Bonde söker fru 2016

Jag känner ändå att jag kan förstå Linnea lite.. Först säger han åt henne hur han vill att hon ska vara för att han ska tycka om henne. Det där med att hon var sprallig på slottet men inte längre och att han tycker om när hon är sprallig typ :grin:
Sen drar han iväg med My "den spralliga tjejen" i flera timmar och har uppenbart trevligt medan dom andra sitter hemma trötta och hungriga. Sen när han och My kommer hem och börjar laga mat och Linnea studsar in i köket med ett leende för att hjälpa till (han ville ju att hon ska vara "go å glad"..) så svarar han nå drygt om att hon kan gå och sätta sig och spela kort igen innan han fortsätter fnissfesten i köket med My.
Är man känslig, trött, hungrig och känslomässigt investerad så behövs det inte så mycket mer för att det ska bli lite mycket.
Jag tyckte att det var väldigt fult av honom att säga åt dom andra två att gå och hålla på med korten igen.

Hela den situationen hade nog kunnat få mig också att bryta ihop.

Håller med.
Känns som om att de båda vill se att männen KAN och VILL ta egna initiativ, att de inte sitter helt lama bara och väntar på att bli ledda.

Ja, men samtidigt tycker jag att det är lite skevt här. Man skyller gärna på de manliga deltagarna (oavsett om de är bönder eller brevskrivare) om att de inte tar initiativ, men lägger inget ansvar på de kvinnliga deltagarna. Fast det kanske är något som vi inte får se? Men återigen, man kan bara diskutera det man ser.

Nu har ni redan satt fingret på det mesta som hände - eller inte hände igår :p men jag blev faktiskt lite irriterad på Jennifer (trots att jag gillar henne).
Först vill hon att killarna ska visa hur romantiska och charmanta dom är, sen vill hon att David ska bli lite modigare. Ok - då gör han det TROTS att han har stora problem med sin blyghet (plus till David).
Sen blir hon ändå irriterad över att han inte tar mer/större initiativ till att TA på henne... för hon vill ha en MAN inte en skolpojke... O_o:meh:
Det fick det att låta som om hon ändå vill bli upptryckt mot en vägg och upphånglad (för att vara krass :devil:) och inte ha en romantisk charmör - VAD vill hon :confused::meh:

Jag kan ju bara prata för mig själv, men ... om jag blir knäsvag i någon mans närvaro, och han lika knäsvag för mig ... då kan han ju inte göra något fel i uppvaktningsväg (i inledningsfasen, alltså, sedan brukar ju sånt avta, och man får be om det lite nu och då). Då spelar det ingen roll om han bjuder mig på middag, köper blommor eller gör fysiska närmanden. Då gillar ju jag och blir glad för ALLT! Jennifer och Sigrid verkar inte bli nöjda vad som än görs ... än så länge i alla fall. Kan det tyda på att attraktionen helt enkelt inte finns där??? I så fall spelar det ju ingen roll vad som görs heller, man blir ändå inte nöjd ..

Jag läste någonstans att Jennifer inte hade ett så stort urval ...
Det stämmer. Jag läste att flera av de som hon ursprungligen valde inte ville vara med på tv, och några andra backade ur så hon fick ta några reserver. Nu menar jag inte att det gäller samtliga av hennes gäng, men en och annan.

Jaså, jag tog för givet att man kunde skapa ett konto gratis, men sedan måste betala för själva tittandet ...

Du skapar ett konto som är gratis sen kan du välja till om du vill betala för att slippa reklamen. Jag har gått med där och väljer att se gratis så jag får stå ut med reklamen.

Det stämmer. Jag läste att flera av de som hon ursprungligen valde inte ville vara med på tv, och några andra backade ur så hon fick ta några reserver. Nu menar jag inte att det gäller samtliga av hennes gäng, men en och annan.
Ouuppps - ja det förklarar ju en och annan friare hon valde att ta med till slottet :o:p
Jag har faktiskt funderat på det där med Jennifer, jag har trott att hon har haft ett ganska stort urval och valt knepigt... :cautious:

Ouuppps - ja det förklarar ju en och annan friare hon valde att ta med till slottet :o:p
Jag har faktiskt funderat på det där med Jennifer, jag har trott att hon har haft ett ganska stort urval och valt knepigt... :cautious:
Jag tänkte likadant innan jag läste det. Verkar för övrigt vara ett problem i programmet, att brevskrivarna hoppas på att 'deras' bonde inte medverkar i tv.

Jag kan ju bara prata för mig själv, men ... om jag blir knäsvag i någon mans närvaro, och han lika knäsvag för mig ... då kan han ju inte göra något fel i uppvaktningsväg (i inledningsfasen, alltså, sedan brukar ju sånt avta, och man får be om det lite nu och då). Då spelar det ingen roll om han bjuder mig på middag, köper blommor eller gör fysiska närmanden. Då gillar ju jag och blir glad för ALLT! Jennifer och Sigrid verkar inte bli nöjda vad som än görs ... än så länge i alla fall. Kan det tyda på att attraktionen helt enkelt inte finns där??? I så fall spelar det ju ingen roll vad som görs heller, man blir ändå inte nöjd ..

Fast alltså, hur kär man än är, så kan ju den andra personen fortfarande göra fel? Eller göra saker som man inte alltid uppskattar? Det där med att falla handlöst för någon och inte se en enda fel och brist hos henom känns väldigt pubertalt och barnsligt. Alla har fel och brister. Saker kan mycket väl bli fel för att man blir nervös. Både J och S är vuxna kvinnor, det är klart de (borde åtminstone) har kommit förbi det där tonårsstadiet där man blir helt fnittrig och löjlig av att drömkillen på moppen spelar Allan.

Hur attraktiv en man än hade varit hade jag exempelvis blivit rejält störd om han hade fällt någon idiotisk mansgris-kommentar eller uttryckt rasistiska påståenden. Så pass att han faktiskt slutat vara attraktiv efter det. Nu säger jag inte att killarna hos J och S har gjort det. Men det kan fortfarande vara så att de gör/säger saker som tjejerna inte finner superattraktivt/rätt. Kanske p.g.a. situationen som är. (Gäller även tjejerna hos Erik och Per, och bönderna själva så klart.)

Jag är lite lur på varför Jennifer och Erik ska "slå ihop" sina gäng? Är detta på initiativ av produktionen tro? Stanna över natt hos Jennifer också .... ? Varför? Och Sigrid verkar inte vara rädd för att skapa konkurrens och konstiga stämningar, ligger i sängen med en kille och de andra är precis i närheten. Och vad har hänt med Per? Han var ganska annorlunda i sin presentation. Full av förundran över årets bönder ....

Erik.. kämpar han hårt eller är han plump av naturen :confused:

Sigrid: Anders :love:

Per: Ser ut som han vill lägga benen på ryggen.

Jennifer: Go' tjej!

Nu pratar jag visst för mig själv här ... men måste säga att jag är imponerad av Jennifer. Hon slår huvudet på spiken både när det gäller hennes kandidater, och hur Erik borde agera.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II