Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

*kl*

Tjejen hade ju verkligen fått ihop en bunt märkliga killar :eek:

-"har du några frågor om mig?"
*lång tystnad*
-"hur många höns har du?"

:laugh::laugh:

Jämtlandsbonden däremot :love: hade jag haft självförtroende nog att dejta och hänga ut mig själv i tv hade jag lätt skrivit ett litet kärleksbrev till honom ;)

- Knapplån -

Jag tycker att årets bönder verkar goa, rejäla och trevliga, alla fyra. Och lite småblyga också.

Ja, det var synd om Marlene...! Jag behövde nästa skämskudde där framför TV:n... :eek:

Fast som vanligt visade de väl bara de värsta och någon av de bästa. Alla hennes dejter verkade inte så tokiga.

*kl*
Det här förklarar kanske lite av Marlénes speeddejting
http://www.expressen.se/noje/bonden-marlenes-dejtingbesvikelse/
Det kan kanske förklara de stela dejterna ja...
Jag fick för övrigt jättemycket "anställningsintervju-känsla" av hennes dejter igår, med frågorna om körkort och annat. Tyckte det var ganska stor kontrast på henne mot hur hon verkat tidigare i programmet, men det som står här ovan kan kanske vara en anledning.

Maken till blyga killar också! Ingen ögonkontakt och inget flyt. Killen som nervös-slickade sig om läpparna till exempel... jag vet inte om jag hade gjort det mycket bättre än henne faktiskt.

Jag fick använda sambon som skämskudde flera gånger igår. Kan inte riktigt beskriva min hatkärlek till hela programmet, men det är nånting som gör att jag vill titta, samtidigt som jag nästan får fysiskt ont av de pinsamma situationerna ibland.

Var det höns han sa?! Jag hörde inte alls, men utgick av det lilla jag hörde att han sa hund, men höns var ju en knasig fråga att ställa. Jag skämdes ungefär 90 % av tiden, men värmlänningen kan nog bli underhållande, och den äldre killen verkar sympatisk.

Visst känner man skämskuddebehovet väldigt stort ibland och jag kan ju inte heller låta bli att ha åsikter om vissa deltagare, men samtidigt tycker jag ändå att det är något så himla rörande med att alls våga ställa sig inför tv-kamerorna och säga "Hej, jag är singel och jag har aldrig haft en relation men nu har jag skrivit till den här bonden och hoppas att det kan bli min livspartner."

Och vara beredd på att bli ratad av både en kritisk tv-publik och den man hoppats få leva med. Snacka om att våga chansa! Även om det blir lite (eller ibland mycket) blygt och konstigt med de här speeddaterna.

Det är lite synd att just den delen verkar skrämma bort en del sökande för det var väl så förra året också att flera backade när de fick veta att de skulle riskera att synas i tv. Hade de fått lov att ha speeddaterna i fred från tv-sändningen så kanske det hade varit lättare att känna sedan att ok, det får vara värt risken att synas i tv om man är en av de fyra som får komma till gården. Då har de ju ändå fått träffa sin bonde lite mer än att skriva ett brev.

Samtidigt så borde dom veta när dom skriver att risken/chansen finns att bli på tv.

Sen måste det var jättesvårt med dom där speeddaterna och det blir stelt men lite förberedd kan man väl ändå vara?

Jo absolut, men det verkar som att många hoppats på att hamna i den där andra högen där bonden bara behöver ringa upp någon och så dejtar de alldeles för sig själva. Och det måste ju vara lite snopet för bönderna om de verkligen fastnat för någon brevskrivare och den vägrar när det kommer till den detaljen att vara med på tv. Men då får väl bonden genomlida programmet ändå och spara brevet till senare iofs. :)

kl
Är det bara jag som skulle ta ganska illa upp om någon ville data en pga av dialekten? Det är nog nästan värre än bli vald för sitt utseende.

Visst verkade det som om iallafall en bonde valde tjejer utifrån utseende, alla hade långt blont hår tror jag.

Jag gillar också Värmlandsbonden! Han verkar så himla rolig och härlig som person!

Sen vet jag inte om hon är något för honom, men den finska tjejen var ju störtskön tycker jag! :)

Jag gillade också finskan, hon verkade så himla glad och trevlig, en sån som man vill ha som vän, typ. Hoppas hon får vara med ett tag åtminstone.

Jag gillar också henne. Hon var så genomsnäll, och sådär mysig finländsk dialekt.

kl
Är det bara jag som skulle ta ganska illa upp om någon ville data en pga av dialekten? Det är nog nästan värre än bli vald för sitt utseende.

Visst verkade det som om iallafall en bonde valde tjejer utifrån utseende, alla hade långt blont hår tror jag.

Det är nog inte bara dialekten , men ett + på den kanske :d

Haha ja det pratade vi också om, och om man ser till tidigare flickvänner så är det ett väldigt tydligt mönster :D

Annars tyckte jag synd om Marlene, jag förstår att det blev lite anställningsintervju över det hela eftersom hon inte fick nån respons...

Han som slickade sig runt munnen hette väl Rickard? Han kom ut o sa "hon verkar tycka om mig!" Eller något i den stilen..
aha, han fick 2 klasser över mig på gymnasiet. Han va dessutom kär i mig, o hade redan på den tiden jäkligt bra självförtroende.... Dryg jäkel, men hoppas han blir vald för det hade varor roligt o se... :D

Annars hoppas jag man får se lite mera sen från byn Pär bor i. Min släkt bor där o har drivit campingen nedanför pär i 30 år o jag själv bor bara någon mil ifrån :)

Jag håller med dig där. Jag kan tycka att en kille är extra intressant/gullig/whatever om han pratar en dialekt jag är svag för, men givetvis så har han då också andra egenskaper som har gjort att jag lagt märke till honom från början.

Jag håller med dig där. Jag kan tycka att en kille är extra intressant/gullig/whatever om han pratar en dialekt jag är svag för, men givetvis så har han då också andra egenskaper som har gjort att jag lagt märke till honom från början.

Haha, ja för typ här i värmland pratar alla så :D ---

ja jag tror han sa höns, men nu när du skrev sådär blir jag osäker.. :eek:

Men det var nog i vilket fall inte den typen av fråga hon syftade på :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama