Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

*kl

Har jobbat kväll hela veckan och först nu haft möjlighet att titta på Bonde på nätet.

Herregud, jag tycker synd om Marlene. Så stelt och tyst. Jag hade blivit galen men jag hoppas hon kan hantera det bättre, för hennes egen skull. Jag tycker att de flesta av hennes dejter verkar astrista, åtminstone i grupp :o Den jag tycker bäst om hittills är han i röd tröja...

Får också lite dåliga vibbar av den blonda tjejen med glugg hos Pär. Men man vet ju aldrig. dock gillar jag Jonna...

Jag trodde verkligen att Mikael skulle välja att ta med Bodil till gården.

Värmlänningen växer i mina ögon, men han är nog lite för tafatt för min smak. Jag tycker att Daniela verkar vara min favvo hittills, av hans tjejer...

Diskuterade detsamma med sambon här. Jag har ju haft "anställningsintervju/arbetsledar"-känsla sedan start, och det blir ju inte bättre vad det lider, direkt... Å andra sidan så får ju faktiskt de andra böndernas kandidater jobba också, men det är något med stämningen och sättet som väl gör att man reagerar. Det är ju ändå en livsstil att driva en gård sådär, och det är väl kanske viktigt för henne att det är någon som faktiskt passar in och kan ta för sig lite också. Och sen är det väl inte bara hennes "fel" att stämningen är som den är...

Skämskudden blir iallafall något mindre använd för varje avsnitt. Jag gillar Marlenes blyga kille mer och mer!

Mats är min favvo också, har varit från början! Tror han är en riktigt reko kille:)

Hoppas att den tävlingsinriktade tjejen hos Pär åker ut, får lite knasiga vibbar där. Och ja, Anneli kanske inte skulle klagat så mycket på Mikaels gård..

Jag tycker att det var oförskämt av Anneli faktiskt, bli inbjuden till någons hem och liv och sen klaga på det!

Jag hoppas också på Mats hos Marlene och på Sofie (tror jag hon heter) hos Pär. Gillar inte den blonda bitchiga bruden.

Kl
Tycker samma, mycket bra att han gjorde sig av med Anneli. Jag hade inte klarat av en sådan människa i många dagar.

Även jag hoppas på Mats och tycker att Pär ska göra sig av med den dryga blonda snarast.

Värmlänningen har jag fortfarande svårt att avgöra om han känner något extra för någon, jag gillar dock finskan. Hon som åkte hem hade ju redan nämnt tidigare att bondgård inte va något för henne så undrar varför man ens söker då.

Jag gillar också Mats hos Marlene, tänkte på det där att han är tyst och lite blyg - jag tror att han är en äkta norrlänning bara... ;) När han väl börjar och prata så kommer hon inte att få stopp på han :D Det roliga var att han nämnde det själv också.

Även om Anneli var en hurtig tjejj så tror jag inte att någon vill bo med någon som säger hur det ska vara och påpekar fel och brister från dag 1 :meh: Bra att hon fick åka hem!

Jag fick lite konstig känsla hos Nisse ikväll... dom tre tjejjerna som är kvar där nu bleknade liksom :crazy:

Hos Per tycker jag att det är Per som är lite låg med att visa vad han känner och tycker - uppryckning Per!!!

Värmlänningen har jag fortfarande svårt att avgöra om han känner något extra för någon, jag gillar dock finskan. Hon som åkte hem hade ju redan nämnt tidigare att bondgård inte va något för henne så undrar varför man ens söker då.

Exakt så tänkte jag också när hon valde att åka hem för att livet på en bondgård inte var något för henne. Inte ett konstaterande när hon väl var på gården utan hon hade dessutom känt så innan hon ens kom dit :banghead:

Var för i hela friden söker man till ett program som handlar om ett förhoppningsvis fortsatt liv med bonde på en gård då?

Jag håller med dig. Mats växer mer och mer, ju mindre blyg han blir. Jag höll dock på att smälla av när de andra två skulle mocka i stallet och den ena fick en allergisk reaktion och den andra fick kräkas.

Och jag hoppas verkligen Pär väljer bort den där bitch-tjejen. Hon har väl visserligen helt rätt i att de är där för hans skull och inte för att bli kompis med de andra tjejerna, men jag får obehagliga svartsjukevibbar av henne. Kan nog bli intriger om hon blir kvar länge.

Hon kanske inte bara visste det innan hon provat

Jag har för mig att hon sa något om det redan innan hon kom till gården, att hon inte var någon lantistjej. Gå på en gård och hålla på med djur och sånt var inte hennes grej, har jag för mig att hon sa. Redan då reagerade jag på varför hon ens sökt :meh:

Hon kanske inte bara visste det innan hon provat

Hon nämnde det redan innan dom kom till gården. :) så därav våran reaktion till varför hon ens sökte. Men visst, hon ville kanske "dubbelkolla sig själv" eller ngt. Man vet ju inte hur folk tänker alltid :)

Hon nämnde det redan innan dom kom till gården. :) så därav våran reaktion till varför hon ens sökte. Men visst, hon ville kanske "dubbelkolla sig själv" eller ngt. Man vet ju inte hur folk tänker alltid :)

Gillar din inställning :D ---- så kan det ju faktiskt vara ---

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025