Bonde söker fru 2016

Hon har frågat flera gånger på slottet, både precis när det hade hänt och vid gruppdejterna/val, plus när hon kommit till gårdarna. Har du aldrig känt passion för någon som du absolut inte vill ha ett förhållande med? Erik är 21 (!) år gammal, hur mycket har inte ens smak förändrats sen man var 21? Sigrids äldsta dotter är sex år (!) yngre än honom, det är inte en häst jag skulle satsa på i ett lopp? Så varför uppmuntra grunden till ett hus som ändå aldrig kommer kunna byggas? Och få dem (i synnerhet kanske Erik) att börja tvivla på sina brevskrivare?
Ej att förglömma heller att de bor på olika platser och ingen verkar särskilt intresserad av att ge upp sin gård och sitt liv.. det finns ju folk man är attraherad av, men i dagsljus finns det för många praktiska detaljer som är svåra att jobba runt, så då räcker en gång, en natt, för att sen inse att det inte kan bli mer även om man skulle önska i andra omständigheter.

Ej att förglömma heller att de bor på olika platser och ingen verkar särskilt intresserad av att ge upp sin gård och sitt liv.. det finns ju folk man är attraherad av, men i dagsljus finns det för många praktiska detaljer som är svåra att jobba runt, så då räcker en gång, en natt, för att sen inse att det inte kan bli mer även om man skulle önska i andra omständigheter.

Precis så! I Sigrids fall finns det även tre barn att ta hänsyn till. Jag hade inte stört mig så mycket på tjatet om den där natten om den hade ägt rum mellan två personer där det finns en enda rimlig chans att ett förhållande mellan dem ska fungera. Det gör det inte här. ALLT talar emot det, även personerna själva. Då behöver hon väl inte tjata som en gammal LP som hakat upp sig?

Läser man mellan raderna är det ju rätt uppenbart att de har haft en vänskaplig kontakt (och det tycker jag är helt okej, det är ändå en rätt sinnessjuk situation alla bönderna är i, det kan nog vara bra att ha kontakt med de andra). Dessutom verkar ju Sigrid ha träffat någon "seriöst" av sina brevskrivare?
Ingen aning, jag gissar bara precis som alla andra ;)
Hoppas såklart att Sigrid hittar sin stora kärlek. Jag tycker att hon framstår som en väldigt sympatisk kvinna.

Lite stalkervarning :O ;) Jag kom över Sigrids Facebook på skoj och såg att vi har ett antal gemensamma vänner. Såg även att flera bönder och många brevskrivare fanns på henens sida haha
Men tycker faktiskt att alla bönder framstår som väldigt sympatiska och även flera brevskrivare. Fastnade för Charlie, han har ju humor! Bandon tycks ju vara något helt annat än han framstår som i TV. Så man ska nog vara försiktig med att kalla folk saker baserat på det man ser i TV och media.

Hoppas såklart att Sigrid hittar sin stora kärlek. Jag tycker att hon framstår som en väldigt sympatisk kvinna.

Lite stalkervarning :O ;) Jag kom över Sigrids Facebook på skoj och såg att vi har ett antal gemensamma vänner. Såg även att flera bönder och många brevskrivare fanns på henens sida haha
Men tycker faktiskt att alla bönder framstår som väldigt sympatiska och även flera brevskrivare. Fastnade för Charlie, han har ju humor! Bandon tycks ju vara något helt annat än han framstår som i TV. Så man ska nog vara försiktig med att kalla folk saker baserat på det man ser i TV och media.

Fast det jag citerade var länken från @Centaur om att Sigrid och Erik skulle ha haft kontakt hela tiden? Läser man mellan raderna där syns det ganska klart att de har haft kontakt, men på ett vänskapligt plan. Sigrid säger även att hon har "berättat allt" för den brevskrivare som blev kvar.

För övrigt är det väl inte alls konstigt om de har kontakt? Alltså alla bönderna och kandidaterna? De är i en sjuk situation, vem förstår det mer än andra som är i samma situation?

Fast det jag citerade var länken från @Centaur om att Sigrid och Erik skulle ha haft kontakt hela tiden? Läser man mellan raderna där syns det ganska klart att de har haft kontakt, men på ett vänskapligt plan. Sigrid säger även att hon har "berättat allt" för den brevskrivare som blev kvar.

För övrigt är det väl inte alls konstigt om de har kontakt? Alltså alla bönderna och kandidaterna? De är i en sjuk situation, vem förstår det mer än andra som är i samma situation?
Nej, inte alls konstigt. Snarare naturligt.
Situationen är väldigt tung att hantera själv, speciellt med medias alla skriverier och nätmobbningen som förekommer.
Jag tror att alla deltagare är ganska reko.

Jag har också gemensamma vänner med henne. Tycker inte hon skötte dejtingen på bästa sätt, men hon verkar vara en bra människa med sund hästhållning. :)
Fattar dock inte vad hon (eller någon vuxen självständig kvinna) ser i Erik, han är otroligt omogen och uppmärksamheten verkar ha gått honom till huvudet.

Äsch, vilka är vi att döma? Vi vet ju inte hur det gick till i själva verket. Kamerateamet var förmodligen inte med hela kvällen, morgonen och natten. Kanske har dom suttit och diskuterat länge och väl om diverse olika saker innan. Sen har hon säkert haft fullt upp med massa annat. Tycker att hon framstår som ärlig och rak även i tv, möjligtvis lite fånig i början med militärövningarna :laugh: ;)
Jag har också gemensamma vänner med henne. Tycker inte hon skötte dejtingen på bästa sätt, men hon verkar vara en bra människa med sund hästhållning. :)
Fattar dock inte vad hon (eller någon vuxen självständig kvinna) ser i Erik, han är otroligt omogen och uppmärksamheten verkar ha gått honom till huvudet.

Jag gillar mer och mer Jennifers alla dejter. Har snokat på Facebook och tycker alla tre verkar vara genuint trevliga och smarta personer! Gissar helt klart på att hon och David flyttat ihop vid det här laget.

Ja ... det är att luras, det är det. Han verkar ha svårt för att säga "nej". Samtidigt var det ju en annan av kvinnorna som åkte, så han kanske blev glad åt att hon tydligt visade att hon ville stanna, och då blir det ändå svårare att säga "nej". Och vet man egentligen vad man egentligen känner på så kort tid och under de omständigheterna? Kameror, press att prata känslor, press på att känna något och press på "egentid" med alla.

Nä jag vet inte alls vad han känner och jag förstår ju att det är en pressad situation. Men han målade upp en bild för henne som att han fortfarande var intresserad av henne och till kamerorna sa han att han redan kände att det inte fanns någon kemi där. Jag uppfattar honom som feg och konflikträdd.

Feg och konflikträdd var också vad jag tänkte angående samma sekvens. Trista egenskaper. Det ligger ju lite i programmets upplägg att någon kan bli besviken eller ledsen när den skickas hem.

Men är bonden åtminstone öppen och rak (om det nu inte finns några känslor, och han själv inte tror att det ska bli några heller) så tror jag de flesta tar ett sådant ärligt besked mycket bättre än att låtsas bygga upp en chans som inte finns, bara för att det är jobbigt för honom att säga något annat.

Har du aldrig känt passion för någon som du absolut inte vill ha ett förhållande med?

Nej, det har jag inte.

Jag tror det jag tror om saken, vilket jag redan har sagt upprepade gånger. Att Linda frågar tolkar jag inte som att hon uppmuntrar dem, utan att hon vill ta reda på hur det ligger till, för att undvika så många besvikelser som möjligt. Ganska uppenbart är att deras brevskrivare får reda på detta sen, och att i alla fall någon av dem inte vill gå in ett förhållande med Erik/Sigrid efter att de får reda på detta. Vad jag menar med hela mitt resonemang är att man bör vara ärlig från början, för att undvika sånt här. Men som jag tidigare sagt, så kan det vara att man från olika håll varit rädd för att programmet inte skulle kunna sändas om Erik och Sigrid valde att gå vidare med varandra.

Tyckte det var konstigt att han ignorerade att hon ville gå på dejt, verkar som att han njuter av att ha henne väntande på honom..

Svarade han henne inte, eller infriade han inte sitt löfte? Jag kan ju bara se klippen, och det enda jag kunde se från Eriks gård var att Linnea tappade grepen, och han bara stod och tittade på, trots att hon bad om hjälp.

Nej, det har jag inte.

Jag tror det jag tror om saken, vilket jag redan har sagt upprepade gånger. Att Linda frågar tolkar jag inte som att hon uppmuntrar dem, utan att hon vill ta reda på hur det ligger till, för att undvika så många besvikelser som möjligt. Ganska uppenbart är att deras brevskrivare får reda på detta sen, och att i alla fall någon av dem inte vill gå in ett förhållande med Erik/Sigrid efter att de får reda på detta. Vad jag menar med hela mitt resonemang är att man bör vara ärlig från början, för att undvika sånt här. Men som jag tidigare sagt, så kan det vara att man från olika håll varit rädd för att programmet inte skulle kunna sändas om Erik och Sigrid valde att gå vidare med varandra.
Jag tolkar frågandet som att det är en alldeles för bra grej för att bara släppa efter att det avhandlats i ett enda avsnitt. Och jag är säker på att de hade kunnat göra "bra tv" även om de valt att fortsätta sitt förhållande. Det är ju en oväntad twist och en krydda till ett koncept som körts ett tag nu. Cyniskt kanske, men det är tv-produktion som är huvudsyftet med programmet.

Svarade han henne inte, eller infriade han inte sitt löfte? Jag kan ju bara se klippen, och det enda jag kunde se från Eriks gård var att Linnea tappade grepen, och han bara stod och tittade på, trots att hon bad om hjälp.

Han besvärade sig inte ens med att svara henne!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama