BONES (ulvlek)

Ok lite reflektioner från mig

Vem sitter på info idag?

Onda spionen - med all säkerhet, frågan är bara vilken info den fått?
Lottade info vet vi, men inte hur många rader.

Den raden som är mest illa om den fått är vem ängeln skyddade, men bara om ängeln faktiskt skyddade sig själv, jag vet inte om jag hade vågat det efter att siarlärlingen åkt igår, och ingen god spion. Hoppas vi har en smart ängel som tänkt på detta!

Varför funderar jag över detta?
Jo iom att onda spionen är utanför lyan så måste den ju försöka meddela sig med denna, och hur kan den göra det på ett hyfsat enkelt sätt?
Kanske genom att rösta på den den ser att ängeln skyddat i hopp om att ulvarna ska hänga på/ eller i alla fall fatta vem som är ond spion?

Och risk nr 2 med om infon om vem ängeln skyddat är att onda spionen kan våga sig på att godförklara någon lite lagom mycket så den ska ska känna sig trygg

Mediumet kan ha fått ett meddelande, eller så har den väntat till efter DL, den fick ju välja( eller går dygnen så att den fick välja att få meddelande efter DL1 igår eller efterr NattDL1 i morse @TeamLundVer ? Om det är så så har den definitivt fått meddelande)
Däremot svårt att veta hur den ska tolka meddelandet på ett så här tidigt stadium, möjligen kan den sitta på info om vem som är den andra tvillingen om den valde meddelande imorse, och det är är bra för då vet den om iaf en god till!

Nu är onda spionen inte den viktigaste att få ut, eftersom det är ulvarna som gäller för att vinna
Jag ska läsa igenom allt noga igen, har bara skumläst via telefonen hela dagen , har haft en riktig heldag i stallet, bara njutit av att vara stressfri och att gosa med mina hästar och pyssla med dem :love:

Har funderat lite på Mirtais ändring av röst.
Hon bytte till Idahoe med motivering att hon ville rädda sig själv.
Jäkligt synd att det inte räckte, men får man verkligen rösta så @TeamLundVer ?
Ska man inte komma med en teori?

Jag menar, nästan gång kanske en ulv gör så...

Ok lite reflektioner från mig

Vem sitter på info idag?

Onda spionen - med all säkerhet, frågan är bara vilken info den fått?
Lottade info vet vi, men inte hur många rader.

Den raden som är mest illa om den fått är vem ängeln skyddade, men bara om ängeln faktiskt skyddade sig själv, jag vet inte om jag hade vågat det efter att siarlärlingen åkt igår, och ingen god spion. Hoppas vi har en smart ängel som tänkt på detta!

Varför funderar jag över detta?
Jo iom att onda spionen är utanför lyan så måste den ju försöka meddela sig med denna, och hur kan den göra det på ett hyfsat enkelt sätt?
Kanske genom att rösta på den den ser att ängeln skyddat i hopp om att ulvarna ska hänga på/ eller i alla fall fatta vem som är ond spion?

Och risk nr 2 med om infon om vem ängeln skyddat är att onda spionen kan våga sig på att godförklara någon lite lagom mycket så den ska ska känna sig trygg

Mediumet kan ha fått ett meddelande, eller så har den väntat till efter DL, den fick ju välja( eller går dygnen så att den fick välja att få meddelande efter DL1 igår eller efterr NattDL1 i morse @TeamLundVer ? Om det är så så har den definitivt fått meddelande)
Däremot svårt att veta hur den ska tolka meddelandet på ett så här tidigt stadium, möjligen kan den sitta på info om vem som är den andra tvillingen om den valde meddelande imorse, och det är är bra för då vet den om iaf en god till!

Nu är onda spionen inte den viktigaste att få ut, eftersom det är ulvarna som gäller för att vinna
Jag ska läsa igenom allt noga igen, har bara skumläst via telefonen hela dagen , har haft en riktig heldag i stallet, bara njutit av att vara stressfri och att gosa med mina hästar och pyssla med dem :love:

Mediumet har möjlighet att få information en gång per speldygn. Nu är vi inne på DL 2 dvs speldygn 2.

Just att ändra för att rädda sig själv brukar vara en ok sak att göra. Lyckas man rädda sig själv tenderar man att direkt hamna under luppen.

1. bollen__ verkar leksugen i trådstarten, men fick en urusel start på morgonen då hon blev väckt i förtid av störande grannbarn. Varit med och diskuterat BM rollen både med mig och SS under dag 1, i mina ögon försvarar hon Idahoe lite för hennes snabba röst på mig igår, och jag fick en känsla av att hon och Idahoe kunde vara tvillingar, det stämmer inte . vet jag, eftersom att Habina käkades i morse och var tvilling.
Men sammantaget får jag ändå ett ganska positivt intryck av bollen__ med en reservation att hon lurar mig ( har hänt förr:cautious:) men är inte i topp på min misstankelista för stunden iaf

2. Habina tvilling käk NattDL1

3. supersonic Frågar mycket om mediumets funktion, spionen- hur mycket info den får och hur borgmästaren fungerar, och verkar till slut greppat det. Kommer med ett rejält inlägg idag som utförligt går igenom de flesta ( gillar!) och många av de frågor hon ställer , både igår och idag om hur lyan fungerar, får mig att tro att hon inte ingår i lyan iaf ( skulle hon göra det spelar hon väldigt smart!) Däremed inte sagt att hon är god, iom att vi har en ond utanför lyan,men står som neutral så här långt

4. quarter4ever det är ju jag!:D

5. cirkus hade lite mycket om sig under dagen igår, men kom igång efter DL och hittar inte bara en ulv utan 3,ganska tvärsäkert. The Big Question är ju om hon skulle ånga på så om hon var i lyan , tveksamt. Om hon vore ond utanför lyan? Kanske... men mest tyder ångvältstilen på att hon inte är rädd för att synas och inte heller verkar vilja stryka någon medhårs, och det får mig att fundera mest på om hon kan vara god. Men får stå som neutral

6. Idahoe Med igår kväll noterar min och LenaHs dialog om ändrade inlägg samt att vi skulle göra ett race om flest inlägg verkar dock uppskatta om mängden inlägg kan hållas på rimlig nivå, Verkar orolig för att mediumet kan bli lurad av döda onda om deras rad lottas till denna. tycker sedan att mediumets kraft blir lite mindre läskig , förtydligar att det hade med risken att bli lurad av döda onda att göra, men en anings konstigt med benämningen "läskig" Lite upptagen med spiktramp på hästen, men i mina funderingar ( och jag ser fleras, Lobelia röstar utifrån samma resonemang jag har, att det kan vara att Mirtairösterna till viss del kom för att få bort fokus på Idahoe) tveksam är jag, med förra leken i förskt minne då det till stor del handlade om goda som röstar på goda i DL1, och onda mest sitter och funderar på hur de ska kunna smyga med på bästa sätt, för allt går ju deras väg ändå- typ...
Vet inte vart jag har Idahoe, jag håller ett vaksamt öga på henne iaf tils vidare

7. FiaM har hittat leken och fann det roande att Snurrfian tappat någon timme och att LenaH försökt göra en moderatorswap på (kapa) snurrfians konto. Verkar ha problem att hitta något att teoria om, inte ens OT finner hon något som sticker ut. Hm ja det är svårt att teoria på lite inlägg där håller jag med, röstade på Habina igår och det är klart att man funderar på varför, i övrigt har jag inte reagerat på FiaM särskilt, så får stå som neutral

9. LenaH Startade starkt igår med flera inlägg som får mig att fundera på om FF följdes av LF?:angel:
:p Skriver själv att hon är understimulerad igår och nog kommer vara sitt vanliga laidback idag igen, och mycket riktigt det har inte kommit ett enda inlägg från henne igår förrän precis kring DL, fortsatt anonym, och la en uddaröst på Snurrfian. Har aviserat om dåligt med tid, men ändå blir jag fundersam över att vara så anonym... Neutral, med ett öga på sig

10. Koppen hittat leken har väldigt få inlägg fortfarande, svårt att säga varken bu eller bä om henne, skulle vilja se vad hon tänker om lekdeltagarna för att kunna få en bättre bild

11.Lobelia med väldig kort igår, samt lite idag med en utläggning som svar på min fundering om den onda spionen kanske skulle kunna tänkas kunna rösta med en uddaröst. Röstar tidig idag, en säkerhetsröst, på Idahoe, som jag i stort kan följa, men vet ändå inte vart jag har Lobelia. neutral med ett frågetecken...

12. Mirtai siarlärling Utröstad DL1

"*Röster
Röster läggs i fetstil typ "bollen__ röstar på Niyama". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv."

Står i reglerna att det är ok :)

Det är väldigt nyttigt att pausa tankebanorna en stund!

Jag kommer att ändra min röst.

cirkus ändrar röst till Idahoe

Jag har ju ändå henne som starkt misstänkt. Det är bättre att samla rösterna och egentligen finns inget som säger att jag inte borde rösta där. bollen__ gjorde en skum grej igår men jag tror att jag kommit på en annan grej om henne som gör att jag väljer att inte rösta där idag.

Mina reflektioner so far:
Mirtai lägger första rösten.
En minut senare kommer FiaMs även den på Habina. (Hon har förmodligen inte sett Mirtais röst)
Idahoe tycker mediet är läskig. Det resonemanget tycker Cirkus är skumt.
Idahoe lägger en tunn röst på Q4. (Som jag vill ha åt det goda hållet fn)
Snurrfian röstar på Idahoe precis som jag. Med en teori #112 som jag tycker är intressant.
Jag noterar även Cirkus inlägg #121 om Mirtai. Mirtais förklaring köper jag, men var placerar det Cirkus tro??
Cirkus röstar på bollen som röstar på Mirtai. Som är Mirtais andra röst.
Cirkus verkar notera vissa händelser som gått förbi mig iallafall och tycker bla att bollen är skum. Bollen försvarar Idahoe (som är ganska lugn och tillbakadragen i leken idag).
Bollen tycker Idahoes röst på Q är bättre än Mirtais på Habina.

Det är väl detta jag noterat som synt mest: Q, Cirkus, bollen__ och Idahoe som jag håller ögonen på.

Jag blir imponerad av er som kan formullera er så bra. Det ger mig ett intryck att ni är så himla insatta och alerta i allt som skrivs.
Med det sagt vill jag ha Cirkus och Q på goda hållet men kanske även bollen pga hennes motattack till cirkus tidigare.
Men medans jag skriver detta får jag tankar som så kan det lika gärna finnas en ulv bland dessa tre.
Går ju inte att hitta nåt än så länge.

Kan ingen göra en blunder som @Lobelia gjorde? :idea:

Röstlista DL1 kl 22.00

21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar åå I dahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på LenaH
21.56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1
bollen__ 1

Jag vet att någon redan gjort en sån här men jag hittade den inte och fick göra en ny. Rent klassiskt tänk då: Visst skaver både bollens, supersonics och Everts röster men det var inte långt mellan Habinas förstaröst på Mirtai och bollens och ss' röster (som kom inom samma minut) och Everts spik i kistan känns som antingen ett desperat räddningsförsök eller helt enkelt en god utan aning som ville göra något meningsfullt.

Det är väldigt nyttigt att pausa tankebanorna en stund!

Jag kommer att ändra min röst.

cirkus ändrar röst till Idahoe

Jag har ju ändå henne som starkt misstänkt. Det är bättre att samla rösterna och egentligen finns inget som säger att jag inte borde rösta där. bollen__ gjorde en skum grej igår men jag tror att jag kommit på en annan grej om henne som gör att jag väljer att inte rösta där idag.

Det var ju trevligt för mig men jag hänger inte med alls nu. Är det fortfarande med tanken att Q skulle ha räddningsröstat för Idahoe? Eller bara allmänt att det ramlade in så många röster på Mirtai när Idahoe hade fått röster?

Jag var faktiskt på väg att fråga samma som Snurrfian, men det ser jag ju nu att jag inte behöver när cirkus ändrade sin röst :p

Tycker det är svårt och jag är inte så slipad i lekarna att jag ens kan fundera ut vem som har vilken roll :crazy:

Det var ju trevligt för mig men jag hänger inte med alls nu. Är det fortfarande med tanken att Q skulle ha räddningsröstat för Idahoe? Eller bara allmänt att det ramlade in så många röster på Mirtai när Idahoe hade fått röster?
Jag är lite på samma linje. Eller - det finns inte så mycket att gå på?

Jag är lite på samma linje. Eller - det finns inte så mycket att gå på?
Nej det gör ju inte det. Jag känner mig väldigt osäker var jag har cirkus -att hon tänkt efter, och ändrar röst gör ju att hon känns lite mer god. Men det kan ju också vara taktiskt för att invagga en i lite falsk trygghet sisådär..Ah vad det här är svårt :p

Det jag mest reagerade var hur jag uppfattade att det bara fanns de två (Mirtai och Ida) som alternativ när du röstade igår - men med paus i hjärnan och nya spår så har jag tänkt på ett annat vis.

Dessutom så tror jag att Lobelia kan vara rätt ute med sin statistik. Det borde rimligen varit mellan två goda och en ond igår, då är det ju dumt att inte följa upp hennes röst. Jag tycker ju att Ida var skum redan igår.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 457
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10