Bonde söker fru 2016

Nej, det har jag inte.

Jag tror det jag tror om saken, vilket jag redan har sagt upprepade gånger. Att Linda frågar tolkar jag inte som att hon uppmuntrar dem, utan att hon vill ta reda på hur det ligger till, för att undvika så många besvikelser som möjligt. Ganska uppenbart är att deras brevskrivare får reda på detta sen, och att i alla fall någon av dem inte vill gå in ett förhållande med Erik/Sigrid efter att de får reda på detta. Vad jag menar med hela mitt resonemang är att man bör vara ärlig från början, för att undvika sånt här. Men som jag tidigare sagt, så kan det vara att man från olika håll varit rädd för att programmet inte skulle kunna sändas om Erik och Sigrid valde att gå vidare med varandra.

Men om du bara ser klipp och inte programmen i sin helhet ser/hör du ju inte heller hur ofta hon tjatar om det?

Jag fattar också att hon gör det för att det drar rubriker till programmet. Men jag tycker det är fult gjort, mot både Erik, Sigrid, deras familjer OCH brevskrivarna. Det kommer du aldrig få mig att ändra mig på.

Tänkte på en sak som jag noterade i programmet med bönderna som dejtar på egen hand, att om det inte "slår gnistor" på en gång så verkar dom ge upp? (förutom killen med Hanna) .Var väl Joakim som träffat typ två tjejer men inte tyckte att det kändes rätt på en gång, och lät det rinna ut i sanden med båda. Känns väldigt tråkigt att många inte ger det lite tid och lär känna varandra först..

Nu fick jag bara med citeringen ovan, så jag fortsätter att svara här:

Nej, och det var just därför jag skrev "rätta mig om jag har fel". Vi gör olika tolkningar av saker, och jag tycker att vi låter det vara så. Vi behöver inte dra igång en debatt om det här. Jag har sagt vad jag tror om det hela.

... Vad vi fick se på tv. Man vet ju faktiskt inte om det såg annorlunda ut irl. Men som det framställs så verkar ju Erik vara väldigt mycket mer avig mot Linnea jämfört med de andra två.

Nej, men jag tror att man ändå kan dra lite slutsatser av kroppspråket att döma. Eller klipptes det tvärt efter att Linnea frågat om en dejt?

Tänkte på en sak som jag noterade i programmet med bönderna som dejtar på egen hand, att om det inte "slår gnistor" på en gång så verkar dom ge upp? (förutom killen med Hanna) .Var väl Joakim som träffat typ två tjejer men inte tyckte att det kändes rätt på en gång, och lät det rinna ut i sanden med båda. Känns väldigt tråkigt att många inte ger det lite tid och lär känna varandra först..

Är det inte så det är ofta nuförtiden? Om det inte "klickar" med en gång går man vidare? Men jag håller med dig, det är tråkigt. Om man bara tycker om att vara med varandra räcker väl det för en fortsatt kontakt i alla fall, så får man se vad som händer?

Vad tror ni händer hos Per imorgon? Det känns minst sagt lite rörigt ... En kvinna har åkt hem och en åkte hem tillfälligt (?) Får han någon chans att själv bestämma vilka han vill ha kvar, tro? Och Carola har det inte synts mycket av, har jag hört?

Vad tror ni händer hos Per imorgon? Det känns minst sagt lite rörigt ... En kvinna har åkt hem och en åkte hem tillfälligt (?) Får han någon chans att själv bestämma vilka han vill ha kvar, tro? Och Carola har det inte synts mycket av, har jag hört?
Dom kanske dricker lite mer kaffe vid köksbordet... :angel:

Överlag så har det inte "hänt" särskilt mycket på Pers gård, eller rättare sagt - det har inte visats något iallafall :meh:

Jag är mer nyfiken på om Jennifer får skicka hem någon och vem det blir isåfall. Jag tror att Brandon får åka först av de tre som är kvar ;) (ingen högoddsare - jag vet :p).

Dom kanske dricker lite mer kaffe vid köksbordet... :angel:

Överlag så har det inte "hänt" särskilt mycket på Pers gård, eller rättare sagt - det har inte visats något iallafall :meh:

Jag är mer nyfiken på om Jennifer får skicka hem någon och vem det blir isåfall. Jag tror att Brandon får åka först av de tre som är kvar ;) (ingen högoddsare - jag vet :p).

Av det jag sett och hört verkar det som om det ligger något dolt på Pers gård. Thorild sa något i stil med innan hon åkte att det kändes som om han hade uppmärksamheten någon annanstans. Och någon av bönderna skulle, om jag minns rätt, få sitt hjärta krossat. Jag tror på något vis att det blir Per som får det.

Angående Jennifer, tänk om det *inte* blir Brandon som får åka hem? Det hade nog fått folk att sätta i vrångstrupen i så fall.

Då får vi se hur det går imorgon, jag får som vanligt nöja mig med klipp och sociala medier och göra fragmentariska tolkningar utifrån dem.

Nu fick jag bara med citeringen ovan, så jag fortsätter att svara här:

Nej, och det var just därför jag skrev "rätta mig om jag har fel". Vi gör olika tolkningar av saker, och jag tycker att vi låter det vara så. Vi behöver inte dra igång en debatt om det här. Jag har sagt vad jag tror om det hela.

Men vi andra har sett hela programmen. Därav att vi säger emot dig. Du kan inte riktigt skapa en bild av att bara se korta klipp, du missar hur man än gör väldigt mycket av helheten då.

Men vi släpper det, du kommer antagligen aldrig ändra dig och jag kommer inte tycka att Lindas beteende är okej heller.

Svarade han henne inte, eller infriade han inte sitt löfte? Jag kan ju bara se klippen, och det enda jag kunde se från Eriks gård var att Linnea tappade grepen, och han bara stod och tittade på, trots att hon bad om hjälp.
Jag vet inte varför (eller jo, det gör jag), men jag fick känslan av att Linnea gjorde det med flit för att få Eriks uppmärksamhet. Och det kändes som att Erik fattade det också med tanke på hans reaktion efter att hon ropat på honom med det tonfallet.
Jag hade personligen blivit rätt så trött på en sån person.

Nej, men jag tror att man ändå kan dra lite slutsatser av kroppspråket att döma. Eller klipptes det tvärt efter att Linnea frågat om en dejt?
Det klipptes ju inte jättetvärt, men jag kan tänka mig att produktionen har valt att lägga fram det så. Linnea själv har ju gått ut och sagt att produktionen väljer att vinkla det för att de snabbt märkte att hon hade starka känslor. Tror mycket väl att det kan vara så.

Av det jag sett och hört verkar det som om det ligger något dolt på Pers gård. Thorild sa något i stil med innan hon åkte att det kändes som om han hade uppmärksamheten någon annanstans. Och någon av bönderna skulle, om jag minns rätt, få sitt hjärta krossat. Jag tror på något vis att det blir Per som får det.

Angående Jennifer, tänk om det *inte* blir Brandon som får åka hem? Det hade nog fått folk att sätta i vrångstrupen i så fall.

Då får vi se hur det går imorgon, jag får som vanligt nöja mig med klipp och sociala medier och göra fragmentariska tolkningar utifrån dem.

Jag är lite inne på att Charlie får åka hem hos Jennifer faktiskt. Hon har ju hakat upp sig på att han är "mycket" yngre och hon undrar ju om han är där för att vara snygg bara eller om det är något mer på riktigt. Jag kan tänka mig att det är svårt att släppa åldersgrejen om man väl börjat tänka på den.

Men vi andra har sett hela programmen. Därav att vi säger emot dig. Du kan inte riktigt skapa en bild av att bara se korta klipp, du missar hur man än gör väldigt mycket av helheten då.

Men vi släpper det, du kommer antagligen aldrig ändra dig och jag kommer inte tycka att Lindas beteende är okej heller.

Men herregud, vi tolkar (skapar oss en bild av) allt hela tiden, oavsett vad vi ser, hör och i vilken mängd. Är inte den här tråden till för att vi ska delge varandra våra olika tolkningar? Hela programmet består också av olika hopklipp, om än längre sådana än klippen som ligger ute på hemsidan. Att "bara" titta på programmet ger ingen "helhet" (om du med det menar "den sanna bilden") heller. Den sanna bilden får man om man är med när programmet gjordes, och om man är med när det klipps ihop. Men även om man skulle vara med i hela processen från filmning till urval till sänding, så tolkar ändå de som varit med om detta saker olika, oftast till sin egen fördel. Återigen: Av det jag sett och hört (på klipp, massmedia, sociala medier och forum) skulle alltså Sigrid och Erik tillbringat en natt tillsammans, precis före valet skulle äga rum. Om detta stämmer tycker inte jag att det är schysst att inte berätta för brevskrivarna om vad som hände. Det är min åsikt, eftersom man då inte ger dem möjligheten att välja om de vill stanna kvar eller åka hem. Men jag kan också förstå att man kan känna sig pressad att fullfölja den process som det är tänkt att man ska följa: att välja ut några som man sedan ska träffa mer. Att Linda försöker ta reda på hur det ligger till, tolkar jag som att hon försöker undvika att någon/några blir sårade i onödan, om det skulle visa sig att Sigrid och Erik inte har släppt varandra än. Om denna tolkning stämmer tycker jag inte att hon gör fel. Detta är min åsikt. Jag försöker varken övertyga dig eller någon annan om att jag har gjort rätt tolkningar. Men baserat på mina tolkningar uttrycker jag mina åsikter, vilket jag har tolkat att detta forum var till för.

Jag vet inte varför (eller jo, det gör jag), men jag fick känslan av att Linnea gjorde det med flit för att få Eriks uppmärksamhet. Och det kändes som att Erik fattade det också med tanke på hans reaktion efter att hon ropat på honom med det tonfallet.
Jag hade personligen blivit rätt så trött på en sån person.

Ja, om det skulle vara så kan jag till viss del förstå hans reaktion. Men om man inte får någon uppmärksamhet alls, så blir det nog lätt så att man "tigger" om den på ett sätt som inte alltid är så attraktivt. Inte lätt att veta vad som är hönan och ägget här ... om han tycker att hon är för uppmärksamhetssökande och inte kan hantera det, eller om hon tycker att hon får för lite uppmärksamhet och blir för "jobbig".

Det klipptes ju inte jättetvärt, men jag kan tänka mig att produktionen har valt att lägga fram det så. Linnea själv har ju gått ut och sagt att produktionen väljer att vinkla det för att de snabbt märkte att hon hade starka känslor. Tror mycket väl att det kan vara så.

Ja, det här med "vinklingar" är ju intressant. Det är ju klart att det görs för att skapa intresse hos tittare/lyssnare, och att det ibland kan ge en väldigt fel bild av sanningen, men samtidigt är det lätt för deltagarna att säga att de vinklades si och så, och att de därmed inte skulle hållas ansvariga för hur de har agerat.

Ja, det här med "vinklingar" är ju intressant. Det är ju klart att det görs för att skapa intresse hos tittare/lyssnare, och att det ibland kan ge en väldigt fel bild av sanningen, men samtidigt är det lätt för deltagarna att säga att de vinklades si och så, och att de därmed inte skulle hållas ansvariga för hur de har agerat.
Det är inte så jag menar, utan håller helt med dig om att det troligen finns en sanning i hur någon vinklas. Däremot i den specifika situationen så verkar inte Erik bemöta Linneas uttalande över huvudtaget. Jag har dock svårt att tro att det var absolut hela sanningen, även om han såklart inte svarade direkt, precis som man såg på tv.

Men herregud, vi tolkar (skapar oss en bild av) allt hela tiden, oavsett vad vi ser, hör och i vilken mängd. Är inte den här tråden till för att vi ska delge varandra våra olika tolkningar? Hela programmet består också av olika hopklipp, om än längre sådana än klippen som ligger ute på hemsidan. Att "bara" titta på programmet ger ingen "helhet" (om du med det menar "den sanna bilden") heller. Den sanna bilden får man om man är med när programmet gjordes, och om man är med när det klipps ihop. Men även om man skulle vara med i hela processen från filmning till urval till sänding, så tolkar ändå de som varit med om detta saker olika, oftast till sin egen fördel. Återigen: Av det jag sett och hört (på klipp, massmedia, sociala medier och forum) skulle alltså Sigrid och Erik tillbringat en natt tillsammans, precis före valet skulle äga rum. Om detta stämmer tycker inte jag att det är schysst att inte berätta för brevskrivarna om vad som hände. Det är min åsikt, eftersom man då inte ger dem möjligheten att välja om de vill stanna kvar eller åka hem. Men jag kan också förstå att man kan känna sig pressad att fullfölja den process som det är tänkt att man ska följa: att välja ut några som man sedan ska träffa mer. Att Linda försöker ta reda på hur det ligger till, tolkar jag som att hon försöker undvika att någon/några blir sårade i onödan, om det skulle visa sig att Sigrid och Erik inte har släppt varandra än. Om denna tolkning stämmer tycker jag inte att hon gör fel. Detta är min åsikt. Jag försöker varken övertyga dig eller någon annan om att jag har gjort rätt tolkningar. Men baserat på mina tolkningar uttrycker jag mina åsikter, vilket jag har tolkat att detta forum var till för.

Men det är ju du som envisas med att det är normalt och bra att hon tjatar, utifrån den korta bild du får av att titta på klipp. Jag påstår inte att jag vet exakt hur någonting har gått till. Men jag uppfattar henne som jävligt tjatig, som inte kan släppa det när båda två sagt att de inte vill ha varandra.

Därifrån till att det skulle vara okej att ljuga för brevskrivarna är en helt annan sak. Jag tycker också det är fel att de inte fick veta det direkt, men vad jag har kunnat se så har hon inte gjort något för att de skulle berätta det heller. Nu tjatar hon enbart om ifall de vill satsa på varandra. De har svarat nej. SLÄPP DET DÅ.

Hade de däremot antytt att de var mer intresserade av varandra hade jag förstått om hon påpekat att de måste vara ärliga.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama