BONES (ulvlek)

Ida får panikbråttom och måste kasta iväg en röst - lägg den på mig säger Q - med en så svag teori som ingen annan kommer nappa på. Nä, såklart att Q inte tycker den är misstänkt ;)
:D
du har rätt! Jag skulle kunnat komma upp med något dyligt, så inga invändningar mot logiken i det hela:up:
Bara att du har fel:)

Jag är inne på lite samma sak som @cirkus Mediumet risker inte att bli så lurad, det svåra är om det är onda som försöker utge sig för att vara mediumet och de goda följer en de tror är god som istället är ond.
Hm jag reagerar lite på denna kommentaren!
Varför skulle inte det riktiga mediumet protestera likväl som andra goda roller gör om de onda försöker luras till att de har en god roll? Det finns ju en anledning till att onda vill helst ha byborna kvar till slutet för de är de som är lättast att lura sas...

Låååång dusch...

Inget vidare utfall av den här lynchen direkt och nu skulle jag väl kunna slå mig för bröstet och säga att jag avstod från att rösta på Mirtai minsann men jag är inte så säker på att det måste ha varit onda som skapade ett drev även om jag tycker @cirkus teorier är intressanta.

Som vanligt med DL1 kan man utläsa mera senare i leken.

@FiaM hur tänker du när din röst nu visade sig bli en andra röst? Jag anar att det är som Q skriver att du inte hann se Mirtais röst men hur säker är du på att Habina är ulv?
ett litet fel hittar jag här
JAG har INTE skrivit att FiaM kanske inte hunnit sett Mirtais röst! Jag skrev att det var två snabba ( samtidiga röster) som jag reagerade på
Edit: det var faktiskt Habina som påtalade det i inlägg #104

Lite slarvigt läst , eller bara tolkade du det så?

Hm jag reagerar lite på denna kommentaren!
Varför skulle inte det riktiga mediumet protestera likväl som andra goda roller gör om de onda försöker luras till att de har en god roll? Det finns ju en anledning till att onda vill helst ha byborna kvar till slutet för de är de som är lättast att lura sas...
Good point. Byborna vet ju sällan hur många de är så de onda kan ju spela bybo. Men spelar de en specialroll så borde de bli avslöjade så jag tycker också det är konstigt om inte mediumet skulle protestera!

ett litet fel hittar jag här
JAG har INTE skrivit att FiaM kanske inte hunnit sett Mirtais röst! Jag skrev att det var två snabba ( samtidiga röster) som jag reagerade på
Lite slarvigt läst , eller bara tolkade du det så?
Nej det var jag som skrev att jag inte trodde Fia hade sett den iom att de kom minutrarna efter varandra. :)

Förresten glömde du min eminenta röst på @Snurrfian i din sammanfattning. :)

Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar på Idahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai

21:54 Lobelia röstar på LenaH
21:56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1
bollen__1

Rösterna på Idahoe:
Snurrfian lägger första rösten på Idahoe
Koppen lägger en andra röst
Mirtai ser sig tvungen att försöka rädda sig själv och det är logiskt nog Idahoe hon väljer.
Idahoe har då 3 röster totalt

Rösterna på Mirtai
Habina är först att rösta på Mirtai, hon reagerar på hennes röst på henne
bollen__lägger andra rösten
Supersonic lägger tredje rösten
Jag själv lägger ( som det visar sig) avgörande fjärde rösten på Mirtai

Uddarösterna:
FiaM lägger en i det läget andra röst på Habina ( mycket möjligt att hon trodde det var en första röst dock) som till slut blir den enda rösten, Verkar fundera på att byta röst, men gör det inte....
Idahoe lägger sin röst på mig, vilket jag inte finner särskilt misstänksamt egentligen , håller med om att det var en
panikröst där hon tog det hon kunde hitta snabbt
Lobelia lägger en udda röst på LenaH
cirkus lägger en udda röst på bollen__
LenaH la också en uddaröst, på snurrfian..

Nej det var jag som skrev att jag inte trodde Fia hade sett den iom att de kom minutrarna efter varandra. :)

Förresten glömde du min eminenta röst på @Snurrfian i din sammanfattning. :)
jag tror habina var före, och det var inte meningen att utelämna din udda röst, hade allt för mig att den var med!
Får kika och skriva om ifall den fallit bort.....

kompletterar med en uddröst som verkar fallit bort samt färglägger lite
Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe
21:45 Koppen röstar på Idahoe
21:46 Habina röstar på Mirtai
21:48 bollen__ röstar på Mirtai
21:48 Supersonic röstar på Mirtai

21:54 Lobelia röstar på LenaH
21:56 LenaH röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
21.58 cirkus röstar på bollen__
21.58 quarter4ever röstar på Mirtai

Habina 1
quarter4ever 1
Idahoe 3
Mirtai 4
LenaH 1
Snurrfian 1
bollen__1

Rösterna på Idahoe:
Snurrfian lägger första rösten på Idahoe
Koppen lägger en andra röst
Mirtai ser sig tvungen att försöka rädda sig själv och det är logiskt nog Idahoe hon väljer.
Idahoe har då 3 röster totalt

Rösterna på Mirtai
Habina är först att rösta på Mirtai, hon reagerar på hennes röst på henne
bollen__lägger andra rösten
Supersonic lägger tredje rösten
Jag själv lägger ( som det visar sig) avgörande fjärde rösten på Mirtai

Uddarösterna:
FiaM lägger en i det läget andra röst på Habina ( mycket möjligt att hon trodde det var en första röst dock) som till slut blir den enda rösten, Verkar fundera på att byta röst, men gör det inte....
Idahoe lägger sin röst på mig, vilket jag inte finner särskilt misstänksamt egentligen , håller med om att det var en
panikröst där hon tog det hon kunde hitta snabbt
Lobelia lägger en udda röst på LenaH
LenaH lägger en uddaröst på Snurrfian
cirkus lägger en udda röst på bollen__[/QUOTE]

Jag tycker att det är intressant att cirkus så snabbt "formulerat" en lya. Frågan är väl om hon skulle göra det som ond. Men jag vet ju att minst en är god i den så det kanske är precis en sån sak hon skulle kunna göra.
Habinas röst på Mirtai är väl inte så mycket att säga om - tycker inte att det är konstigt att hon reagerar även om det inte säger något om hennes roll.
Q la sista rösten och vad cirkus kallar för spiken i kistan på Mirtai. Visst har Q gjort så som ond, och visst fanns det ett scenario med borgmästarens extra röst också, men just eftersom det var den sista rösten i DL1 så vet hon ju att hon kommer att bli granskad och då känns det som att hon sticker ut lite för mycket som ond? Eller så är det precis det hon vill göra, ja Q är qlurig!

Jag reagerar också över uddarösterna.

jag sitter och grunnar över den onda spionen som inte vet vilka som är i lyan och lyan vet inte vem onda spionen är
Är det inte rätt troligt att den skulle vilja lägga en uddaröst i DL1? För den vill ju inte riskera att rösta ut en ond kompis, och vet ju heller inte som resten av lyan att alla andra (utom 1) är goda?

ok har ju en tanke jag håller på att försöka nysta lite i
Och den grundar sig utifrån att det var två goda som var på tapeten idag, Idahoe och Mirtai

cirkus är snabb att spinna vidare på min kommentar om att det är ett lite märkligt uttalande av Idahoe att det är "läskigt" med mediumets kraft -hon kan ha reagerat på samma som mig , eller är det ett försök att få flera att komma in på det spåret?
Jamen jaha.
Nu tar jag lite paus från döttrarna medan de planerar sin 25-årsfest (jag tycker de ska köra på FF konceptet)

Jag har läst igenom och detta är något som jag reagerar lite på - varför tycka att mediets kraft är läskigt öht om man är på samma sida som mediet?

Habina kommenterar lite lägligt efter mina grubblerier på de två snabba rösterna på henne
Kanske två ulvar som resonerar att jag fått vara med länge senaste lekarna. ;) Alternativt så såg inte FiaM att Mirtai röstat.

cirkus biter sig fast vid Idahoe
Men varför läskig överhuvudtaget? Det är en god spelare med en hel del bra krafter - nej jag tycker det är skumt resonemang

För att sedan komma in på Mirtai, kan vara för att få bort fokus från Habina?
jag håller faktiskt med om att det var en väldigt knepig teori - ge upp innan första DL? Frågan är om Mirtai hastar iväg en röst pga svajigt nät och det nästan är en förklädd bop? Eller om hon är mer listig än så - en ond som vill få med några goda mot en god habina? Och så kom rösten från FiaM precis efter.....gillart inte

sedan en kommentar från cirkus till idahoes röst på mig, där hon faktiskt antingen fattat fel, eller slarvläst, för det är ju faktiskt att jag INTE sprutat ur mig en massa inlägg i tråden som hon regerar på om jag inte helt är tappad bakom en vagn? Och att jag därför borde skriva i en annan tråd?
Du vet väl att Q sprutar inlägg i både lya och tråd - så det är ingenting jag skulle rösta utifrån.

Habina slarvläser också, jag har INTE röstat på Idahoe utan tvärtom, vilket även nån mer observerade ( LenaH?)
Och här kommer första rösten på Mirtai
Jag förstår hur Idahoe menar och tycker inte att quarter4evers röst på henne är särskilt bra, men quarter4ever kan precis lika gärna vara god för det. Så där vill jag inte lägga min röst idag.

FiaM verkar inte riktigt förstå varför mediet har svårt att bli lurad, men jag vet inte om det gör henne ond för det. Däremot tycker jag mirtai är konstig, som lägger fram teorin att jag är en ond som gett upp. Varför skulle en ond ge upp i första dl? Jag tycker det låter som något en ond kan häva ur sig och sedan komma på att det kanske inte var så smart formulerat...

Habina röstar på Mirtai

Då jag tycker att hon har betett sig mest ulvigt av alla idag.

Följt av en copy-cat-röst av Supersonic på Mirtai,en tredje röst, SS som antingen har haft lite mycket IRL eller så finns det andra orsaker, för hon spelar på lite annat sätt denna gången mot i förra leken som var hennes första, men behöver inte betyda att hon är ond för det, bara att jag noterar
Alltså jag har ont om tid nu, klängig övertrött unge så jag får dra till med en röst tyvärr.

Supersonic röstar på Mirtai

För hennes konstiga resonemang om en ulv sin gett upp innan första DL.

bollen__ lägger andra rösten på Mirtai, men har ett annat resonemang och driv i sina tankar än övriga som gör att jag finner den mer trovärdig faktiskt!

så vart vill jag komma egentligen?
Jag är fundersam på ffa Habina, supersonic och cirkus utifrån det jag sammanställt ovan
När lynchen går mot en god ( eller flera goda) så kan man ofta hitta lite i efterhand som kan spåras som att någon sått misstankar just ditåt.
Nu vet jag inte om Idahoe är god, men jobbar i tankarna med ett scenario utifrån det
Cirkus har varit väldigt snabb att peka ut en tänkbar lya som skulle bestå av mig, bollen__ och Idahoe
Jag håller med bollen__(igen!) jag vet att minst en är god i det hon tänker sig så antingen är cirkus inte på min sida denna gången eller så har hon fastnat för en idé som känns rimlig, och behöver lyfta blicken lite.....
Jag kan likväl jag ha fastnat i den tanke jag har fått, men å andra sidan skriker jag inte ULV rakt ut om de jag funderar över

Jag är även fundersam över Snurrfian och Lobelia, pga av uddarösterna, och i snurrfians fall ,det jag kommenterat innan, som jag tycker känns lite slarvigt och inte direkt likt henne heller
Öht är det lite slarvigt från flera håll trots lite inlägg och lätt att hinna med att läsa iaf fram tills sista 20 minuterna
Habina som verkar fått för sig att jag röstat på Idahoe?
Cirkus som missuppfattar hur Idahoe menar med mina inlägg i lektråden
Snurrfian som skriver att jag skrivit att FiaM inte hunnit sett Mirtais första röst på Habina ( jag skrev inte det- det var Habina själv som gjorde det)

Lobelia är svårbedömd, men hon brukar vara mer på och skarp i sina iakttagelser istället när hon är god, än vad jag upplever att hon är nu, men vill gärna se mera , för det kan ju varit tidsbrist också!

jag sitter och grunnar över den onda spionen som inte vet vilka som är i lyan och lyan vet inte vem onda spionen är
Är det inte rätt troligt att den skulle vilja lägga en uddaröst i DL1? För den vill ju inte riskera att rösta ut en ond kompis, och vet ju heller inte som resten av lyan att alla andra (utom 1) är goda?

Den är säkerligen högst personligt, och mycket vaga tecekn på om man äf god eller ond. Goda vill inte rösta ut en god och den onda spionen vill inte rösta ut en ond och vissa vill inte lägga avgörande röster alls vid DL ett .

Sedan lägger alla som lägger en första röst egentligen en udda röst de med då de inte utfallet (om nu inte lyan diskuterat röstningen i detalj i förväg).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar