BONES (ulvlek)

cirkus förstår inte alls diskussionen kring mediumet och dennes risk att bli lurad. Tycker att Ida sticker ut eftersom hon benämnt mediumet som läskig. Håller med Habina om att Mirtais teori var en aning knepig. Undrar om Mirtai var ond som vill få med goda att rösta eller om det helt enkelt bara var en röst som slängdes iväg. Mest troligt det sista eftersom vi nu vet bådas roller. Försvarar Q när Idas röst trillar in. Hänger inte med i Lenas resonemang om att mediumet kan bli som en extra siare. Lena förklarar och cirkus håller med om att det blir en aning som siare men inte alls lika kraftfull. Röstar sen på bollen__ trots att Ida stack ut tidigare, med kommentaren att hon resonerar konstigt kring Ida och Idas röst på Q men sen väljer att rösta på Mirtai. Tycker sen det är modigt av Q att sätta spiken i kistan för Mirtai innan uppdateringen vilket Q undrar över. Bm har ju trots allt chansen att rädda sig om denne är uppe för lynch när det är så jämt som det var. Svarar att Bm måste vetat att Mirtai var god, vilket var en omöjlighet, eller att Mirtai var Bm vilket cirkus såg som ganska osannolikt. Varför då? Tror också att Qs röst var en räddningsröst. Undrar sen varför bollen__ valde mellan just Ida och Mirtai. Blir ännu mer misstänksam mot Q när Mirtai visar sig vara god. Presenterar sedan en tänkbar lya. Tänkt tanken att Habina skulle kunna vara ond, fast nu visade det ju sig att så inte var fallet. Funderar på om Ida kan vara ond för det går ihop med att Habina inte röstade där utan istället på Mirtai.
Säger sig sen ha fått en annan tanke om Q, vilken? När Habina sen visar sig vara tvilling stämmer inte cirkus teorier längre. Svårt, gick på Q rätt hårt men har nu gjort en tvärvändning? Nåja, det behöver väl inte betyda något åt något håll ännu.

Forts följer...

Ehh, vill du vet hur jag tänkte om Q? Det jag kom på var att en möjlighet var att hon och Idahoe var tvillingar och i så fall var det ju självklart att Q röstade på Mirtai för att vara säker på att hennes tvilling inte skulle ryka. Samtidigt så var det ju sjukt awkward att en tvilling skulle rösta på den andra (men det har ju hänt förr för att de inte ska kopplas ihop...)

edit: fortsättning.
Jag har inte försvarat Q, jag har bara konstaterat att motiveringen är jättedålig eftersom Q skriver lika mycket i lektråden oavsett om hon har en lya att skriva i eller inte.

FiaM röstade på Habina. Det betyder inte automatisk att hon är ulv men hon har nog med all säkerhet en specialroll iom att hon skriver att hon "har kikat på den rollen hon fått"

Men skulle hon som ensam ulv rösta på Habina och sedan käka henne? Förmodligen inte
Det är väl inte omöjligt..men känns lite lite att gå på trots allt.
Jag förstår dock inte hur du kan läsa in att hon skulle ha en specialroll i den meningen. Så skriver ju många.

FiaM har aviserat att tiden för lek kan bli lite knapp och har mycket riktigt inte synts till så mycket. Tycker det är bra att den onda spionen inte är så kraftfull som den först verkade, är inne på Idas spår om mediumet. Reagerar lite på det här

Får ulven hjälp av lyan även efter den dött?
Funderar lite på om hon ska ändra sin röst när hon ser att Habina har två, men bestämmer sig för att hon inte kan åka när Mirtai och Ida får fler. Jag måste se mer av Fia innan jag kan sätta henne åt endera hållet, men nu när jag vet att Habina var god sätter det iaf igång lite funderingar.

En död ulv får ju fortsätta vara aktiv i lyan men inte tråden, det är det jag menar med att det kan bli lite knepigare meddelanden från en död ulv som kanske får hjälp av resten av lyan att skriva det. Samtidigt är det ju, som någon påpekade, bara för mediet att strunta i alla meddelanden från ulvarna...

Som sagt, jag brydde mig inte om att ändra röst när det visade sig att det fanns andra som hade fler röster än Habina, hade hon fortsatt att ligga i riskzonen för att åka ut så hade jag försökt komma på en BOP (blunda och peka) med motivering på någon som inte hade några röster. Jag trodde ju när jag röstade att jag lade en första röst.

Ehh, vill du vet hur jag tänkte om Q? Det jag kom på var att en möjlighet var att hon och Idahoe var tvillingar och i så fall var det ju självklart att Q röstade på Mirtai för att vara säker på att hennes tvilling inte skulle ryka. Samtidigt så var det ju sjukt awkward att en tvilling skulle rösta på den andra (men det har ju hänt förr för att de inte ska kopplas ihop...)

Jag har inte försvarat Q, jag har bara konstaterat att motiveringen är jättedålig eftersom Q skriver lika mycket i lektråden oavsett om hon har en lya att skriva i eller inte.

Då är jag med :)

En död ulv får ju fortsätta vara aktiv i lyan men inte tråden, det är det jag menar med att det kan bli lite knepigare meddelanden från en död ulv som kanske får hjälp av resten av lyan att skriva det. Samtidigt är det ju, som någon påpekade, bara för mediet att strunta i alla meddelanden från ulvarna...

Det hade jag ingen aning om! Då kan jag jag också hålla med om att meddelandena blir lite kluriga från onda från lyan om de har hjälp. Så orättvist :mad:

Det är fortfarande väldigt lugnt här. :cautious: Känns som att det kan bli en ketchupflaska av den här leken... :nailbiting:
Supersonic har kommit med två ordentliga teoriinlägg som verkar ta upp det mesta som har hänt hittills, behöver läsa igenom dem igen när jag kommer hem.

Cirkus har inte skrivit något som jag har reagerat på åt något håll, har henne som neutral än så länge. Kommer med små antydningar som även de får höra till kvällens nöje att titta mer på.

quater4ever är jag lite osäker på just nu. Tycker att hon verkar skriva fel/missa lite titt som tätt vilket jag inte känner igen från henne. Bland annat skriver hon att jag röstade på Idahoe i #206 (om det inte är jag som läser fel vilket i och för sig inte är ovanligt :banghead:). Vet inte om det här betyder något speciellt men vill hålla ögonen öppna.

Koppen verkar vara inne på att jag har en specialroll men vet inte om jag är ond eller god för att jag skrev att jag kikat på min roll i mitt första inlägg. Har redan tidigare kommenterat detta med att jag bara syftade på att jag kikat i det PM som talade om vilken roll jag hade fått. Har inte sett så mycket mer av Koppen så hon får stå som neutral än så länge.

Lobelia har inte skrivit något som har fastnat så henne får jag försöka hinna gå igenom senare (skriver ur mitt dåliga minne just nu...:meh:) Samma sak gäller till stor del LenaH och Snurrfian, eller rättare sagt jag har reagerat på saker som de har skrivit men det har varit OT-kommentarer... :D

bollen_ och Idahoe verkar ha fått en del funderingar på sig och det behöver jag titta mer på under kvällen.

quater4ever är jag lite osäker på just nu. Tycker att hon verkar skriva fel/missa lite titt som tätt vilket jag inte känner igen från henne. Bland annat skriver hon att jag röstade på Idahoe i #206 (om det inte är jag som läser fel vilket i och för sig inte är ovanligt :banghead:). Vet inte om det här betyder något speciellt men vill hålla ögonen öppna.
nej det gör jag väl inte?
se mina fetning inuti mitt gamla inlägg?
:crazy:
Men åh, bara för det ser jag att jag gör det senare:banghead: ( se mitt understrukna)
Hann inte korrekturläsa skrev det precis innan DL och hade bråttom att få iväg det innan ifall jag skulle ryka...
Helt enkelt en felskrivning som jag inte observerade i tidspressen
Jag har ju ovan tydligt skrivit att du la andra rösten på Habina,( se det fetade)

eftersom det närmar sig DL så en sista reflektion om röstningen igår som jag inte tagit upp tidgare
Och då gäller det andra rösterna
Habina får tidigt 2 röster , Mirtai vet vi var god, FiaM har troligen inte sett Mirtais röst, vilket hon senare bekräftar
OM Habina är ond ( vilket jag inte vet, men följer nu ett scenario i tanken att hon skulle vara det)
Så blir rösterna på Idahoe lite mer intressanta. Snurrfian lägger den första, Koppen den andra
Det kan vara ett sätt att vända röstningen från en ond Habina
Habina själv väljer att inte rösta på Idahoe, hennes första röst hamnar på Mirtai, och den läggs bara minuten efter FiaMs röst på Idahoe, så det är tätt mellan rösterna nu
bollen__ lägger den andra rösten på Mirtai också bara kort efter Habina, i samma minut så röstar Supersonic också på Mirtai, och den rösten känns skummare än bollen__s som ändå följer ett resonemang efter det hon skrivit innan
och det kan ju lika gärna vara så att alla 3 med 2 eller fler röster är goda, men man får ju ta upp alla scenarior och fundera på dem

postar för nu är Kl 10!!!
mirtai röstar på habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar åå I dahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på LenaH
21.56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Ah så det var den tanken du fick!
Lustigt för den tanken jag fick redan igår var att Idahoe och bollen__ skulle vara tvillingar:idea:
Så vet vi ju inte är fallet nu, så måste jag fundera några varv till på det, för det kändes som de spelade tillsammans på något sätt, så får omvärdera den tanken lite tror jag, hm.....:idea:

Och eftersom Habina var god , och Mirtai god, så har vi ju Idahoe som en möjlig ond igår som de onda ville få bort fokus ifrån, eller så hade de onda ganska kul igår och alla tre som hade flest röster var goda ?
Och då kommer vi till 10000:- frågan- röstade någon/ några onda på mirtai ( i mitt scenario är det bara möjligt att två onda gjort det iom att jag tar bort habina och mig själv som kandidater )
På Habina är det bara möjligt om FiaM är ond, då det är den enda rösten som kvarstod på henne
Eller röstade de på Idahoe ( om Idahoe är god?)
Annars sitter de onda på strörösterna......

Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina I
21.25 FiaM röstar på Habina I I
21.34 Idahoe röstar på Q I
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe I
21:45 Koppen röstar på Idahoe II
21:46 Habina röstar på Mirtai I
21:48 bollen__ röstar på Mirtai II
21:48 Supersonic röstar på Mirtai III

21:54 Lobelia röstar på LenaH I
21:56 LenaH röstar på Snurrfian I
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe III
21.58 cirkus röstar på bollen__ I
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai IIII

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1

Jag måste rösta tidigt idag, som säkerhet, vet inte när jag kommer att komma hem. Ser man på rösterna ovan så är det 3 st som fick/under röstningen gång hade mer än en röst på sig. Habina och Mirtai som bevisligen var goda och Idahoe som vi inte vet något om. In i det sista var det jämnt.

Mirtai kom med en konstig formulering och jag var beredd att rösta på henne med hänvisning till den men avstod då det kändes som ett drev jag inte ville hoppa på. Uttalandet var konstigt men hade lite spår av sig av konstig formulering och kanske inte så ulvigt. Jag kom dock hem 21:40 och hade inte riktigt tid med en djupare analys så jag fastnade vid Lenas konstiga rolltolkning. Den 3:e var idahoe som var den som var närmst till hands, för lynch men det troliga är att Q räddade henne från lottning. Visst kan det vara så att Idahoe är god, men anstormningen av röster på Mirtai får mig att tro att någon/några ulvar hjälpte till. Att 2 av 3 som var utsatta i lynchen bevisligen är goda talar också lite för att den 3:e kan vara ulv.

Det är lättare att rikta in sig mot Idahoe än de som röstadep å henne så Lobelia röstar på Idahoe

Jag tycker du hakar upp dig på motiveringen, det var DL1, det är sällan några bra motiveringar där och alla har inte snöat in sig på hur Q spelar eller spelat med henne i lyan. Det är en hyfsat vanlig motivering att lyan gör att folk skriver mindre i tråden/påverkar det man skriver etc.

Nu pepprar i och för sig Q tråden med inlägg men det kanske inte var så just då.

Eftersom det har varit uppe lite så nej, jag hade inte sett Mirtais röst på Habina när jag röstade och som jag skrev till Snurrfian började jag titta lite efter en annan kandidat. Anledningen till att rösten sedan fick stå kvar var för att Mirtai och senare även Idahoe fick fler röster än vad Habina hade och i och med det bedömde jag att risken för att Habina skulle åka var minst sagt minimal (omöjlig).
Så du hade ändrat rösten grundat på "för många röster" och letade alternativ?

Det i sig låter skumt, rösta på någon och dra sig tillbaks om denne riskerar att åka ut känns konstigt okej att lägga en udda röst ( det gör många i och med att man inte vet var resterande röster hamnar) men att planera röst ändring om det sker och inte bevaka och se om något sker som gör att man behöver ändra för att det är skumt känns konstigt.

Kan du förklara närmre hur du tänker?

Även jag kommer att behöva rösta tidigt - fick precis besked om oväntat besök så jag ska också försöka få till något

FiaM hon röstade på habina, hon hann inte se Mirtais röst och jag upplevde henne som ärlig när hon inväntade resultat och ev skulle ändrat ifall flera hängt på och röstat på habina (jag får känslan av att hon ville göra en Klara - dvs en obetydlig röst i DL1)Jag håller henne som neutral.
Idahoe helt klart en ulvkandidat i min bok, jag tyckte ju redan igår att hennes uttalande om mediet som "läskigt" var skumma. Med Lobelias analys i bakhuvudet känns Ida ännu skummare. Även tanken att Q skulle räddat henne har jag svårt att släppa (hade tvillingarna varit kvar hade det ju varit en variant, men nu är det inte så).. Helt klart ulvig
Snurrfian jag kan inte annat än hålla med Snurris om att Ida var skum igår, i övrigt har Snurrfian inte gjort nånting just nu som får min ulvradar att gå igång. Så hon är neutral
Koppen svårläst som vanligt och dessutom få inlägg. Även hon röstar på en som jag tycker är ulvig. Neutral
bollen__ röstar en till som jag tycker är skum. jag har inte alls ändrat inställning sedan igår. Då röstade jag på henne och jag kan tänka mig att rösta där igen, men i stort sett samma motivering + att hon röstade på en som vi vet var god Mirtai
Supersonic det talar inte för henne att hon röstade på Mirtai, tredje rösten dessutom. Men jag tror inte att både hon, bollen och Q är ulvar. Och den som känns minst ulvig av de tre är just Supersonic. Även om hon återanvänder samma motivering som de två innan. Neutral men lite skum
Lobelia stabilt röstinlägg idag. Inte bara för att jag håller med rent statistiskt utan för att jag också tycker att idahoe är skum
LenaH Inga ulvvibbar än så länge här heller. Neutral
quarter4ever en till som jag tycker är skum. hennes röst på Mirtai kan ha varit en räddningsröst för att ha kvar eventuella kollegan Idahoe? Även Idas röst på Q är typiskt q-i-lyan grej tycker jag.

cirkus röstar på bollen__
jag tycker att hon är skum pga hennes röst igår och pga hur hon försvarar Idahoe. det är märkligt hur hon tyckte att när hon la sin röst så fanns bara Mirtai och Ida. Sen så förklarar hon inte varför Idas röst är bättre (och det tycker ju inte jag alls) än Mirtais och FiaM's. jag ser en ulv som håller på att jobba upp trovärdighet

Så du hade ändrat rösten grundat på "för många röster" och letade alternativ?

Det i sig låter skumt, rösta på någon och dra sig tillbaks om denne riskerar att åka ut känns konstigt okej att lägga en udda röst ( det gör många i och med att man inte vet var resterande röster hamnar) men att planera röst ändring om det sker och inte bevaka och se om något sker som gör att man behöver ändra för att det är skumt känns konstigt.

Kan du förklara närmre hur du tänker?
Jag var inte säker på att Habina var ond, vilket visade sig vara helt korrekt men hittade ändå en hyfsad motivering för en röst på henne. Jag trodde att jag lade en första röst och blev osäker när det visade sig att det inte var det, just på grund av att jag inte var säker på hennes sida.

Hade hon gjort en tabbe så att jag var säker hade rösten givetvis varit kvar annars har jag märkt att blir det drev mot en spelare första DL är det oftast mot en god (i alla fall i de lekar jag har varit med i) och kan jag undvika vara med i det drevet så försöker jag.

Nu fick rösten vara kvar ändå på grund av att andra fick fler röster.

nej det gör jag väl inte?
se mina fetning inuti mitt gamla inlägg?
:crazy:
Men åh, bara för det ser jag att jag gör det senare:banghead: ( se mitt understrukna)
Hann inte korrekturläsa skrev det precis innan DL och hade bråttom att få iväg det innan ifall jag skulle ryka...
Helt enkelt en felskrivning som jag inte observerade i tidspressen
Jag har ju ovan tydligt skrivit att du la andra rösten på Habina,( se det fetade)
Det var just det understrukna som fick mig att reagera, känner inte igen sådana missar från dig. :)

Idahoe helt klart en ulvkandidat i min bok, jag tyckte ju redan igår att hennes uttalande om mediet som "läskigt" var skumma. Med Lobelias analys i bakhuvudet känns Ida ännu skummare. Även tanken att Q skulle räddat henne har jag svårt att släppa (hade tvillingarna varit kvar hade det ju varit en variant, men nu är det inte så).. Helt klart ulvig

bollen__ röstar en till som jag tycker är skum. jag har inte alls ändrat inställning sedan igår. Då röstade jag på henne och jag kan tänka mig att rösta där igen, men i stort sett samma motivering + att hon röstade på en som vi vet var god Mirtai

quarter4ever en till som jag tycker är skum. hennes röst på Mirtai kan ha varit en räddningsröst för att ha kvar eventuella kollegan Idahoe? Även Idas röst på Q är typiskt q-i-lyan grej tycker jag.

jag tycker att hon är skum pga hennes röst igår och pga hur hon försvarar Idahoe. det är märkligt hur hon tyckte att när hon la sin röst så fanns bara Mirtai och Ida. Sen så förklarar hon inte varför Idas röst är bättre (och det tycker ju inte jag alls) än Mirtais och FiaM's. jag ser en ulv som håller på att jobba upp trovärdighet
Förstår jag dig rätt om du har de här tre i lyan? Sen funderar jag lite på varför du inte väljer att rösta på Idahoe när Lobelia redan har lagt en röst? Om du nu tycker att hon är skum så känns det lite märkligt att sprida rösterna? Sen kan jag helt klart hålla med om att alla tre är skumma men är det inte bättre att ta en i taget?

Även jag kommer att behöva rösta tidigt - fick precis besked om oväntat besök så jag ska också försöka få till något

FiaM hon röstade på habina, hon hann inte se Mirtais röst och jag upplevde henne som ärlig när hon inväntade resultat och ev skulle ändrat ifall flera hängt på och röstat på habina (jag får känslan av att hon ville göra en Klara - dvs en obetydlig röst i DL1)Jag håller henne som neutral.
Snurrfian jag kan inte annat än hålla med Snurris om att Ida var skum igår, i övrigt har Snurrfian inte gjort nånting just nu som får min ulvradar att gå igång. Så hon är neutral
Koppen svårläst som vanligt och dessutom få inlägg. Även hon röstar på en som jag tycker är ulvig. Neutral
Supersonic det talar inte för henne att hon röstade på Mirtai, tredje rösten dessutom. Men jag tror inte att både hon, bollen och Q är ulvar. Och den som känns minst ulvig av de tre är just Supersonic. Även om hon återanvänder samma motivering som de två innan. Neutral men lite skum
Lobelia stabilt röstinlägg idag. Inte bara för att jag håller med rent statistiskt utan för att jag också tycker att idahoe är skum
LenaH Inga ulvvibbar än så länge här heller. Neutral

Men varför läser du inte vad jag skriver? Jag har ju förklarat 2 gånger tror jag vad som var skillnaden i rösterna. Nu får du ta och spola ned dig i din toalett och tänka om, för du är helt fel ute.
Jag har väl inte skrivit att de bara fanns de två, isåfall har jag formulerat mig dåligt för så har då inte tanken varit för mig. Jag snöade in på Mirtai och det var där den enda jag hade tänkt lägga min röst på, inte Ida? Så vad har hon med det att göra?

Jag vet inte hur man ska tänka idag. Jag ser inte det misstänksamma i det cirkus räknar upp angående Ida, men jag kanske är för godtrogen. Jag tycker inte att en panik-röst när man måste iväg till skadat djur säger något om vad man har för roll, därför tycker jag inte att man ska haka upp sig på den.
Men visst kan jag hålla med om att om Ida är ond så ser Q´s röst ut som en räddningsröst. Samtidigt vet ju ulvarna det så isåfall har de ju i princip outat q.
Det som isåfall talar emot min tro på att q skulle vara god är väl att jag upplevt att hon röstar sent och en uddaröst om hon inte är säker på att personen är ond. Nu la hon sista rösten på Mirtai som var god så, det kan visst vara ett tecken på ondhet. Det är bara det att jag samtidigt tycker som ovan skrivet att det är för utpekande..

Det är väl inte omöjligt..men känns lite lite att gå på trots allt.
Jag förstår dock inte hur du kan läsa in att hon skulle ha en specialroll i den meningen. Så skriver ju många.
Jag hakade upp mig på att hon skrev "kikat på min roll"
Det behöver man knappast om man är vanlig ulv eller bybo :)
Fast jag har säkert fel :)

Jag tycker att Supersonic ger ett bra intryck såhär långt..men det är svårt innan man spelat ett tag med en person. Dock inget som sticker ut än så länge.
Lobelia ger också ett vettigt intryck även om hon inte hann vara online så mkt igår.
LenaH och Snurrfian har jag inte heller reagerat på.
Och cirkus har jag lite problem med för jag tycker att det känns väldigt ulvigt att ha en lya redan efter DL1. Speciellt när jag vet att hon har fel iaf om en.
Koppen behöver jag se mer av.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar