BONES (ulvlek)

ett litet fel hittar jag här
JAG har INTE skrivit att FiaM kanske inte hunnit sett Mirtais röst! Jag skrev att det var två snabba ( samtidiga röster) som jag reagerade på
Edit: det var faktiskt Habina som påtalade det i inlägg #104

Lite slarvigt läst , eller bara tolkade du det så?
Jag slarvläste och trodde att det var du som hade skrivit det istället för Habina, du brukar vara snabb att täcka upp alla möjligheter så jag hade ingen anledning att ifrågasätta mig själv när jag trodde att det var du som hade skrivit det.

Cirkus som missuppfattar hur Idahoe menar med mina inlägg i lektråden
!

Cirkus har inte missuppfattat Idahoe.

Idahoe hävdade att du inte har skrivit så mycket i lektråden för att du har en lya att skriva i. Jag som suttit i lyan med dig flera gånger vet att det har ingen som helst bäring. Du skriver lika mycket i lektråden oavsett om du sitter i lyan eller inte alltså tyckte jag att den motiveringen var rent kass.

Eftersom det har varit uppe lite så nej, jag hade inte sett Mirtais röst på Habina när jag röstade och som jag skrev till Snurrfian började jag titta lite efter en annan kandidat. Anledningen till att rösten sedan fick stå kvar var för att Mirtai och senare även Idahoe fick fler röster än vad Habina hade och i och med det bedömde jag att risken för att Habina skulle åka var minst sagt minimal (omöjlig).

Idahoe hävdade att du inte har skrivit så mycket i lektråden för att du har en lya att skriva i. Jag som suttit i lyan med dig flera gånger vet att det har ingen som helst bäring. Du skriver lika mycket i lektråden oavsett om du sitter i lyan eller inte alltså tyckte jag att den motiveringen var rent kass.
Aha då var det jag som missuppfattade dig istället- sorry!

eftersom det närmar sig DL så en sista reflektion om röstningen igår som jag inte tagit upp tidgare
Och då gäller det andra rösterna
Habina får tidigt 2 röster , Mirtai vet vi var god, FiaM har troligen inte sett Mirtais röst, vilket hon senare bekräftar
OM Habina är ond ( vilket jag inte vet, men följer nu ett scenario i tanken att hon skulle vara det)
Så blir rösterna på Idahoe lite mer intressanta. Snurrfian lägger den första, Koppen den andra
Det kan vara ett sätt att vända röstningen från en ond Habina
Habina själv väljer att inte rösta på Idahoe, hennes första röst hamnar på Mirtai, och den läggs bara minuten efter FiaMs röst på Idahoe, så det är tätt mellan rösterna nu
bollen__ lägger den andra rösten på Mirtai också bara kort efter Habina, i samma minut så röstar Supersonic också på Mirtai, och den rösten känns skummare än bollen__s som ändå följer ett resonemang efter det hon skrivit innan
och det kan ju lika gärna vara så att alla 3 med 2 eller fler röster är goda, men man får ju ta upp alla scenarior och fundera på dem

postar för nu är Kl 10!!!
mirtai röstar på habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar åå I dahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på LenaH
21.56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Tillbaka igen. Ber om ursäkt för panikrösten igårkväll, pålle visade sig ha fått spiktramp :( och jag väntar nu på hovis som ska kolla det.

Synd att den i mitt tycke starkaste goda rollen åkte så tidigt!

@quarter4ever Tack för listor och sammanställningar, sånt underlättar!

Jag har faktiskt också suttit i lya med Q i tidigare lekar, och den berömda leken där lyan hade fler inlägg än leken så hade Q faktiskt betydligt färre inlägg än vad hon annars brukar ha! Något som även konstaterades i eftersnacket i tråden om jag minns rätt. :)
Sen var min röst en typisk panikröst och jag tog det jag kunde komma på. Jag håller inte Q misstänkt pga det, och inte omisstänkt heller.

Jag har också tänkt tanken att Habina kan vara ond. Inte minst med avseende på de två inledande rösterna och ingen annan hakade på.

Stor lya O_o

Habina får tidigt 2 röster , Mirtai vet vi var god, FiaM har troligen inte sett Mirtais röst, vilket hon senare bekräftar
OM Habina är ond ( vilket jag inte vet, men följer nu ett scenario i tanken att hon skulle vara det)
Så blir rösterna på Idahoe lite mer intressanta. Snurrfian lägger den första, Koppen den andra
Det kan vara ett sätt att vända röstningen från en ond Habina
Habina själv väljer att inte rösta på Idahoe, hennes första röst hamnar på Mirtai, och den läggs bara minuten efter FiaMs röst på Idahoe, så det är tätt mellan rösterna nu
bollen__ lägger den andra rösten på Mirtai också bara kort efter Habina, i samma minut så röstar Supersonic också på Mirtai, och den rösten känns skummare än bollen__s som ändå följer ett resonemang efter det hon skrivit innan
och det kan ju lika gärna vara så att alla 3 med 2 eller fler röster är goda, men man får ju ta upp alla scenarior och fundera på dem

Fast alltså det kan ju vara så att Idahoe också är ond och det är därför som Habina inte röstar där. I detta läge måste lyan agera och försöka få till en god som är misstänkt och det blir Mirtai, logiskt nog så börjar Habina rösta där. Säkert hakade någon god på. Jag tycker att supersonics röst är minst skum faktiskt.

Fast alltså det kan ju vara så att Idahoe också är ond och det är därför som Habina inte röstar där. I detta läge måste lyan agera och försöka få till en god som är misstänkt och det blir Mirtai, logiskt nog så börjar Habina rösta där. Säkert hakade någon god på. Jag tycker att supersonics röst är minst skum faktiskt.
också ett tänkbart scenario, hann inte utveckla alla tankar innan Dl, ville få iväg det jag hunnit igenom.
Lika gärna kan Habina ( om hon är ond) tycka att en tredje röst på Idahoe( om hon är god) i det läget skulle sticka ut än mer, och valde en annan god som skrivit en skum kommentar, som redan varit uppe till diskussion, och följde Habinas resonemang sedan tidigare, så att hon la rösten där kändes ju inte oväntat.
Det kommer antagligen att ge mer allteftersom leken fortsätter att analysera DL1( som vanligt)

Jag har faktiskt också suttit i lya med Q i tidigare lekar, och den berömda leken där lyan hade fler inlägg än leken så hade Q faktiskt betydligt färre inlägg än vad hon annars brukar ha! Något som även konstaterades i eftersnacket i tråden om jag minns rätt. :)
Jag har utvecklats så det inte är riktigt lika lätt att se på vilken sida jag spelar, och jag kan vara ganska återhållsam med inlägg även som god ( det beror lite på hur leken artar sig helt enkelt!)

Här kravlar man sig från sängen till datorn för att se om man överlevt alternativt ska skriva mediummeddelande och så lever vi alla i ovisshet! :arghh:
@TeamLundVer - skit i filmklippet!! :p

Uppdateringuppdatering kommer
sonen vaknade dock lite för tidigt så jag jonglerar med honom samtidigt som jag försöker hitta ett klipp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30