Bonde söker fru 2016

• Sen undrar jag: Är det någon m
Jag håller med dig - jag hade blivit både sårad, arg och ledsen om någon sitter och himlar med ögonen åt mig och som påstår sig vara intresserad av mig :crazy:

Överlag tycker jag att både Per och Erik är riktigt riktigt träiga och tråkiga typer faktiskt som inte är särskilt charmerande gentemot sina inbjudna damer. Jag menar, allt verkar handla om att snubbarna ska få breda ut sig och stärka sitt ego på bekostnad av gästerna :down:

Men hur är det då med Sigrid? Hon verkar inte anstränga sig så mycket heller. Det är männens sak att ta initiativ, och när de gör det bjuder hon inte till så mycket själv, eller tycker att de gör på fel sätt. Första kvällen får de fixa käk själva, och när hon är med Anders i affären ska hon envisas med sin färdigmat, och säger något i stil med "så blir det som jag vill i alla fall". Kommer hon att bjuda till i ett förhållande, eller ska allt gå efter hennes noter? Jag undrar jag ... Och hur är det med att visa allmänt hyfs och intresse för sina, om inte annat, gäster?

Lite likadant med Jennifer: bara männen som ska ta initiativ och testas hit och dit. Och allt verkar ske på hennes villkor.

Männen hos både Jennifer och Sigrid verkar ha blivit rejält bortkollrade ... men det är ju vackra och självsäkra damer både två, så man kan förstå.

Tack till Jennifer som bekräftade en gång för alla att Eriks och Sigrids natt handlade om hett passionerat sex, nu slipper ni undra. :D

Fast varför ska hon in och kommentera detta först nu? Och vad har hon med det att göra? Borde vara en sak mellan i första hand Sigrid och hennes brevskrivare respektive Erik och hans brevskrivare, men produktionen har, enligt mig, också en viss del i det hela. (Men det framgår säkert i programmet, någon kanske kan upplysa mig.)

Hon säger det till Erik, de pratar om det. Om hur högljudda de var, Jennifer försökte tydligen sova i rummet bredvid! Du måste kolla hela programmet, lite svårt att diskutera annars. :p

Skäms på Erik som gick ut i pressen och sa att det inte hänt. Sigrid har aldrig förnekat det.

Jag måste säga att de bönder som filmteamet är hos verkar lite blasé allihop. De stackars brevskrivarna får väl ta i princip alla initiativ, trots att det är de som kommer och hälsar på. Nej, skärpning!

Hon säger det till Erik, de pratar om det. Om hur högljudda de var, Jennifer försökte tydligen sova i rummet bredvid! Du måste kolla hela programmet, lite svårt att diskutera annars. :p

Skäms på Erik som gick ut i pressen och sa att det inte hänt. Sigrid har aldrig förnekat det.

Ja, men jag har ingen lust att betala för att kunna se programmet. :) Försöker hänga med genom andra kanaler. Jag har för övrigt redan läst om Jennifers uttalande i Aftonbladet, hon uttalade sig om detta för flera veckor sedan, vilket jag också nämnde här tidigare. Det jag undrade var om det framgick varför just Jennifer uttalat sig om detta i programmet, har hon och Erik träffats för att prata om detta under inspelningen? Verkar knäppt i så fall.

Och undrar vad brevskrivarna kommer att säga om detta???

Ja, men jag har ingen lust att betala för att kunna se programmet. :) Försöker hänga med genom andra kanaler. Jag har för övrigt redan läst om Jennifers uttalande i Aftonbladet, hon uttalade sig om detta för flera veckor sedan, vilket jag också nämnde här tidigare. Det jag undrade var om det framgick varför just Jennifer uttalat sig om detta i programmet, har hon och Erik träffats för att prata om detta under inspelningen? Verkar knäppt i så fall.
Jag ser gratis på tv4 play. Det kostar inget att göra ett konto.

Skillnaden mellan böndernas beteenden, som vi ser då, är att varken Sigrid eller Jennifer sitter och himlar med ögonen när deras besökare berättar om en passion de har i tillvaron.

De "spelar" inte ut sina gäster mot varandra för att bygga upp sitt ego, eller fiskar konstanta komplimanger.

Visst har dom höga krav och förväntningar på sina gäster, både Sigrid och Jennifer, och att dom inte alltid har tid/tar egna initiativ till mer. Men dom är inte oförskämda, vilket jag tycker är en stor skillnad. @emli

Haha! Humor. Notera *försöker* linda in. Enbart av självbevarelsedrift. Ibland vill jag regga mig på Flashback på en krypterad uppkoppling, bara för att få trumpeta ut vad jag egentligen tycker om saker och ting. Men jag nöjer mig med att berätta det för katten Floyd, och han får höra ett och annat. Dessutom håller han alltid med mig. :up:
Attans att du avslöjar dina planer här, det kommer bli svårt att förneka om du blir påkommen!

Och jag gillar katter som håller med! Min skulle bara tycka tvärt emot för sakens skull :angel: :D

Som vi redan konstaterat så är det antagligen en hel del inklippt och utklippt och vi vet bara det vi ser, men för att kommentera det som sändes igår:
Först och främst är mina sympatier hos David, det måste vara sjukt frustrerande att inte kunna få ut sina känslor pga blyghet (och att ett helt kamerateam står och glor hjälper väl knappast). Men David är fortfarande min favorit! Jennifer är himla bra på så vis att hon är medveten om det och förstår hans problem.

Hos Erik så är My min favorit, MEN jag undrar om han vill ha en självständig tjej som hon? Han verkar ju uppskatta Linneas "tihi" och hennes plåsterliknande uppenbarelse mer, vad det såg ut iaf.
Hans kommentar om att My borde visa känslor och ta initiativ gjorde mig lite matt faktiskt.. Liksom SNÄLLA Erik, kan också ta initiativ.

Sen kom jag på en annan grej- vad tror ni om My och Charlie som ett par?

Skillnaden mellan böndernas beteenden, som vi ser då, är att varken Sigrid eller Jennifer sitter och himlar med ögonen när deras besökare berättar om en passion de har i tillvaron.

De "spelar" inte ut sina gäster mot varandra för att bygga upp sitt ego, eller fiskar konstanta komplimanger.

Visst har dom höga krav och förväntningar på sina gäster, både Sigrid och Jennifer, och att dom inte alltid har tid/tar egna initiativ till mer. Men dom är inte oförskämda, vilket jag tycker är en stor skillnad. @emli
Håller med.
Känns som om att de båda vill se att männen KAN och VILL ta egna initiativ, att de inte sitter helt lama bara och väntar på att bli ledda.

Erik känns som att han enbart vill ha en massa beundrare. Och vad är det om att de lottar om att någon ska sova med honom? Känns som en väldigt konstig situation. Linnea borde inte vara där, hon verkar ju må dåligt för allt? De handlade i två timmar och hon börjar gråta?

Erik känns som att han enbart vill ha en massa beundrare. Och vad är det om att de lottar om att någon ska sova med honom? Känns som en väldigt konstig situation. Linnea borde inte vara där, hon verkar ju må dåligt för allt? De handlade i två timmar och hon börjar gråta?
... och Erik blir lite nöjd över situationen eftersom han nu förstår att hon har känslor.... O_o

Det är gratis! Nästan alla programm på tv4 är gratis.
Ja, Erik har åkt och hälsat på Jennifer.

Tycker faktisk synd om Linnea. Hon är dökär i Erik och alltför känslig för att vara med i en dokusåpa.

Hörrni, hur uppfattade ni situationen med Per och Thoril (?) som åkte hem? Såhär uppfattade jag det: *Först hade de inga känslor.
*Sen pussades de en minut efter att Thoril berättat att hon inte har några känslor.
*Då blev de lite upprymda.
*Thoril försöker prata med Per och tala om att han måste visa något om han är intresserad. Här tolkade jag det som att hon trots allt var intresserad fast hon inte riktigt ville/vågade erkänna det?
*Per säger eller visar inget alls.
*Thoril åker hem eftersom hon inte har några känslor.
*Per talar om att han "kom på" att han nog tyckte om henne ändå och var under gårdagen lite disträ och deppig.

Tidigare har jag trott att han har Carola som favorit, vilket nu inte längre verkar stämma? Sen har jag uppfattat att han sagt att han inte har några känslor för Anneli.... Fast hon är nog den enda (?) han har vågat/råkat säga något till om att han faktiskt har det?

En sak till om Linnéa helt ytligt, men vilket fantastiskt hår hon har! Så himla fin färg och vilken otrolig glans! Tycker hon är jättesöt och är nog i grunden rar, men jag håller med om tidigare skribenter om att hon inte passar i en dokusåpa för sin egen skull.

Vad jag kan se så verkar Per sedan ha bestämt sig för Carola, kanske dags att säga det till de andra? Jag hade nog lite höga förväntningar på honom efter hans inhopp förra året, men jag är besviken.

Jennifer är fortfarande en favorit.

Sigrid är lite... Konstig? Vill ha närhet, men tar inga egna initiativ och verkar heller inte nöjd när någon av killarna gör det?

Erik är jag bara irriterad på. Linnea också. Hon mår ju uppenbarligen inte bra i den situationen, åk hem då. Det kommer ju säkert bli likadan så fort han pratar med en annan tjej, även om de blir ihop på riktigt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30