Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

Jag tror nog du är inne på någonting där. Jag är själv blyg, och har svårt att interagera i grupp, särskilt grupper med mycket tjejer som är så där typiskt tjej-tjejiga. :p Och det är ju egentligen honom hon ska funka med, inte de andra tjejerna. Men samtidigt har jag så svårt för hennes attityd. Vi tv-tittare vet ju förstås inte vad som händer när kamerorna är av, och då kanske han visar henne uppmärksamhet hela tiden, men av det man ser i programmet verkar han inte vara mer intresserad av henne än av de andra två, så jag vet inte riktigt vart hon grundar sin övertygelse på att han självfallet kommer välja henne.

Ja, jag är också blyg, och inte speciellt "tjejig", så jag kan också känna igen mig. Vet också hur lätt det är att dölja osäkerhet bakom en fasad, eller att hugga innan någon annan hugger en själv...

Och som du säger, vi ser ju bara en bråkdel av allt som händer, och man ska kanske inte lägga alltför mycket energi på att analysera vad som med högsta sannolikhet är ett ganska arrangerat program :p

kl

Jag och några kompisar satt här i soffan och sa att det kanske inte är så konstigt om Pär är singel när han sa att han fick "jättebra tips" av Linda om hur han skulle bete sig, och det enda hon väl egentligen sa var att han faktiskt skulle visa intresse för tjejerna... :D

Tycker faktiskt hon satte fingret på något ganska viktigt, för jag tycker det ofta hos bönderna bara handlar om vad de som är hos bonden känner/tycker/tänker och gör, utan att de får så jättemycket tillbaka. (T.ex. värmlandsbonden, vars standardfras verkar vara "jaha, vad tänker du om mig då?") Känslor kan ju liksom inte byggas på intresse från bara ett håll.

Jag har för övrigt också svårt för Kristin, men samtidigt tolkar jag henne som en ganska osäker person. Hon kan säkert vara blyg på riktigt, och drygheten som kommer fram i klippen när hon intervjuas känns för mig som en försvarsmekanism för att inte visa sig sårbar... Men det är kanske bara min tolkning :p

Håller helt med dig i allt du skriver! Jag hade själv i och för sig inte kunnat vara med i ett sådant program men jag hade öht helt tappat intresset om jag skulle hålla på och jaga och slåss med uppmärksamhet när den andra personen inte alls bryr sig. Samtidigt förstår jag bönderna också, de har ju liksom några till, för mig hade det känns askonstigt att sitta och "mysa" med 3 olika personer på en kväll.

Och jag tolkar också Kristin som du gör.

*kl*

Värmlänningen är ju så gullig att man smälter! Satt dit en mumintroll i Mumindalen liksom! (vart hittar man ens ett sådant troll? :D )

Vi ska försöka komma iväg och hälsa på Nisse någon dag, då måste jag nästan gå till mumintrollet hehe ^^

kan ju ta ett foto som bevis, han får nog visa oss vägen ;P

fast inte innan programmet är slut så klart, vi vill ju inte få se vem han valt :O

Vi ska försöka komma iväg och hälsa på Nisse någon dag, då måste jag nästan gå till mumintrollet hehe ^^

kan ju ta ett foto som bevis, han får nog visa oss vägen ;P

fast inte innan programmet är slut så klart, vi vill ju inte få se vem han valt :O

Men åh, känner ni honom? Sambon sitter här hemma och typ önskar att han kunde få bli kompis med Nisse :D

Jag tycker för övrigt att hela situationen hos Marlene känns olustig. Killarna verkar absolut inte ta så mycket till initiativ, men när de väl gör det känns det inte alls som att hon uppskattar det (tänker typ på morgonpromenaden som mest var plågsam att se på). Att sen Linda försöker forsera fram komplimanger gör hela situationen ännu mer olustig.

Det jag funderar lite på är om Marlene söker en livskamrat, eller en livskamrat som också ska jobba på gården med henne? Jag menar, man måste ju inte nödvändigtvis jobba på gården för att man lever ihop med en bonde utan det räcker om man älskar och respekterar varandra och låter den som flyttar ha ett jobb utanför gården.

Hon verkar söka personal, helt enkelt. Det verkade ju heller inte diskuterbart att det sa ätas nåt annat än kokt get. (Seriöst, trots att jag hela mitt liv umgåtts med bönder, har jag aldrig, aldrig hört talas om att man äter get.)

Det är sambons kusin :) de har dock inte träffats på länge, men man börjar ju känna att det är dags då de har samma intressen och allt hehe ^^

Om din sambo inte har gjort det än så kan han ju gilla nisses sida på fb, bonnigast tror jag den heter :P

Jag håller med dig, men jag antar att det har att göra med att hon inte fick de killar hon valt ut(enligt den "säkra" källan Aftonbladet ;)). Jag hade inte heller varit så pepp om jag fick ett gäng "reserver" som jag egentligen inte var intresserad av...

Jag tycker för övrigt att hela situationen hos Marlene känns olustig. Killarna verkar absolut inte ta så mycket till initiativ, men när de väl gör det känns det inte alls som att hon uppskattar det (tänker typ på morgonpromenaden som mest var plågsam att se på). Att sen Linda försöker forsera fram komplimanger gör hela situationen ännu mer olustig.

verkligen..... fast det blir ändå intressant att se på, vad ska de göra frö.. stelt idag då? :P
eller...

kommer man se någon "förbättring ", mer visat intresse eller liknande idag? typ så :P

Det är sambons kusin :) de har dock inte träffats på länge, men man börjar ju känna att det är dags då de har samma intressen och allt hehe ^^

Om din sambo inte har gjort det än så kan han ju gilla nisses sida på fb, bonnigast tror jag den heter :P

Nej men vad kul! Haha. Jag hade också velat vara släkt med honom! :D Han verkar helt fantastisk!

hehe, jag har aldrig träffat honom, så det ska bli intressant när vi ska ta en tripp dit, för sambon vill ju kolla in sitt ställe där han blev född och allt sånt, de har ju massa släktingar där så det vore på tiden att åka tycker sambon haha ^^

Så är det säkert! Men samtidigt så är det ju inget vidare snällt att inte ge dem en ärlig chans när de trots allt är med och vill umgås med henne.

Sen är jag återigen inne på att det antagligen hade varit så mycket bättre för alla inblandade om hon hade fått sköta dejtingen ifred och utanför kamerorna, dels för att få med förstahandsvalen (för de ville väl inte vara med i tv) och dels på grund av allas blyghet. :)

Vad roligt att ha honom som kusin! Du får uppdatera här när du träffat honom i verkligheten ;)

Det jag funderar lite på är om Marlene söker en livskamrat, eller en livskamrat som också ska jobba på gården med henne? Jag menar, man måste ju inte nödvändigtvis jobba på gården för att man lever ihop med en bonde utan det räcker om man älskar och respekterar varandra och låter den som flyttar ha ett jobb utanför gården.

Jag är inne på samma linje där. De flesta bönder som jag träffat (gick utbildningen själv så det är en del....) vill hellre ha nån som har ett annat jobb, men som kanske kan rycka i när det behövs vid högtryck osv. Det har aldrig varit en nackdel att man jobbar isär, så man slipper sitta på varandra 24/7. Jag hade nog velat ha det så själv i alla fall. Att någon jobbar med nåt annat i alla fall på halvtid tex. Sen är det ju BRA om personen man träffar tycker att det är kul att rycka in på gården vid behov, o inte är rädd för kor om man har en mjölkgård etc :p Men ha en sambo som klöks vid mockning o är hyperallergisk mot hö skulle ju inte funka tex.

Min känsla av Marlene är att hon vill ha nån att driva gården ihop med, som hon kan jobba tillsammans med. Där kanske hon är ute i lite fel forum med det här programmet?

Jag håller med dig, men jag antar att det har att göra med att hon inte fick de killar hon valt ut(enligt den "säkra" källan Aftonbladet ;)). Jag hade inte heller varit så pepp om jag fick ett gäng "reserver" som jag egentligen inte var intresserad av...

Håller med dig. Eftersom hon faktiskt inte egentligen valt dessa, utan 4 andra så hade jag inte heller varit så pepp. Det känns som att man måste "nöja" sig med dessa, för att de man valde inte vill vara med på tv. O då tycker jag inte man skulle skrivit till henne från början heller, för det är ju faktiskt tv som programmet handlar om. Jag hade nog backat i det läget o sagt att om de inte vill träffa mig i tv, så vill jag nog avstå filmandet o dejta dem själv bakom kulisserna. Men sen vet man ju inte vad som står i deras kontrakt.... varje år finns det ju någon särling där man måste ha 25 skämskuddar, och det verkar ju som om Tv4 vill ha det så. Så detta är väl årets skärmsobjekt kanske? Trist i mina ögon, för jag tycker varken hon eller killarna ser ut att trivas i nån situation de hamnar i. :(

Och som du säger, vi ser ju bara en bråkdel av allt som händer, och man ska kanske inte lägga alltför mycket energi på att analysera vad som med högsta sannolikhet är ett ganska arrangerat program :p

Ja, så är det verkligen. Men man kan ju inte låta bli att tro att vi får se precis allt :p;)

Jag har alltid tyckt att Linda är helt kass. Mest pga detta. Dom borde ha bytt ut henne för länge sedan...

Jamen verkligen! Varje år är hon alldeles för framfusig och forcerad gentemot de blygare och mer tillbakadragna bönderna. Särskilt när det känns som att hon försöker "tvinga" fram både känslor och gärna äktenskap också. Att hon sedan ska hålla på och ta på alla bönder (framförallt de manliga) samt komma med "expertråd" blir mest bara olustigt.

Så helt ärligt är det Linda som får mig att vilja använda skämskudde mer än någon annan i det programmet eftersom hon beter sig så plumpt.

Det verkar ju som att hon egentligen vill ha en dräng, inte en livskamrat. Lite fel forum att annonsera på kanske? Självklart surt om hon inte fick träffa sina förstaval, men hon hade kanske haft samma attityd mot dem?

Visst att jag aldrig hade kunnat inleda ett förhållande med någon som avskyr allt vad djur och landet heter, eller som är svårt pälsdjursallergisk, men jag hade inte heller velat ha en sambo som jag var "tvungen" att umgås med 24/7, vilket det blir om man både bor och arbetar tillsammans. De flesta bönder jag känner (majoriteten av dem är män, om det har någon betydelse) har respektive med helt andra jobb, och det verkar fungera utmärkt.

Sällar mig för övrigt till skaran som tycker Linda är för framfusig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025