Bonde söker fru 2016

Anneli ville ju veta om det var någon idé att åka tillbaka och då hoppas jag att han verkligen menade det han sa.

Ja .... men produktionen har ju också ett finger med i spelet. Och Annelie skulle väl också åka, även om hon skulle komma tillbaka igen. Det kan ha att göra med sådana saker. Men jag hoppas också att han är ärlig, även om jag inte tror det. Men på något sätt tror jag inte att Annelie kommer tillbaka. Kanske får hon reda på hur det ligger till när hon är borta, eller så bestämmer hon sig själv för att det inte är värt att komma tillbaka. I vilket fall verkar det vara mer än en kvinna som sätter press på Per att visa något för dem.

Stackars Linnea som fick stå ensam och fightas med grepen och stängslet. Om Erik hade varit en gentleman hade han väl kommit till undsättning ...

Jag undrar om de pratar om viktiga saker som värderingar, åsikter, intressen och engagemang när kameran inte är där, eller om de inte tycker sånt är viktigt? Samtalen känns så ytliga och cirkulerar så mycket om "vad tycker du om mig nu då" och "hur känns det för dig nu"

Börjar också gilla honom, han verkar så genuint intresserad av hästarna och hennes liv trots att det är så far removed från hans liv. Richard är dock favoriten.

Gillar fortfarande inte Bertil. Alls...
Hållermed om Anders! Tycker han har glimten i ögat!

Efter dagens avsnitt hoppas jag på följande val:
Sigrid- Rickard & Anders...mest Rickard
Per- Hon från i dag som inte är Anneli och Carola (Carola är fortfarande väldigt annonym för mig)
Erik- My!
Jennifer- Han som inte är Brandon eller Charlie.

Vad är det med årets omgång och namndemensen :confused:

Efter dagens avsnitt hoppas jag på följande val:
Sigrid- Rickard & Anders...mest Rickard
Per- Hon från i dag som inte är Anneli och Carola (Carola är fortfarande väldigt annonym för mig)
Erik- My!
Jennifer- Han som inte är Brandon eller Charlie.

Vad är det med årets omgång och namndemensen :confused:
Jag är fortfarande svag för Charlie. Dock kändes han lite malplacerad ut med sina finkläder i hästhagen. :D Men han lär sig nog! Jennifer verkar ha bra koll på killarna.

Tycker Lina hos Erik verkar himla mysig också, härligt leende och en scarf käckt i håret. Men idag verkade Erik helt insnöad på My. Jag gillar iofs henne också.

Per får jag inget riktigt grepp om, vad han vill och vem han gillar. Tror han gör sig bättre på tu man hand utan kamerateam..!

Tack för upplysningen! Undrar hur Sigrid ska hinna med någon som inte har ett lika starkt hästintresse som hon, bara ... Jag tror att den enda som kan ge henne en "match" (lite motstånd, vilket hon verkar behöva) är göteborgarn (var det Anders??? Jag blandar ihop honom med den där snälla killen som inte är Bertil, utan att jag för den skull menar att Bertil inte är snäll). Stackars Matti som blev utröstad, trots att han ansträngde sig så. Men kärleken tar ju inte hänsyn till vem som anstränger sig mest för att få den ...

@Voff:

Jag har också "namndemens". Man vill ju inte skriva fel namn ...

Men Anette hette väl hon som Per höll om idag? Hon är väl den enda hittills som inte har "tvångspussat" honom, så det kanske bådar gott. Det såg ut som om han frivilligt la armen om henne, i alla fall. På något vis hoppas jag på de två, tyckte de såg ut att passa ihop.

Han hos Jennifer "som inte är Brandon och Charlie" heter väl David.

På tal om Brandon, tycker synd om honom som fått utstå en del spott och spe i sociala medier. Han har ju varit mobbad, precis vad jag anade också.

Undrar hur det går med utröstning nästa vecka, nu när två lämnat gårdarna frivilligt, och en har åkt hem tillfälligt (?).

Jag är fortfarande svag för Charlie. Dock kändes han lite malplacerad ut med sina finkläder i hästhagen. :D Men han lär sig nog! Jennifer verkar ha bra koll på killarna.

Tycker Lina hos Erik verkar himla mysig också, härligt leende och en scarf käckt i håret. Men idag verkade Erik helt insnöad på My. Jag gillar iofs henne också.

Per får jag inget riktigt grepp om, vad han vill och vem han gillar. Tror han gör sig bättre på tu man hand utan kamerateam..!

Hmm, om tjejerna hos Erik har gått in för ett längre förhållande med honom, så hoppas jag för deras skull att det inte blir något med någon av dem. Av det jag har sett verkar han inte ta det här så seriöst, och då är det väl bättre att det inte blir något med någon av dem. Men: jag kanske är för hård. Han är kanske osäker, och vet inte vad han vill, som man ofta är i den åldern.

Tack för upplysningen! Undrar hur Sigrid ska hinna med någon som inte har ett lika starkt hästintresse som hon, bara ... Jag tror att den enda som kan ge henne en "match" (lite motstånd, vilket hon verkar behöva) är göteborgarn (var det Anders??? Jag blandar ihop honom med den där snälla killen som inte är Bertil, utan att jag för den skull menar att Bertil inte är snäll). Stackars Matti som blev utröstad, trots att han ansträngde sig så. Men kärleken tar ju inte hänsyn till vem som anstränger sig mest för att få den ...

@Voff:

Jag har också "namndemens". Man vill ju inte skriva fel namn ...

Men Anette hette väl hon som Per höll om idag? Hon är väl den enda hittills som inte har "tvångspussat" honom, så det kanske bådar gott. Det såg ut som om han frivilligt la armen om henne, i alla fall. På något vis hoppas jag på de två, tyckte de såg ut att passa ihop.

Han hos Jennifer "som inte är Brandon och Charlie" heter väl David.

På tal om Brandon, tycker synd om honom som fått utstå en del spott och spe i sociala medier. Han har ju varit mobbad, precis vad jag anade också.

Undrar hur det går med utröstning nästa vecka, nu när två lämnat gårdarna frivilligt, och en har åkt hem tillfälligt (?).
Jag tror inte nödvändigtvis Sigrid vill ha nån med hästintresse. Jag har fått intrycket av att hon vill ha passion och behöver nån som kan ha ett eget intresse.

Okej, är det Anette hon heter, varför var hon ledsen idag?

Nu tycker jag också synd om Brandon. Men tror ändå att nån av de andra passar J bättre.

Jag tror inte nödvändigtvis Sigrid vill ha nån med hästintresse. Jag har fått intrycket av att hon vill ha passion och behöver nån som kan ha ett eget intresse.

Okej, är det Anette hon heter, varför var hon ledsen idag?

Nu tycker jag också synd om Brandon. Men tror ändå att nån av de andra passar J bättre.

Nej, Sigrid kanske inte nödvändigtvis vill ha en "hästman". Jag bara filosoferar över hur hon ska få tid, om det är å mycket med hästarna.

Av vad jag såg av klippen (vilket är det enda jag kan se), så verkade Anette bara lite tagen av att vara nära Per (eller kanske av hela situationen). Men hon verkar vara fin, lugn och äkta på något sätt, och hon och Per ser ut att kunna passa bra ihop. Men vi får se ... :)

Fick lite mer förståelse för Brandon idag. Nu har man lite förståelse till varför han varit så på och utåtagerande.

Dock håller jag på David :)

Hade på känn att Matti skulle åka ut. Han är inte lika "snygg" som de andra. Kändes lite malplacerad. Har gillat Anders från start :)

Hos Erik orkar jag inte ens kika längre. Kommer på mig själv att göra annat. Jag gillar verkligen inte Erik. Dock gillar jag My hon verkar riktigt härlig.

Nu får det vara sluttjafsat om Sigrids och Eriks sk "relation" det var ett one night stand. 2 människor som passade på och i ärlighetens namn så tror ag det var Sigrid som tog första steget. Erik verkar för tafatt för att göra något alls.
Inte ok mot brevskrivarna och de kunde kanske skött det snyggare men någon relation, Nä det var enbart sex och de hade oturen att bli påkomna.

Givetvis skulle Linda kommentera Erik när hon var hos Sigrid. :banghead: :turd:

I övrigt tycker jag många växte igår. Brandon fick man bättre förståelse för, även om jag fortfarande hoppas hon väljer David. Anette verkar vettig på Pers gård. Skönt att offerkoftan åkte hem, synd att inte Annelie gjorde det också. Pinsamt när han inte sa att han ville att hon skulle stanna hemma, men kan på sätt och vis förstå att det inte är så lätt att säga det heller.

Rikard fortfarande favorit hos Sigrid, men Anders växer från vecka till vecka. Kan dock inte låta bli att fundera på om Sigrid verkligen har tid med en man överhuvudtaget?

Skönt att Erik fick egentid med My igår. Men Linnéa börjar kännas desperat? Känns som om hon kan ställa till världens scen i nästa avsnitt av det man såg på förhandstitten? Känner inte Erik att hon är en kandidat, hade jag tyckt att han borde skicka hem henne direkt. Hon kommer förmodligen bara må ännu sämre när hon blir bortvald sen.

Givetvis skulle Linda kommentera Erik när hon var hos Sigrid. :banghead: :turd:

I övrigt tycker jag många växte igår. Brandon fick man bättre förståelse för, även om jag fortfarande hoppas hon väljer David. Anette verkar vettig på Pers gård. Skönt att offerkoftan åkte hem, synd att inte Annelie gjorde det också. Pinsamt när han inte sa att han ville att hon skulle stanna hemma, men kan på sätt och vis förstå att det inte är så lätt att säga det heller.

Rikard fortfarande favorit hos Sigrid, men Anders växer från vecka till vecka. Kan dock inte låta bli att fundera på om Sigrid verkligen har tid med en man överhuvudtaget?

Skönt att Erik fick egentid med My igår. Men Linnéa börjar kännas desperat? Känns som om hon kan ställa till världens scen i nästa avsnitt av det man såg på förhandstitten? Känner inte Erik att hon är en kandidat, hade jag tyckt att han borde skicka hem henne direkt. Hon kommer förmodligen bara må ännu sämre när hon blir bortvald sen.

Då måste jag ha gått ut i köket! Hur reagerade Sigrid på det? Jag tycker Erik var lite flat som inte ens svarade Linnéa när hon sa att hon ville gå på dejt, två eller tre gånger. Av det jag sett på TV har han inte typ varken svarat henne när hon pratar eller tilltalat henne en enda gång?

Jag undrar lite vad Per höll på med när ljustkorthår ville åka hem? Försökte tjata sig till att hon skulle stanna? Det hade ju inte uppstått känslor vad jag förstod från någons sida? Sen höll hon ju på att pressa honom hela tiden med vad hon behövde av honom, och han är ju helt uppenbart inte mogen/villig/redo att ge henne det och det bör ju ha känts som en lättnad när hon väljer att åka hem, då slapp han ju välja också. Hade han i själva verket tänkt välja hem Anneli, eller bara hoppats på att hon magiskt skulle försvinna? Han uttryckte ju att han var förtjust i henne också.

Mycket svårt att förstå sig på bönderna det här året - BSF kan sluta precis hur som helst!

De jag INTE tror på kan jag gissa, nån som hänger på? :D

Jennifer - Brandon
Sigrid - Bertil
Per - Eh.... Anneli
Erik - Linnea

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama