BONES (ulvlek)

Modigt av q att sätta spiken i kistan för Mirtai tycker jag
Vad är det som är konstigt? Tycker du att det hade varit bättre att rösta på Ida när man typ rätt tydligt ser att hon slänger iväg en röst för att hon måste iväg? Tycker att det krävs lite mer för att misstänka en person ändå.

Varför just nån av dom öht?

Vad är det som är konstigt? Tycker du att det hade varit bättre att rösta på Ida när man typ rätt tydligt ser att hon slänger iväg en röst för att hon måste iväg? Tycker att det krävs lite mer för att misstänka en person ändå.
Vad tycker du det krävs för att misstänka någon i DL1?

I fought.. I fought back. You'd be proud.

Mirtai var Dr. Sweets

Natt DL 10:00
Dag DL 22:00
helvete!:banghead:
förlåt Mirtai!
:(
INTE bra att bli av med siarlärlingen....
och givetvis mitt fel, som la den sista avgörande rösten!:crazy:
Men det blir till att granska röstningen och ta nya tag utifrån det!

Siarlärlingen :(
Typ den absolut sämsta att bli av med förutom möjligen ängeln.

Säger som jag sa nyss. Modigt av Q att sätta spiken i kistan för Mirtai och du kan skriva upp på en liten lapp att varenda liten röst på henne (och alla andra) kommer att granskas.

Siarlärlingen :(
Typ den absolut sämsta att bli av med förutom möjligen ängeln.

Säger som jag sa nyss. Modigt av Q att sätta spiken i kistan för Mirtai och du kan skriva upp på en liten lapp att varenda liten röst på henne (och alla andra) kommer att granskas.
förstår det!
Bara att acceptera.....

Modigt av q att sätta spiken i kistan för Mirtai tycker jag
Jag funderar på hur du kunde veta att det var spiken i kistan innan resultatet?
Jag kunde se ett möjligt scenario att det inte var det ( om Mirtai varit BM så hade hon haft en extra röst som kunnat gjort det lika och då hade ju BM rösten fällt avgörandet)
Kan det ha varit två goda mot varandra , Mirtai och Idahoe?
Funderar över de många uddarösterna i slutet, kan lika gärna vara goda som inte vill fälla avgörande som onda som vill låta goda lyncha goda sas.... Det har vi sett förut!

21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar åå I dahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på LenaH
21.56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Jag funderar på hur du kunde veta att det var spiken i kistan innan resultatet?
Jag kunde se ett möjligt scenario att det inte var det ( om Mirtai varit BM så hade hon haft en extra röst som kunnat gjort det lika och då hade ju BM rösten fällt avgörandet)
Kan det ha varit två goda mot varandra , Mirtai och Idahoe?
Funderar över de många uddarösterna i slutet, kan lika gärna vara goda som inte vill fälla avgörande som onda som vill låta goda lyncha goda sas.... Det har vi sett förut!

Det var en möjlighet att BM hade använt sin extraröst, vilket jag tror hade varit osannolikt om BM inte vetat att Mirtai vore god. Då återstår att Mirtai skulle varit BM, vilket jag ansåg var en synnerligen liten sannolikhet. Därför så tyckte jag att det såg ut som om du satte spiken i kistan. Dessutom typiskt ond-Q spel att vänta till sista sekunden med rösten. Nejdu, du är högt, högt upp på min lista över skummisar.

Nu med facit så är det inte osannolikt att Idahoe också är skum så jag tror att din röst absolut kan ha varit en räddningsröst, inte minst med avseende på hur bollen__ resonerat runt vem hon skulle rösta på. För att inte tala om idas röst på dig, det har vi ju också sett åtskilliga gånger.

Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar på Idahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai

21:54 Lobelia röstar på LenaH
21:56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1
bollen__1

Rösterna på Idahoe:
Snurrfian lägger första rösten på Idahoe
Koppen lägger en andra röst
Mirtai ser sig tvungen att försöka rädda sig själv och det är logiskt nog Idahoe hon väljer.
Idahoe har då 3 röster totalt

Rösterna på Mirtai
Habina är först att rösta på Mirtai, hon reagerar på hennes röst på henne
bollen__lägger andra rösten
Supersonic lägger tredje rösten
Jag själv lägger ( som det visar sig) avgörande fjärde rösten på Mirtai

Uddarösterna:
FiaM lägger en i det läget andra röst på Habina ( mycket möjligt att hon trodde det var en första röst dock) som till slut blir den enda rösten, Verkar fundera på att byta röst, men gör det inte....
Idahoe lägger sin röst på mig, vilket jag inte finner särskilt misstänksamt egentligen , håller med om att det var en
panikröst där hon tog det hon kunde hitta snabbt
Lobelia lägger en udda röst på LenaH
cirkus lägger en udda röst på bollen__

nope här har du faktiskt fel!
det är typiskt q-spel att i princip alltid rösta i sista minuten, oavsett roll!

Mäh, som god brukar du inte följa drev i DL1. Särskilt inte drev mot en god.
Jag tycker du verkar luden och det kommer bli svårt att tvätta bort de polisongerna iom att du medverkat till att ha ihjäl typ den enda som kunde tagit reda på hur det är

Jag är inte ett dugg förvånad om Q, ida och bollen är tillsammans i lyan.

Ida får panikbråttom och måste kasta iväg en röst - lägg den på mig säger Q - med en så svag teori som ingen annan kommer nappa på. Nä, såklart att Q inte tycker den är misstänkt ;)

Sen agerar bollen__ som om det bara finns Ida eller Mirtai att rösta på. Jag tycker det är rätt skumt. Hon försvarar Idahoe och tycker att Idas röst på Q är "bättre" än Mirtais röst på habina. Den är *verkligen* inte bättre, särskilt inte med det vi vet nu om Mirtai. Sen så tycker jag att Idahoe var väldigt skum i sitt resonemang runt mediet. Hon uttryckte sig som att mediet är läskigt (flera gånger till och med) och det borde bara en ond göra, så mina tankar om Idahoe som ond har förstärkts iom hur röstningen utföll.

Jag tycker du verkar luden och det kommer bli svårt att tvätta bort de polisongerna iom att du medverkat till att ha ihjäl typ den enda som kunde tagit reda på hur det är
Jaja, jag förstår hur du tänker
Men ingen ( utom Mirtai själv) kunde ha den blekaste aning om hennes roll så här tidigt i spelet
definitivt inte jag, de enda som kunnat misstänka något är de onda i lyan, de vet ju att alla andra utom en är god utöver dem!
Därav att jag funderar över uddarösterna, du la en av dem själv faktiskt, och jag köper inte riktigt ditt resonemang om bollen__ faktiskt. Och nej, det är inte för att försvara bollen__.
Jag håller på med en fundering som jag vill klura klart på innan jag sätter den på pränt ang Mirtairöstningen...

nej jag brukar vara misstänksam, vilket jag även var tidigare idag, då jag reagerade på de två snabba rösterna på Habina, du tycker inte att habina borde vara i lyan hon med då utifrån ditt resonemang?
Jag var verkligen misstänksam mot Mirtai pga hennes röstmotivering, det tyckte jag framgick med all tänkbar tydlighet?
Jag funderar mer på andra och tredjerösten på Mirtai idag, eftersom jag vet min egen roll, vilket ju inte ni andra kan göra, så det är klart att jag har ett annat perspektiv....

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar