ok har ju en tanke jag håller på att försöka nysta lite i
Och den grundar sig utifrån att det var två goda som var på tapeten idag, Idahoe och Mirtai
cirkus är snabb att spinna vidare på min kommentar om att det är ett lite märkligt uttalande av Idahoe att det är "läskigt" med mediumets kraft -hon kan ha reagerat på samma som mig , eller är det ett försök att få flera att komma in på det spåret?
Jamen jaha.
Nu tar jag lite paus från döttrarna medan de planerar sin 25-årsfest (jag tycker de ska köra på FF konceptet)
Jag har läst igenom och detta är något som jag reagerar lite på - varför tycka att mediets kraft är läskigt öht om man är på samma sida som mediet?
Habina kommenterar lite lägligt efter mina grubblerier på de två snabba rösterna på henne
Kanske två ulvar som resonerar att jag fått vara med länge senaste lekarna.
Alternativt så såg inte FiaM att Mirtai röstat.
cirkus biter sig fast vid Idahoe
Men varför läskig överhuvudtaget? Det är en god spelare med en hel del bra krafter - nej jag tycker det är skumt resonemang
För att sedan komma in på Mirtai, kan vara för att få bort fokus från Habina?
jag håller faktiskt med om att det var en väldigt knepig teori - ge upp innan första DL? Frågan är om Mirtai hastar iväg en röst pga svajigt nät och det nästan är en förklädd bop? Eller om hon är mer listig än så - en ond som vill få med några goda mot en god habina? Och så kom rösten från FiaM precis efter.....gillart inte
sedan en kommentar från cirkus till idahoes röst på mig, där hon faktiskt antingen fattat fel, eller slarvläst, för det är ju faktiskt att jag INTE sprutat ur mig en massa inlägg i tråden som hon regerar på om jag inte helt är tappad bakom en vagn? Och att jag därför borde skriva i en annan tråd?
Du vet väl att Q sprutar inlägg i både lya och tråd - så det är ingenting jag skulle rösta utifrån.
Habina slarvläser också, jag har INTE röstat på Idahoe utan tvärtom, vilket även nån mer observerade ( LenaH?)
Och här kommer första rösten på Mirtai
Jag förstår hur Idahoe menar och tycker inte att quarter4evers röst på henne är särskilt bra, men quarter4ever kan precis lika gärna vara god för det. Så där vill jag inte lägga min röst idag.
FiaM verkar inte riktigt förstå varför mediet har svårt att bli lurad, men jag vet inte om det gör henne ond för det. Däremot tycker jag mirtai är konstig, som lägger fram teorin att jag är en ond som gett upp. Varför skulle en ond ge upp i första dl? Jag tycker det låter som något en ond kan häva ur sig och sedan komma på att det kanske inte var så smart formulerat...
Habina röstar på Mirtai
Då jag tycker att hon har betett sig mest ulvigt av alla idag.
Följt av en copy-cat-röst av Supersonic på Mirtai,en tredje röst, SS som antingen har haft lite mycket IRL eller så finns det andra orsaker, för hon spelar på lite annat sätt denna gången mot i förra leken som var hennes första, men behöver inte betyda att hon är ond för det, bara att jag noterar
Alltså jag har ont om tid nu, klängig övertrött unge så jag får dra till med en röst tyvärr.
Supersonic röstar på Mirtai
För hennes konstiga resonemang om en ulv sin gett upp innan första DL.
bollen__ lägger andra rösten på Mirtai, men har ett annat resonemang och driv i sina tankar än övriga som gör att jag finner den mer trovärdig faktiskt!
så vart vill jag komma egentligen?
Jag är fundersam på ffa Habina, supersonic och cirkus utifrån det jag sammanställt ovan
När lynchen går mot en god ( eller flera goda) så kan man ofta hitta lite i efterhand som kan spåras som att någon sått misstankar just ditåt.
Nu vet jag inte om Idahoe är god, men jobbar i tankarna med ett scenario utifrån det
Cirkus har varit väldigt snabb att peka ut en tänkbar lya som skulle bestå av mig, bollen__ och Idahoe
Jag håller med bollen__(igen!) jag vet att minst en är god i det hon tänker sig så antingen är cirkus inte på min sida denna gången eller så har hon fastnat för en idé som känns rimlig, och behöver lyfta blicken lite.....
Jag kan likväl jag ha fastnat i den tanke jag har fått, men å andra sidan skriker jag inte ULV rakt ut om de jag funderar över
Jag är även fundersam över Snurrfian och Lobelia, pga av uddarösterna, och i snurrfians fall ,det jag kommenterat innan, som jag tycker känns lite slarvigt och inte direkt likt henne heller
Öht är det lite slarvigt från flera håll trots lite inlägg och lätt att hinna med att läsa iaf fram tills sista 20 minuterna
Habina som verkar fått för sig att jag röstat på Idahoe?
Cirkus som missuppfattar hur Idahoe menar med mina inlägg i lektråden
Snurrfian som skriver att jag skrivit att FiaM inte hunnit sett Mirtais första röst på Habina ( jag skrev inte det- det var Habina själv som gjorde det)
Lobelia är svårbedömd, men hon brukar vara mer på och skarp i sina iakttagelser istället när hon är god, än vad jag upplever att hon är nu, men vill gärna se mera , för det kan ju varit tidsbrist också!