Bonde söker fru 2016

Det är inte så jag menar, utan håller helt med dig om att det troligen finns en sanning i hur någon vinklas. Däremot i den specifika situationen så verkar inte Erik bemöta Linneas uttalande över huvudtaget. Jag har dock svårt att tro att det var absolut hela sanningen, även om han såklart inte svarade direkt, precis som man såg på tv.

Nej, hela sanningen har vi naturligtvis inte, om inte vi har varit på plats och sett med egna ögon, eller känner flera av deltagarna väl. Jag antar att så inte är fallet för de flesta (?) av oss, och då är vår utgångspunkt att vi har mycket lite material att göra tolkningar ifrån. Ja, nu är det 15 min kvar, vi får se vad som händer .... Jag är mest spänd på vad som händer hos Per idag, måste jag säga ...

Men det är ju du som envisas med att det är normalt och bra att hon tjatar, utifrån den korta bild du får av att titta på klipp. Jag påstår inte att jag vet exakt hur någonting har gått till. Men jag uppfattar henne som jävligt tjatig, som inte kan släppa det när båda två sagt att de inte vill ha varandra.

På det du skriver tolkar jag det som att du tycker att din tolkning/uppfattning är rätt och att min är fel. Därför känner jag mig tvungen att försvara den gång på gång. Som jag också skrivit ett antal gånger har jag inte bara klipp som jag baserar mina tolkningar på. Jag vill än en gång förtydliga att ingen tolkning/uppfattning är mer rätt än en annan, och dessutom vill jag påstå att man kan ändra uppfattning allteftersom man får mer fakta som man upplever som trovärdig.

Jaha, vad tycker vi :D??

Sigrid - Hur tydlig ska hon behöva vara? Hon i princip ber ju om att bli upphånglad och får; inga svar, en dikt och två kramar.

Per - Kom igen karl!

Jennifer - För mesiga killar - hoppas Charlie sätter lite känslor i svall i nästa avsnitt.

Erik - Min favorit är ff Lina. Linneas beteende orkar jag inte kommentera. My är go också.

Jag grinade när fölet föddes. :o Förmodligen för att jag också fått hjälpa till att dra en gång och den fölungen (nu tre år) är allvarligt skadad med osäker utgång.

Sedan reagerade jag på hur vobblig isis-fölet var i haserna, så jag vet inte om jag kan tillföra så mkt till själva bonde-diskussionen. :rofl:

Jaha, vad tycker vi :D??

Sigrid - Hur tydlig ska hon behöva vara? Hon i princip ber ju om att bli upphånglad och får; inga svar, en dikt och två kramar.

Per - Kom igen karl!

Jennifer - För mesiga killar - hoppas Charlie sätter lite känslor i svall i nästa avsnitt.

Erik - Min favorit är ff Lina. Linneas beteende orkar jag inte kommentera. My är go också.

Vad jag tycker:

Kan inte Sigrid ta lite egna initiativ om det är så att hon vill få mer närhet? Dessutom blir det konstigt om man *ber* om den utan att det har uppstått något i kemin först. Och att som gäst dra på för fulla muggar skulle i alla fall jag dra mig för. Anders talade ju dessutom om rätt tydligt vad han kände för henne, men hon nappade väl inte riktigt på det, tyckte jag.

Vad hände mer på Pers gård idag än att Carola berättade om sin vävning? Och han satt och kunde inte dölja sin irritation ...

Ja, och vad känner Erik för Linnea egentligen? Min uppfattning är att hon stärker hans ego enbart. Jag förstår inte riktigt hur hon kan ha så starka känslor utan att egentligen ha fått dem besvarade.

Jag grinade när fölet föddes. :o Förmodligen för att jag också fått hjälpa till att dra en gång och den fölungen (nu tre år) är allvarligt skadad med osäker utgång.

Sedan reagerade jag på hur vobblig isis-fölet var i haserna, så jag vet inte om jag kan tillföra så mkt till själva bonde-diskussionen. :rofl:

Ja med faktiskt, nästan. Och jag tycker att Anders verkar vara väldigt fin och omtänksam.

Vad jag tycker:

Kan inte Sigrid ta lite egna initiativ om det är så att hon vill få mer närhet? Dessutom blir det konstigt om man *ber* om den utan att det har uppstått något i kemin först. Och att som gäst dra på för fulla muggar skulle i alla fall jag dra mig för. Anders talade ju dessutom om rätt tydligt vad han kände för henne, men hon nappade väl inte riktigt på det, tyckte jag.

Vad hände mer på Pers gård idag än att Carola berättade om sin vävning? Och han satt och kunde inte dölja sin irritation ...

Ja, och vad känner Erik för Linnea egentligen? Min uppfattning är att hon stärker hans ego enbart. Jag förstår inte riktigt hur hon kan ha så starka känslor utan att egentligen ha fått dem besvarade.
Jag tycker Sigrid har varit tydlig med att hon vill ha en älskare och få känna sig snygg och jag uppfattar att hon vill ha en man som vågar ta tag i henne.

På Pers gård hände typ ... inget. Han vågar inte säga eller vet inte vad han känner.

Ok att de överdriver lite i klippningen med en uttråkad Per och en uttråkad hund på samma gång för att få till en skojsig effekt. Men jag blir ändå provocerad över så dålig hyfs att man inte ens kan försöka intressera sig i två minuter, ställa någon fråga eller åtminstone se en smula engagerad ut.

Det känns så slappt och trögt och socialt trist att bli synbart uttråkad efter tre sekunder och bara stänga av för att man själv har noll koll på det som någon annan uppenbart brinner för. Sedan kunde kanske Carola ha verkat lite mer nyfiken på hans traktorer också, i rättvisans namn. Fast hon himlade åtminstone inte med ögonen. Det är roligt med engagerade människor, men det är trist med helt enkelspåriga sådana som bara kan engageras när de får prata om sin egen nisch och inte ids visa nyfikenhet på någon annans intressen.

Det är kanske att döma för hårt eller snabbt i just Pers fall men ett trist tecken ändå.

Det är kanske att döma för hårt eller snabbt i just Pers fall men ett trist tecken ändå.
Jag håller med dig - jag hade blivit både sårad, arg och ledsen om någon sitter och himlar med ögonen åt mig och som påstår sig vara intresserad av mig :crazy:

Överlag tycker jag att både Per och Erik är riktigt riktigt träiga och tråkiga typer faktiskt som inte är särskilt charmerande gentemot sina inbjudna damer. Jag menar, allt verkar handla om att snubbarna ska få breda ut sig och stärka sitt ego på bekostnad av gästerna :down:

Ursäkta, hände det nåt särskilt den sista kvarten? Jag somnade under reklampausen, och fattade inte varför bönderna var på sjukhuset plötsligt. :o
Var det nån som åkte hem? Jag såg fölet födas i alla fall :love:

@Killaloe Jag är lite rädd för att "näthata" bara, trodde Per skulle vara en skön snubbe efter hans inhopp som Hannas pappa men nu är jag mest neggo. Så jag försöker linda in mina (egentliga) åsikter i lite bomull med många reservationer. :angel: :D

Ok att de överdriver lite i klippningen med en uttråkad Per och en uttråkad hund på samma gång för att få till en skojsig effekt. Men jag blir ändå provocerad över så dålig hyfs att man inte ens kan försöka intressera sig i två minuter, ställa någon fråga eller åtminstone se en smula engagerad ut.

Det känns så slappt och trögt och socialt trist att bli synbart uttråkad efter tre sekunder och bara stänga av för att man själv har noll koll på det som någon annan uppenbart brinner för. Sedan kunde kanske Carola ha verkat lite mer nyfiken på hans traktorer också, i rättvisans namn. Fast hon himlade åtminstone inte med ögonen. Det är roligt med engagerade människor, men det är trist med helt enkelspåriga sådana som bara kan engageras när de får prata om sin egen nisch och inte ids visa nyfikenhet på någon annans intressen.

Märkte hon det tro? Jag hade åkt hem om en man jag dejtade himlade med ögonen när jag berättade om det jag är intresserad av. Så oförskämt! Även om han inte är intresserad av ämnet så borde han ha vett på att artigt visa intresse om han är intresserad av människan som berättar...

Tex är jag inte jätteintresserad när min pojkvän pratar om tennis, men han intresserar mig. Det är viktigt för honom och jag stödjer såklart hans intressen, precis som han stödjer mig när jag pratar om sånt som är viktigt för mig.

@Killaloe Jag är lite rädd för att "näthata" bara, trodde Per skulle vara en skön snubbe efter hans inhopp som Hannas pappa men nu är jag mest neggo. Så jag försöker linda in mina (egentliga) åsikter i lite bomull med många reservationer. :angel: :D
Då är du en finare och bättre person än vad jag är :D

Men helt seriöst så gör det mig verkligen irriterad att det är så snubbigt och att det framställt så otroligt ohyffsat. Jag tror att många säkert är många gånger trevligare och vettigare i verkligheten än hur de framställs här (t.ex Linnea känns som om hon befinner sig i en helt, för henne, tokig situationer) men bilden av hur Erik och Per beter sig är verkligen inte trevlig och sympatisk alltså.

Då är du en finare och bättre person än vad jag är :D

Haha! Humor. Notera *försöker* linda in. Enbart av självbevarelsedrift. Ibland vill jag regga mig på Flashback på en krypterad uppkoppling, bara för att få trumpeta ut vad jag egentligen tycker om saker och ting. Men jag nöjer mig med att berätta det för katten Floyd, och han får höra ett och annat. Dessutom håller han alltid med mig. :up:

Märkte hon det tro? Jag hade åkt hem om en man jag dejtade himlade med ögonen när jag berättade om det jag är intresserad av. Så oförskämt! Även om han inte är intresserad av ämnet så borde han ha vett på att artigt visa intresse om han är intresserad av människan som berättar...

Tex är jag inte jätteintresserad när min pojkvän pratar om tennis, men han intresserar mig. Det är viktigt för honom och jag stödjer såklart hans intressen, precis som han stödjer mig när jag pratar om sånt som är viktigt för mig.

Jag fattade ingenting av det hon beskrev, men om jag varit Per (dvs intresserad av henne), så hade jag frågat. Typ, kan du förklara vad en sån där är? Hur menar du med det? Även om jag inte är intresserad av tråd så vill jag förstå vad det är hon pratar om iaf... Om inte annat för att förstå henne bättre och vad hon brinner för.

Jag fattade ingenting av det hon beskrev, men om jag varit Per (dvs intresserad av henne), så hade jag frågat. Typ, kan du förklara vad en sån där är? Hur menar du med det? Även om jag inte är intresserad av tråd så vill jag förstå vad det är hon pratar om iaf... Om inte annat för att förstå henne bättre och vad hon brinner för.

Precis! Jag fattade heller ingenting men jag hade frågat om hon kanske kunde visa mig en bild eller så. Inte himlat med ögonen! Det hade jag aldrig gjort, oavsett om det var någon jag hade romantiskt intresse för eller ej.

Ja, och det hade ju sagt och visat fan så mycket mer på lång sikt; att på riktigt vilja veta mer om en annan persons liv och tankar och få igång ett riktigt samtal om bandvävning och traktorsamlingar, än det där uttjatade och platta "hur känner du nu"/"vad tycker du om mig" "jo du har fina ögon och verkar snäll". "skulle du kunna tänka dig att bo så här" "o ja här är så fint" Zzzzzzz.

Nej, kalla in Buke-experterna för rådgivning nästa gång så det blir lite ordning!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama