Bonde söker fru 2016

Nu har jag också sett gårdagens program.

Linnea tjatar om egentid och date men tar inget eget initiativ som t.ex My gjorde. Väntar hon in Erik bara? Ska bli intressant och se vad det är som händer där nästa vecka.

Jennifer är en smart tjej med koll och jag hoppas hon väljer David. Charlie verkar väldigt malplacerad på en gård ihop med massa hästar. Brandon är bara skum även fast man fick lite mer förståelse för honom nu.

Per har ingen stake! Han borde ha vågat säga till Annelie hur han kände. Men nu blev det väl naturligt att hon kom tillbaka eftersom offerkoftan åkte hem frivilligt.

Jag gillar Sigrid mer och mer. Hade lite svårt för henne vid speed datingen men nu växer hon i mina ögon och jag tycker hon och Rickard passar bra ihop! Anders är härlig men känns lite malplacerad också precis som Charlie hos Jennifer. Men han växer också och kommer nog mer och mer underfund med hur det är att bo på hästgård. Han visar ju intresse och nyfikenhet.

Då måste jag ha gått ut i köket! Hur reagerade Sigrid på det? Jag tycker Erik var lite flat som inte ens svarade Linnéa när hon sa att hon ville gå på dejt, två eller tre gånger. Av det jag sett på TV har han inte typ varken svarat henne när hon pratar eller tilltalat henne en enda gång?

Jag undrar lite vad Per höll på med när ljustkorthår ville åka hem? Försökte tjata sig till att hon skulle stanna? Det hade ju inte uppstått känslor vad jag förstod från någons sida? Sen höll hon ju på att pressa honom hela tiden med vad hon behövde av honom, och han är ju helt uppenbart inte mogen/villig/redo att ge henne det och det bör ju ha känts som en lättnad när hon väljer att åka hem, då slapp han ju välja också. Hade han i själva verket tänkt välja hem Anneli, eller bara hoppats på att hon magiskt skulle försvinna? Han uttryckte ju att han var förtjust i henne också.

Mycket svårt att förstå sig på bönderna det här året - BSF kan sluta precis hur som helst!

De jag INTE tror på kan jag gissa, nån som hänger på? :D

Jennifer - Brandon
Sigrid - Bertil
Per - Eh.... Anneli
Erik - Linnea

Jag håller med om att Erik kunde ha bemött Linnea bättre när hon ändå sa att hon ville på dejt, kändes jättekonstigt att han inte alls svarade och tycker nog att han ska ta med henne för ensamtid när hon nu så uppenbart efterfrågar det.

Alltså, jag gillar verkligen tvillingarna. De är jättegulliga! Och deras gård är ju fantastisk. Undrar vad sambon skulle säga om man skickade iväg ett brev. :angel:

Tycker David verkar rätt tafatt tar inte för sig nåt ju.
Per och hans damer är bara tråkiga att se.
Sigrid är roligast att följa. Förstår dock inte riktigt vad hon ser hos Bertil.

Tycker David verkar rätt tafatt tar inte för sig nåt ju.
Per och hans damer är bara tråkiga att se.
Sigrid är roligast att följa. Förstår dock inte riktigt vad hon ser hos Bertil.

Tror det är för att Bertil är "ung" De hade ju flirtat lite tidigare mötts på tåget innan han skickade in brev så det kan nog vara en del som hänger kvar där.

Personligen ser jag ingenting alls men men. Tur det inte är jag som är med :rofl:

Sigrid svarade väl något i stil med att det var överspelat från hennes sida, och nu låg fokus på killarna på gården? När Linda frågade om Erik? Jag störde mig så mycket på att hon frågade att jag inte lyssnade på svaret. :angel:

Jag tycker också det verkar som att Erik inte är lika intresserad av Linnéa som han är av de andra två (även om Linnéa kunde gjort som My och tagit eget initiativ också). Det är därför jag tycker det hade varit mest schysst att säga det till henne redan nu, istället för att hon ska gå och hoppas? Det är ju rätt uppenbart, som Lina sa igår, att Linnéa är helt galen i Erik och han verkar inte riktigt ha samma känslor för henne.

Per ville nog helst valt bort Annelie om han fått ett val. Förstår att det inte är helt lätt att säga det till henne, men nu ser han bara mesig och kraftlös ut, när han inte vågar stå upp för sina åsikter.

Jösses vilket skämsprogram gårdagen var :wtf:

Per - ni vet han som skulle framstå så himla käck, skojfrisk och damernas man :cautious: är i själva verket en mes :meh:
Erik - ni vet han som gärna ville träffa en lite äldre och mognare tjej att bilda familj med :cautious: tar hem ett gäng fjortisar :meh: (fast jag gillar Lina och My, men att stadga sig på en gård med Erik... nej det tror jag inte :devil:)

Tacka vet jag brudarna Jennifer och Sigrid - starka hästtjejer som vet vart skåpet ska stå :love:
Gu´nåde den karl som inte hänger med i svängarna :D

Jag som inte gillat Anders hos Sigrid har börjat tänka om :o han hänger ju med på allt :up:

Och jag tyckte gårdagens program var rätt tråkigt alltså :o Ägnade större delen av programmet åt att leta upp gamla BSF-deltagare på Instagram istället för att kolla på programmet. :D Det är liksom en så oengagerande säsong på något sätt, även om hästbönderna är coola som personer så är bonde-situationen rätt trökig alltså

Hade på känn att Matti skulle åka ut. Han är inte lika "snygg" som de andra. Kändes lite malplacerad. Har gillat Anders från start

Men tycker du att både Bertil och Rickard är snyggare än Matti??? Jag för min del tycker att Matti var den som såg bäst ut, men däremot framstod han som alldeles för osäker när han skulle förklara sina känslor för Sigrid. Och att inte ha kollat av läget innan man börjar prata som han gjorde är inte riktigt .... attraktivt. Så jag tror snarare att det var detta som gjorde att hon skickade hem honom. Men ... smaken är som baken:)

De jag INTE tror på kan jag gissa, nån som hänger på? :D

Jennifer - Brandon
Sigrid - Bertil
Per - Eh.... Anneli
Erik - Linnea

Jag är med!!! Med mina gissningar i ett längre perspektiv än avslutande weekend-resa.
Jennifer - definitivt inte någon av de som är där. Frågan är om hon ens kommer att ta med sig någon av dem på någon resa?
Sigrid - här måste jag säga att jag inte heller tror på någon. Möjligen är hon lite småattraherad av Rickard och Anders, men tror inte att det blir något som håller.
Per - Carola och Annelie. Anette kanske det kan bli något långvarigare med? Om han inte kört fast på Carola?? som jag inte tror är seriöst intresserad av honom.
Erik - inte någon av de som är där. Det blir väl My eller Lina på en weekendresa, men tror inte att det blir något långvarigt.

Jag undrar lite vad Per höll på med när ljustkorthår ville åka hem?
Ja, det verkar som om Per kommer att trassla till det för sig. Han velar och verkar inte riktigt bekväm med situationen. Jag tror nog dock att Annelie genomskådar honom. Hon må vara lite påfrestande, men godtrogen/naiv verkar hon inte vara.

Jag tycker Erik var lite flat som inte ens svarade Linnéa när hon sa att hon ville gå på dejt, två eller tre gånger. Av det jag sett på TV har han inte typ varken svarat henne när hon pratar eller tilltalat henne en enda gång?

Nej, och när hon behövde hjälp stod han bara och tittade. Dålig stil. Men man blir kanske sån av en person som verkar vara så i desperat behov av ens uppmärksamhet? Inte schysst alls, dock. Tycker att de andra tjejerna borde märka av det också. Eller är det kanske en sån tävlingsinstinkt där att man inte bryr sig om det? Det bästa vore om han skickade hem henne till nästa gång, både för hennes och hans egen skull.

Men tycker du att både Bertil och Rickard är snyggare än Matti??? Jag för min del tycker att Matti var den som såg bäst ut, men däremot framstod han som alldeles för osäker när han skulle förklara sina känslor för Sigrid. Och att inte ha kollat av läget innan man börjar prata som han gjorde är inte riktigt .... attraktivt. Så jag tror snarare att det var detta som gjorde att hon skickade hem honom. Men ... smaken är som baken:)

Personligen kan jag tycka att Rikard är snyggast av Sigrids killar, men kan också se att rent objektivt så är nog både Anders och Bertil såna som anses "snygga" eller i alla fall charmiga. Särskilt Anders. Men smaken är som sagt olika, och tur är väl det?

Sigrid svarade väl något i stil med att det var överspelat från hennes sida, och nu låg fokus på killarna på gården? När Linda frågade om Erik? Jag störde mig så mycket på att hon frågade att jag inte lyssnade på svaret

Samtidigt är det förståeligt att hon frågar, tycker jag. Med tanke på det som hade hänt, och att även Jennifer uttalat sig om det.

Samtidigt är det förståeligt att hon frågar, tycker jag. Med tanke på det som hade hänt, och att även Jennifer uttalat sig om det.

Att hon frågar en gång när det precis hänt, ja. Inte att hon tjatar om det varenda gång hon träffar dem, trots att båda två upprepade gånger sagt att de inte vill ha en relation med varandra. Lämna det, och låt dem hitta en mer passande partner bland sina brevskrivare, typ.

Personligen kan jag tycka att Rikard är snyggast av Sigrids killar, men kan också se att rent objektivt så är nog både Anders och Bertil såna som anses "snygga" eller i alla fall charmiga. Särskilt Anders. Men smaken är som sagt olika, och tur är väl det?

Ja, Anders anses nog som snygg, och charmig, tror jag. Men Bertil tror jag inte. Han är mer den tänkande, analytiska, uppfattar jag det som.

V

Vad har Jennifer sagt om det?
Kan inte ens föreställa mig dem som ett par, hon som är så företagsam och aktiv med massa järn i elden hade tröttnat på Erik efter en månad. Han är så handfallen och mesig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama