cirkus förstår inte alls diskussionen kring mediumet och dennes risk att bli lurad. Tycker att Ida sticker ut eftersom hon benämnt mediumet som läskig. Håller med Habina om att Mirtais teori var en aning knepig. Undrar om Mirtai var ond som vill få med goda att rösta eller om det helt enkelt bara var en röst som slängdes iväg. Mest troligt det sista eftersom vi nu vet bådas roller. Försvarar Q när Idas röst trillar in. Hänger inte med i Lenas resonemang om att mediumet kan bli som en extra siare. Lena förklarar och cirkus håller med om att det blir en aning som siare men inte alls lika kraftfull. Röstar sen på bollen__ trots att Ida stack ut tidigare, med kommentaren att hon resonerar konstigt kring Ida och Idas röst på Q men sen väljer att rösta på Mirtai. Tycker sen det är modigt av Q att sätta spiken i kistan för Mirtai innan uppdateringen vilket Q undrar över. Bm har ju trots allt chansen att rädda sig om denne är uppe för lynch när det är så jämt som det var. Svarar att Bm måste vetat att Mirtai var god, vilket var en omöjlighet, eller att Mirtai var Bm vilket cirkus såg som ganska osannolikt. Varför då? Tror också att Qs röst var en räddningsröst. Undrar sen varför bollen__ valde mellan just Ida och Mirtai. Blir ännu mer misstänksam mot Q när Mirtai visar sig vara god. Presenterar sedan en tänkbar lya. Tänkt tanken att Habina skulle kunna vara ond, fast nu visade det ju sig att så inte var fallet. Funderar på om Ida kan vara ond för det går ihop med att Habina inte röstade där utan istället på Mirtai.
Säger sig sen ha fått en annan tanke om Q, vilken? När Habina sen visar sig vara tvilling stämmer inte cirkus teorier längre. Svårt, gick på Q rätt hårt men har nu gjort en tvärvändning? Nåja, det behöver väl inte betyda något åt något håll ännu.
Forts följer...
Ehh, vill du vet hur jag tänkte om Q? Det jag kom på var att en möjlighet var att hon och Idahoe var tvillingar och i så fall var det ju självklart att Q röstade på Mirtai för att vara säker på att hennes tvilling inte skulle ryka. Samtidigt så var det ju sjukt awkward att en tvilling skulle rösta på den andra (men det har ju hänt förr för att de inte ska kopplas ihop...)
edit: fortsättning.
Jag har inte försvarat Q, jag har bara konstaterat att motiveringen är jättedålig eftersom Q skriver lika mycket i lektråden oavsett om hon har en lya att skriva i eller inte.