Bonde söker fru 2016

Hörrni, hur uppfattade ni situationen med Per och Thoril (?) som åkte hem? Såhär uppfattade jag det: *Först hade de inga känslor.
*Sen pussades de en minut efter att Thoril berättat att hon inte har några känslor.
*Då blev de lite upprymda.
*Thoril försöker prata med Per och tala om att han måste visa något om han är intresserad. Här tolkade jag det som att hon trots allt var intresserad fast hon inte riktigt ville/vågade erkänna det?
*Per säger eller visar inget alls.
*Thoril åker hem eftersom hon inte har några känslor.
*Per talar om att han "kom på" att han nog tyckte om henne ändå och var under gårdagen lite disträ och deppig.

Tidigare har jag trott att han har Carola som favorit, vilket nu inte längre verkar stämma? Sen har jag uppfattat att han sagt att han inte har några känslor för Anneli.... Fast hon är nog den enda (?) han har vågat/råkat säga något till om att han faktiskt har det?

En sak till om Linnéa helt ytligt, men vilket fantastiskt hår hon har! Så himla fin färg och vilken otrolig glans! Tycker hon är jättesöt och är nog i grunden rar, men jag håller med om tidigare skribenter om att hon inte passar i en dokusåpa för sin egen skull.

Håller med.

Nu har ni redan satt fingret på det mesta som hände - eller inte hände igår :p men jag blev faktiskt lite irriterad på Jennifer (trots att jag gillar henne).
Först vill hon att killarna ska visa hur romantiska och charmanta dom är, sen vill hon att David ska bli lite modigare. Ok - då gör han det TROTS att han har stora problem med sin blyghet (plus till David).
Sen blir hon ändå irriterad över att han inte tar mer/större initiativ till att TA på henne... för hon vill ha en MAN inte en skolpojke... O_o:meh:
Det fick det att låta som om hon ändå vill bli upptryckt mot en vägg och upphånglad (för att vara krass :devil:) och inte ha en romantisk charmör - VAD vill hon :confused::meh:

Men det är nog ungefär det hon vill, på ett snyggt och romantiskt sätt? :d Så tolkar jag både henne och Sigrid faktiskt :)
Fast då har hon (J) valt hem fel killar... :devil:
En som säger det han tror att hon vill höra, en som är för ung (men ge han 10 år så :d) och en som är för blyg...

Fast då har hon (J) valt hem fel killar... :devil:
En som säger det han tror att hon vill höra, en som är för ung (men ge han 10 år så :d) och en som är för blyg...
Sant, fast det kunde man ju inte tro, varken om hennes killar eller om Sigrids! Jag har hopp om Charlie! Får känslan av att det kan uppstå lite kemi i luften mellan dem, gillar Charlies utstrålning. Jag gillar David också litegrann, men han känns för seg och blyg.

Sigrids killar verkar vara personligheter som är ännu mer framåt men de var ju också helt lama när Sigrid försökte få igång dem i köket. Men nästa gång hamnar ju hon och Bertil i sängen det ska bli spännande!

Kikade precis på programmet (lite efter men men)

Linnea.... Är hon 12 eller vad? Åh det är så synd om mig för jag gillar dig mest Erik går och gråter lite för att få mer sympati.

Ursäkta mig men sådant klarar jag inte.

Förstår vad Jennifer menar med att David kämpar för att få egentid med henne och sen svajar självförtroendet och det blir ingenting. Trots att hon var tydlig med att hon gillar honom.

Sen tror jag det blir extra "städat" eller vad man ska säga pga av kamerorna. Kan inte vara lätt.

Ok, Sigrid har hintat till sina killar om lite mer intim kontakt, men det har ju inte Jennifer gjort till sina. Jag tycker hennes killar sköter sig bra med att INTE ta på henne innan de har bätte koll på var de har varandra.
Jag själv är en sån som avskyr när karlar ska ta på en innan det ömsesidiga klicket uppstått. Ryser av tanken att ha tre stycken boende i mitt hem och som skulle "provta" på mig för att se om kemi uppstår. Vill hon ha "ta på mig" så får hon antingen säga det eller ta initiativet själv.

Jag förstår David till fullo! Han är blyg, det är två andra killar där som slåss om samma tjej, och dessutom övervakas de av filmkameror och tvteam 24/7. Inte lätt att överbygga sin blyghet då ju. Tror han skulle blomma ut mycket om de fick vara för sig själva.

Kollade nyss på senaste avsnittet och förstår Linnea, hon verkade själv känna sig "löjlig" för att det kom tårar. Men när det blir starka känslor, stora förhoppningar osv så tycker jag inte alls att det är konstigt att reagera som hon gjorde. Speciellt om man kanske inte har ätit på ett par timmar. Ibland blir det bara för mycket helt enkelt :) Tycker inte att det var någon stor grej, och som Erik sa så var det lite bekräftelse på att det faktiskt var äkta känslor. Gillar Linnea mer och mer, tror dom skulle passa bra ihop :up:

Jag vet inte hur sant det är, men jag läste nyss detta skvaller på fejsboken om Erik. :D

Linnéa bor numera hos Erik

Fast är det detta så roligt för dem :) Erik vill ju ha en som tar för sig och han får ju bekräftelse om hon är så svartsjuk och gråter för att att ngn annan ska umgås med honom.

Har skrivit det förut och skriver det igen. Jag har svårt för Erik utan att direkt veta varför.

Fast är det detta så roligt för dem :) Erik vill ju ha en som tar för sig och han får ju bekräftelse om hon är så svartsjuk och gråter för att att ngn annan ska umgås med honom.

Har skrivit det förut och skriver det igen. Jag har svårt för Erik utan att direkt veta varför.
Han har ju hittat rätt i så fall, när han vill ha någon som visar känslor och som tar för sig (vilket bara verkar innebära att de ska ta på honom). Och det gör ju hon. Så det är väl fint att de hittat varandra.

Jag gillar förövrigt inte heller Erik, den bild man får av honom på TV visar inte direkt någon bättre sida av honom.

Tycker årets säsong är rätt tråkig faktiskt! Om det inte är bönderna "det är fel på" så är det brevskrivarna.

Per är nog tråkigast att titta på, just för att han inte verkat veta alls vad han vill, alternativt inte vågar säga vad han tycker/tänker. Han verkar inte vara så förtjust i Anneli (hon med tuppkam?) men säger att hon ska komma tillbaka, han verkade däremot lite förtjust i hon som åkte, men kunde inte med att säga något... Tycker också han verkar vara intresserad av hon som inte är Carola, men ger inte heller henne någon respons. Och att sitta och beklaga sig öppet när Carola delar sitt intresse - herregud!

Sigrid tycker jag också känns lite sådär. Hon vill uppenbart att männen ska ta för sig mer, men beklagar sig när de försöker (för att det inte är på rätt sätt) och tar inga egna initiativ.

Jennifer gillar jag nog bäst av årets bönder, men tycker inte att någon av brevskrivarna verkar passa henne riktigt. Känns som David passar bäst ändå, men om han inte vågar ta för sig mer snart tror jag faktiskt att han riskerar åka ut.

Nu spoilade du ju... :D

Jag känner ändå att jag kan förstå Linnea lite.. Först säger han åt henne hur han vill att hon ska vara för att han ska tycka om henne. Det där med att hon var sprallig på slottet men inte längre och att han tycker om när hon är sprallig typ :grin:
Sen drar han iväg med My "den spralliga tjejen" i flera timmar och har uppenbart trevligt medan dom andra sitter hemma trötta och hungriga. Sen när han och My kommer hem och börjar laga mat och Linnea studsar in i köket med ett leende för att hjälpa till (han ville ju att hon ska vara "go å glad"..) så svarar han nå drygt om att hon kan gå och sätta sig och spela kort igen innan han fortsätter fnissfesten i köket med My.
Är man känslig, trött, hungrig och känslomässigt investerad så behövs det inte så mycket mer för att det ska bli lite mycket.

Alltså, jag förstår egentligen också Linnea. Jag hade aldrig pallat. Och jag hade säkert varit förste man att gråta också. Men jag söker mig inte till en sån situation heller. Nu är Linnea ung, och jag tänkte inte heller alltid logiskt när jag inte var så gammal.

Jag tycker mest synd om henne för att hon sitter i en sits som hon mår så uppenbart dåligt av. Och tyvärr brukar inte svartsjuka må bättre av kassa förhållanden, och Erik är väl inte precis den jag skulle satsa mina pengar på att han kommer bete sig bättre mot henne sen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30