollen. För vad mig anbelangar kunde ju lika gärna snurris och bollen ha varit i lyan ihop, nu var det ju inte så men det kunde ju inte jag veta då. Och att man misstänker någon senare på kvällen fast man inte gjort det på dagen säger väl eg heller inte så mycket, det beror ju på vad som framkommer i teoriinläggen? Jag kan ju inte gå en hel lek igenom utan ändra mig ang folks tillhörighet. Sen har jag haft lite knappt med tid och så föll det naturligt att granska ffa cirkus inlägg lite mer för att få lite hjälp att komma vidare.
Konstaterar att Koppen ger henne inga bra vibbar i den här leken (vilket får mig att fundera på om det ens är möjligt att Fia och Koppen sitter tillsammans, det verkar inte så troligt. Eller så blir jag grundlurad. Så vem sjutton sitter i den där förbannade lyan?:arghh:)
Självklart får du ändra dig om deltagare, jag gör det hela tiden. Det jag har för mig att jag reagerade på var att du gick från att inte misstänka Snurrfian till att rösta på henne utan något däremellan som visar att du har ändrat uppfattning. Det andra som fick mig att reagera där var att du i din motivering tog upp att du ville samla rösterna och det var ju precis det hon hade skrivit till cirkus och om cirkus misstänkte både bollen_ och Idahoe varför röstade hon då på den ena när den andra redan hade en röst.
I och med att vi vet att Snurrfian var ond spion är jag glad att du röstade på henne eftersom det ledde till att hon åkte men jag har svårt att få ihop det lite.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar