Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

*KL
Vad ledsen jag blir när jag får syn på sådana kommentarer om
"den där 30 åringen", för han heter Joakim och kallas för Jocke.
Alla är vi olika, uttrycker oss olika, har egna vägar och gå som tar olika tid.
Det är det som gör varje individ unik för den person dom är.
För det man ser i Tv rutan är inte hela bilden av en person.
Några minuters bedömning av en bild framhäver inte hjärtats färg på en individ,
denne kille som ni så häftigt uttalar er om är någon som hjälper sin närmsta på alla vis han kan.
Han har hjälpt mig många gånger och varit mig en god person, vän, buggpartner samt härligt umgänge med skön humor. :)
Döm aldrig en bok utöver dess utsida, det stämmer sällan. :)
Mvh Xoya.

*KL
denne kille som ni så häftigt uttalar er om är någon som hjälper sin närmsta på alla vis han kan.
Han har hjälpt mig många gånger och varit mig en god person, vän, buggpartner samt härligt umgänge med skön humor. :)
Mvh Xoya.

Var det han med den röda tröjan? Han var typ min favvo, verkade ha humor!

Håller med, skämskudden fick ligga kvar i soffan igår. Speeddatingen brukar alltid vara pinsam.

*KL
Mvh Xoya.

Är han samma person som Kusken? :D
http://www.youtube.com/watch?v=t9vuY3VjVNE

Lite sent men: Ja!! rätt person kom med, då kommer jag sitta bänkad :) (jag som aldrig kollar på detta programmet annars)

KL

Vad tyckte ni om kvällens avsnitt? Blev det rätt tjejer och killar som blev valda.

Det är nästan plågsamt att titta på Marlenes dater när de är så tysta. Visst, jag har förstått att de kanske inte var förstahandsvalen, men ändå. Hon visar ändå gott tålamod.

Men stackars Erik, med den gigantiska midsommarkransen. :( Han såg verkligen ut som ett litet vandrande träd ju. Hoppas att stämningen piggas upp lite hos Marlene i alla fall, känner mig rätt tveksam till kärlekspotentialen där tyvärr. Verkar som att hon skulle föredra en man med lite mer tåga och framåtanda än vad man sett av kandidaterna hittills, men som sagt man får hoppas att de vågar ta för sig lite mer framöver...

Mikael gillar jag, han känns väldigt trygg och behaglig. Blev lite förvånad över hans val för jag trodde också han tyckte att några av damerna var lite för mycket eller lite för "på".

Värmlänningen har ju också några riktigt mysiga tjejer, hoppas på finskan eller Carina men kanske att hon med långa mörka håret passar honom bättre?

Och Pär känns som att det kan funka med vem som helst av de fyra som ska med till gården, nog blir det kärlek där om han inte ställer till det för sig med att ha för svårt att välja så att det blir pannkaka av alltihop.

Kl

Hoppar in från ungdom :)

Marlenes dejter verkar ju lite tysta, men med lite tid så tror jag att Mats kommer våga ta för sig! Han verkar va en trevlig kille.

Mikaels val blev jag lite förvånad över då han själv nämnde tidigare i programmet att en är väldigt på, men hon fick ju följa med ändå så får väl se vad som händer :)

När det kommer till "Nisse" så håller jag på finskan. Hon verkar vara en riktigt mysig o jordnära tjej, men han verkar ju väldigt förtjust i hon med långa mörka håret så blir spännande att följa :)

Tjejen som Pär valde först. (Mellanrum mellan tänderna), gillar inte hennes attityd för fem öre. Kan lätt bli kaos på gården om han inte är uppmärksam känns det som, så ska bli mycket spännande :)

Tjejen som Pär valde först. (Mellanrum mellan tänderna), gillar inte hennes attityd för fem öre. Kan lätt bli kaos på gården om han inte är uppmärksam känns det som, så ska bli mycket spännande :)

Knepigt det där, jag har också samma känsla för den tjejjen :crazy: men vem vet hon kanske är trevlig "egentligen"...
Jag blev nog mest förvånad över hans val, det fanns andra som var trevligare ;)

Jag använder fortfarande skämskudde när Marlene och hennes gäng visas... :o

Både Mikael och Nisse växer hos mig, trevliga killar! Ska bli mysigt att följa deras liv en bit...

Jag reagerade precis likadant som dig när det gäller alla bönderna och deras dejter.

Men jag tror nog att Mats kan växa lite hos Marlene när han blir lite mer varm i kläderna, jag har haft skämskudden framme så fort han visar sig i bild annars, men blev positivt överraskad igår när han faktiskt pratade när de gick iväg själva.

*kl*

Efter att ha funderat lite på årets säsong så känns det som att Marlene hade haft bättre möjligheter om hon hade fått dejta ifred från kamerorna. Dels är det nästintill jobbigt att se dem eftersom det är så himla stelt men jag tror också att några av killarna hade kommit mer till sin rätt utan en kamera som följer med dem.

Japp det är Kusken! Så frustrerande det var innan man kom på varför man kände igen honom så väl :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025