Bonde söker fru 2016

V

Vad har Jennifer sagt om det?
Kan inte ens föreställa mig dem som ett par, hon som är så företagsam och aktiv med massa järn i elden hade tröttnat på Erik efter en månad. Han är så handfallen och mesig.
Hon hade uttalat sig i Aftonbladet, att *vad det nu var som hänt mellan Sigrid och Erik* märktes och hördes och att hon tyckte det var dålig stil mot brevskrivarna.

Hon hade uttalat sig i Aftonbladet, att *vad det nu var som hänt mellan Sigrid och Erik* märktes och hördes och att hon tyckte det var dålig stil mot brevskrivarna.

Och hon lär ju knappast ha gått till aftonbladet själv och påpekat det, utan det lär ju vara en journalist som jagat henne. :meh:

Jag har tröttnat på tjatet om den där jäkla natten från Lindas sida. Två singlar som har ett ons, so what? De säger ju att de inte vill satsa på varandra, släpp det bara då. Jag hade INTE uppskattat om någon hade tjatat om ett gammalt ragg varenda gång vi träffades, särskilt inte om enda anledningen till att träffas är för att man börjat dejta någon annan.

Jag "har hört" (:angel:) att Sigrid är i en relation men inte med någon av brevskrivarna.
:eek:

Fast iofs det är väl inte så konstigt om det inte blir något efter att kamerorna försvunnit. Det är ju inte alla bönder som hittar kärleken.

@emli Nä Bertil tilltalar mig inte alls men jag kan se varför han får vara kvar istället för Matti. :)

Nu har jag kollat och läst ikapp och alltså: jag älskar webbönderna! Så himla mycket bättre tv utan tv-team! :D Särskilt Andreas tycker jag har växt. I presentationen var han inte någon jag la märke till, men jag gillar att hans frekventa selfie-filmande gör att man som tittare får ta del av hans vardag: med kossorna, i köket, i bilen, i traktorn... Känns väldigt mycket som en helt vanlig människa.
Och tvillingarna verkar härliga, kul att följa deras liv de vackra omgivningarna, även om det inte blir någon dejting. Fast det gör inte så mycket... :)
Hos Joakim är Kråkan bäst!

Av TV-bönderna gillar jag att det är lite mer gårdsliv än vad det var förra säsongen. Då reagerade jag mest det var grillkvällar, picknick och dans och väldigt lite vardag. Jag tänker att själva grejen med programmet är att bönder har svårt att träffa någon för att de har en väldigt speciell vardag och då måste ju brevskrivarna få uppleva det, för att känna på om de vill ha ett förhållande med någon som har en sådan vardag. Jag skulle tro att det är lättare att få känslor för någon, när tillvaron är en enda lång semester och dejt med mysig brasa, badtunna och vin varje dag. Jag uppskattar därför att det (framförallt hos kvinnorna) är mera gårdsliv, med fodring, mockning, fölning... lite kanske det beror på att jag gillar det livet - även om jag inte lever det själv just nu.

Jag håller med om att det är ju trots allt det livet som väntar och hade det varit lika mycket kritik mot männen som kvinnorna får pga sin verksamhet? Det är läger och dräktiga hästar, alla som sysslar med hästar vet väl att det inte bara är att ta det när man känner för det? En ko mjölkas två ggr/dag men har man hästar ska de tränas, det ska övervakas, det ska skos mm.

Får inte till att svara så tjusigt, @emli,

Men vilken tråkig analys ;):rofl: Vilka tror du de kommer välja att åka iväg med?

Ja, den var tråkig, det var den ;) Men tyvärr är det vad jag tror ....

Jennifer - väljer nog inte någon hon inte känner något för. Hon har ju tidigare valt att bjuda in färre till sina dejter än vad upplägget är, så jag blir inte förvånad om hon inte vill åka med någon som hon inte fått känslor för.

Sigrid: oj, svårt .... vild gissning: Rickard

Erik: vild gissning igen: Lina (det blir i alla fall inte Linnea)

Per: nu är det några som säger att han är så ledsen och nere, så jag undrar om det blir någon kvar i slutändan? Men jag tyckte att han och Anette såg så fina ut ihop. Så jag hoppas att det blir hon.

Och hon lär ju knappast ha gått till aftonbladet själv och påpekat det, utan det lär ju vara en journalist som jagat henne. :meh:

Jag har tröttnat på tjatet om den där jäkla natten från Lindas sida. Två singlar som har ett ons, so what? De säger ju att de inte vill satsa på varandra, släpp det bara då. Jag hade INTE uppskattat om någon hade tjatat om ett gammalt ragg varenda gång vi träffades, särskilt inte om enda anledningen till att träffas är för att man börjat dejta någon annan.

Det vet man väl inte, kan hon mycket väl ha gjort. Som sagt, jag tycker inte att det är jättekonstigt att Linda frågar. Vi får "agree to disagree".

Det vet man väl inte, kan hon mycket väl ha gjort. Som sagt, jag tycker inte att det är jättekonstigt att Linda frågar. Vi får "agree to disagree".

Fast vad vinner hon på det? Jennifer alltså? Att uttala sig om NÅGRA ANDRA? Nej, det är helt garanterat journalisten som jagat henne för en kommentar om de andra märkte något. Hon verkar dessutom inte alls vara den uppmärksamhetstörstande typen.

Vi tycker tydligen olika om hur mycket Linda borde tjata om natten mellan Erik och Sigrid, jag kommer aldrig tycka att det är ett okej beteende när båda två UPPREPADE GÅNGER säger att de inte har såna känslor för varandra! Erik har dessutom gått ut i media och riktat kritik mot Linda/produktionen för att de målat upp detta så extremt.

Jennifer - väljer nog inte någon hon inte känner något för. Hon har ju tidigare valt att bjuda in färre till sina dejter än vad upplägget är, så jag blir inte förvånad om hon inte vill åka med någon som hon inte fått känslor för.

Klippte lite i citatet eftersom jag hade en reflektion angående Jennifer. Jag fick en annan förståelse för hennes framhärdande i romantik, då hon i något av de senaste programmen sa "jag är van vid att kärlek gör ont". Jag tolkar det som att hon inte har enbart odelat positiva erfarenheter av relationer och därför vill försöka hitta ett sätt att hitta genuin kärlek. Om romantiska gester är rätt väg att gå vet jag inte, men det kanske är rätt väg för henne. Därför håller jag med dig om att hon kanske inte kommer att tillåta sig själv att få känslor för någon på den korta tid som finns i programmet. Samtidigt tycker jag att hon analyserar sig själv, killarna och situationen på ett väldigt bra sätt, så jag tror att hon kommer att fatta rätt beslut för henne själv, oavsett vad det är.

Fast tillåta sig få känslor? Om jag fattat saken rätt från en tidigare deltagare, tillika bukefalist, så handlar det om en veckas produktion och inte flera veckor. Jag behöver då betydligt längre tid för att falla för någon, har man några år på nacken och ett par misslyckade förhållanden bakom sig så tror jag inte man faller för någon under de här förutsättningarna på så kort tid. Intresserad och vilja att gå vidare, ja. Falla för någon, nja.

Jag gillar Jennifer, hon är den jag tycker är trevligast att följa i årets version. Gillar skarpt att hon står upp för sig själv, och inte väljer att ta med någon som hon redan vet att hon inte kommer välja. (Tänker både på Andre och när hon valde bort en redan inför gruppdejten.)

Sen kanske vissa grejer, som de romantiska gesterna, har varit lite to much, men det känns som om det blivit mindre såna grejer sen de kom till gården? Dessutom kan jag känna, så här i efterhand, att det är ett bra sätt att prova folks äkthet. Exempelvis David gjorde en jättefin gest som är värd hur mycket som helst i en stabil relation. Brandon går ut lite för hårt, vilket kan tyda på att han inte kommer orka hålla på likadant i en längre tidsperiod. Och Andre kunde ju inte ens peka ut sitt träd sen, hur seriöst var det då?

Fast tillåta sig få känslor? Om jag fattat saken rätt från en tidigare deltagare, tillika bukefalist, så handlar det om en veckas produktion och inte flera veckor. Jag behöver då betydligt längre tid för att falla för någon, har man några år på nacken och ett par misslyckade förhållanden bakom sig så tror jag inte man faller för någon under de här förutsättningarna på så kort tid. Intresserad och vilja att gå vidare, ja. Falla för någon, nja.

Det var typ det jag menade, men blev lite fel uttryckt. Jag menar som du, att jag tror att det tar längre tid att få känslor och falla för någon och att jag tycker Jennifer verkar vara en person som vill tänka och känna efter och inte rusa in i något. Därför menar jag att det inte är helt osannolikt att det slutar med att ingen blir kvar på gården.

Alltså maken till fegt beteende från Pers sida. Herregud vad dåligt agerat när den rödhåriga kvinnan (glömt namn) frågade om hon skulle komma tillbaka.

Och Sigrid.. När en av killarna frågade henne på speed-dejtingen vad uppgiften för hennes partner skulle bli på gården var svaret "hennes förnäma älskare". Men de enda aktiviteterna de gör är just att bidra med gårdsarbetet. Jag vet inte om det blir så för att det är enda tiden de kan klämma in dem på i hennes (vad det verkar) hektiska liv, men ja, ändå lite lustigt tycker jag :D

Fast vad vinner hon på det? Jennifer alltså? Att uttala sig om NÅGRA ANDRA? Nej, det är helt garanterat journalisten som jagat henne för en kommentar om de andra märkte något. Hon verkar dessutom inte alls vara den uppmärksamhetstörstande typen.

Vi tycker tydligen olika om hur mycket Linda borde tjata om natten mellan Erik och Sigrid, jag kommer aldrig tycka att det är ett okej beteende när båda två UPPREPADE GÅNGER säger att de inte har såna känslor för varandra! Erik har dessutom gått ut i media och riktat kritik mot Linda/produktionen för att de målat upp detta så extremt.

Oavsett om Jennifer blev jagad eller inte av journalisten har hon ändå gjort uttalandet. Just detta uttalande tror jag på, trots att det är en kvällstidning, som gärna gör en höna av en fjäder. Och Jennifer kunde ha valt att inte kommentera. Och eftersom det som hände skulle påverka hur det senare blev, enligt Linda, så är jag inte helt säker på att allt är över mellan dem, trots att de säger det. Jag litar inte helt på de där två. Därför har Linda en viss anledning att fråga. Och hon har väl inte frågat dem mer än två gånger? Först på slottet, och sedan vid första valen på gårdarna. Rätta mig om jag har fel. Jag tycker att det är rimligt att göra så, om man misstänker att de fortfarande har kontakt, så att brevskrivarna kan ges en chans att få reda på hur det ligger till och sedan välja hur de vill göra. Men det är inte mycket man kan göra om de säger att de inte har någon kontakt. Om Linda frågar dem igen efter detta, då kan det bli lite mycket, det håller jag med om.

Alltså maken till fegt beteende från Pers sida. Herregud vad dåligt agerat när den rödhåriga kvinnan (glömt namn) frågade om hon skulle komma tillbaka.

Ja ... det är att luras, det är det. Han verkar ha svårt för att säga "nej". Samtidigt var det ju en annan av kvinnorna som åkte, så han kanske blev glad åt att hon tydligt visade att hon ville stanna, och då blir det ändå svårare att säga "nej". Och vet man egentligen vad man egentligen känner på så kort tid och under de omständigheterna? Kameror, press att prata känslor, press på att känna något och press på "egentid" med alla.

Tycker att Erik blir underligare och underligare. Känns som att han på något sätt njuter av att Linnea sitter och längtar efter att "få honom". Tyckte det var konstigt att han ignorerade att hon ville gå på dejt, verkar som att han njuter av att ha henne väntande på honom..

Appropå Linnea och konstiga kommentarer så tycker jag mer att det känns som att hon säger det mesta med glimten i ögat, hon verkar ändå ödmjuk och rätt rolig. Hon verkar inte rädd för att bjuda på sig själv, som Erik nämde så kämpar hon på med gårdsysslorna och gör så gott hon kan, även om det inte alltid blir så bra :p

Tycker det är tråkigt att kolla hos Per, dom verkar inte göra något annat än att dricka kaffe. Gillar Sigrid och Jennifer!

Oavsett om Jennifer blev jagad eller inte av journalisten har hon ändå gjort uttalandet. Just detta uttalande tror jag på, trots att det är en kvällstidning, som gärna gör en höna av en fjäder. Och Jennifer kunde ha valt att inte kommentera. Och eftersom det som hände skulle påverka hur det senare blev, enligt Linda, så är jag inte helt säker på att allt är över mellan dem, trots att de säger det. Jag litar inte helt på de där två. Därför har Linda en viss anledning att fråga. Och hon har väl inte frågat dem mer än två gånger? Först på slottet, och sedan vid första valen på gårdarna. Rätta mig om jag har fel. Jag tycker att det är rimligt att göra så, om man misstänker att de fortfarande har kontakt, så att brevskrivarna kan ges en chans att få reda på hur det ligger till och sedan välja hur de vill göra. Men det är inte mycket man kan göra om de säger att de inte har någon kontakt. Om Linda frågar dem igen efter detta, då kan det bli lite mycket, det håller jag med om.

Hon har frågat flera gånger på slottet, både precis när det hade hänt och vid gruppdejterna/val, plus när hon kommit till gårdarna. Har du aldrig känt passion för någon som du absolut inte vill ha ett förhållande med? Erik är 21 (!) år gammal, hur mycket har inte ens smak förändrats sen man var 21? Sigrids äldsta dotter är sex år (!) yngre än honom, det är inte en häst jag skulle satsa på i ett lopp? Så varför uppmuntra grunden till ett hus som ändå aldrig kommer kunna byggas? Och få dem (i synnerhet kanske Erik) att börja tvivla på sina brevskrivare?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sigrid Bergåkra var en av bönderna som sökte kärleken i Bonde söker fru 2016. Nu berättar hon om skönhetsoperationen som gick helt fel.
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Nordin sökte sig en fru i den sjätte säsongen av ”Bonde söker fru” 2011 – så lever den härliga häst- och fårbonden idag.
Svar
0
· Visningar
204
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göran Lindström, westernryttaren från ”Bonde söker fru”, har kommit fram till ett beslut. Han ska sälja flera av hästarna på sin gård.
Svar
0
· Visningar
84
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Katrin Gunnarsson är en av Göran Lindströms brevskrivare i årets Bonde söker fru. Nu avslöjas ett och annat om hennes privatliv!
Svar
0
· Visningar
98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur