Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

*kl

Jag har missat en massa avsnitt i år så jag har inte hängt med men den enda jag tycker är lite intressant är nog Mikael. Men den där Pia hon har ju redan bestämt att han ska välja henne.
Hon gav mig rysningar :crazy:
Jag hoppas han väljer den andra dom passar nog väldigt bra ihop. Kunskap om kossor är ju inte allt liksom.

Jag får också rysningar av Pia, tycker den andra (hon är ju dessvärre så försynt att jag inte ens vet vad hon heter) ger ett betydligt mer sympatiskt intryck. Hoppas han väljer henne!

I övrigt tror/hoppas jag så här:
Marlene - Mats, om bara hennes känslor vaknar till liv. Vilket kanske är svårt om man mest får ha rollen som mamma/arbetsledare.
Pär - Sofie. Har jag trott hela tiden, fast för trailern som visades igår inför nästa veckas avsnitt så verkade han ju ligga och nästan hångla med Kristin, så där är jag kanske helt ute och cyklar.
Nisse - Carina (?), hon som inte är finska och inte är den mörka som han var och fiskade med.

Tycker nog generellt att den här säsongen är mindre lyckad, väldigt slätstrukna karaktärer och det är inte det minsta spännande. Lik förbannat sitter man och tittar vecka efter vecka :)

Jag håller med om att man får lite rysningar av Pia hos Mikael, hon är så bestämd :crazy: Lite av en matrona över henne... :nailbiting:
I klippen när Mikael är tillsammans med Katarina så ser man glittret i hans ögon, jag tror att det är kärlek där faktiskt ;)

Jag blev inte förvånad över valet hos Per, men hade hoppats att Jonna skulle bli kvar. Jag tror nog att han och Kristin har mycket gemensamt, men hon har utseendet och framställandet emot sig - hon ger så osympatiskt intryck!!!
Sen så hände ju något redan på speed-dejten mellan han och Sofi - när hon kom in så lyste han upp som bara den.

Marlene stackarn, vad säger man... :crazy:

Nisse får nog ett jobbigt val. Det blir väl nästa programs "höjdpunkt" :p

Jag håller också med er andra ang Pia. Har inga bra vibbar utav henne och hennes bossighet.

Pär är svår att läsa av och jag hade ju hoppats på Jonna eller Sofie. Kristin har jag aldrig tyckt bra om pga hennes sätt.

Marlene behåller nog Mats. Som hjälpreda eller kärlek kan jag dock inte svara på.

Nisse ska bli kul att se nästa gång :p håller dock en tumme för att han skickar hem Malin. Jag förstår inte riktigt vad hon gör där egentligen.

Som någon sa tidigare så är denna säsongen lite lam men ändå sitter man bänkad och väntar med spänning :p

Jag har en liten känsla av att en av orsakerna till att Marlene kör så mycket med grabbarna är att de helt enkelt är så j***a tama så det händer ju INGENTING annars! Jag menar, de är där för att hon söker en livskamrat och en av dem ber om att få krama henne... :arghh:
Jag tror, ärligt talat, att hon fortfarande är singel.

Vad gäller Per och hans hångel med Kristin så tror jag att han gör typ likadant med båda tjejerna för att känna av läget. Det är lite så jag uppfattat hans taktik.

Håller med om Mikaels reaktion när han är med Katarina - om jag skrev tidigare i tråden, såg ni inte kärleken i hans blick när han bjudit in henne och hon sa att hon inte trodde hon var med i matchen för hon kan ju inget... :love:

Jag har en liten känsla av att en av orsakerna till att Marlene kör så mycket med grabbarna är att de helt enkelt är så j***a tama så det händer ju INGENTING annars! Jag menar, de är där för att hon söker en livskamrat och en av dem ber om att få krama henne

Ja, fast å andra sidan tycker jag inte heller att hon direkt bjuder in till någon närmare kontakt. Att döma av vad man ser på TV av kroppspråk eller "verbala språk". Och är det bara killarna som ska ta initiativ till henne? Borde inte hon själv i första hand göra något (förutsatt att hon känner något förstås, vilket hon ju, i och för sig, inte verkar göra).

Sedan tror jag faktiskt inte att det blir någon närmare fysisk kontakt mellan Sophie och Per. Tycker inte att hon verkar riktigt "mottaglig", hon pratar mest, men kroppspråket säger annat ....

Jo, jag har också fått uppfattningen om att Mikael gillar Katarina mest. Men är osäker på hur mycket han går på romantik kontra det praktiska .... Hans damer verkar ju helt olika ....

Hur tror ni att Nils-Olof väljer? Alla hans damer känns helt malplacerade, så svårt att säga. Men tror nog att han fattat tycke för Malin, så skulle inte bli förvånad om han väljer henne ...

åh jag HOPPAS verkligen att Nisse väljer Finskan! Sån härlig tjej :)

Jag avskydde Kristin lite efter de saker hon sagt, men så såg jag (på den otroligt tillförlitliga källan ) Aftonbladet, och hon gått ut och kritiserat tv4 för de klippte ihop henne taskigt, och Per gick också ut och försvarade henne. Tror dock Per tänker lite praktiskt i sitt val, Kristin är ju lite lantvan medan Sofie är stadstjej.

Mikael hoppas och tror jag väljer Katarina. Pia .. huuuuuu.. hon är nog hård den.

Vem är kvar?
Öh?
Vem?
Ja just det ja, Marlene... stackarn. Jag gillar ändå han den smale.. Andreas? Ska det bli lite action är det nog från honom

Jag avskydde Kristin lite efter de saker hon sagt, men så såg jag (på den otroligt tillförlitliga källan ) Aftonbladet, och hon gått ut och kritiserat tv4 för de klippte ihop henne taskigt, och Per gick också ut och försvarade henne. Tror dock Per tänker lite praktiskt i sitt val, Kristin är ju lite lantvan medan Sofie är stadstjej.
Fast Sofie verkar ju väldigt intresserad, även om hon inte har lant-bakgrunden.

fast Kristins "lantvana" gick ju ut på att hennes mor/farföräldrar(?) hade haft gård, jag vet inte om det är någon jättestor merit i sammanhanget? Även om Per pratade om det också, men personligen hade jag nog inte tänkt att det skulle ge henne någon enorm fördel vad gäller att vara van vid lantlivet...

kl

Hos Boxholmsbonden kan jag faktiskt inte riktigt bestämma mig. Jag tycker hon den mörkhåriga verkar väldigt snäll och trevlig, men tycker inte det är något större fel på Pia heller, de har olika personlighet bara. Har dock fått för mig att Michael har lite mer känslor för den mörkhåriga..

Tycker det var fint att Mats verkar tuffa till sig lite. Kan bli spännande att se när han "kopplar på charmen". Fast jag är ju inte helt övertygad om att Marlene har känslor för någon av dom, och då spelar det ju ingen roll vad han gör.

Jag får krypningar av Kristin , yäck

Håller med! Hon känns så..... FALSK! O_o

Jag har sagt från början (även fast jag missade speeddejten,såg inte den förens nu) att han och Sofie passar så himla fint i hop!

Nisse hoppas jag väljer mumintjejen,hon verkar äkta och är så härlig! :D

Kommandoran (Marlene) hoppas jag inte väljer nån,stackars krake att bo med henne.... :crazy: Minns bara från början av programmet,inte exakt,men något liknande: Nån kille säger typ att ja,nu får vi se vad sommaren kommer erbjuda,varpå hon svarar att här blir ni då inte syssellösa iallafal,finns massor att göra här på gården! :cautious:

Mikael hoppas jag väljer tjejen han INTE var på dejt med sist,minns inte hennes namn,katarina va? För pia verkar alldeles för hård på honom.

Jaha, då måste jag fått om bakfoten, för jag hade fattat det som att hon var uppvuxen på gård själv.
Sofie har jag gillat från första stund också, riktigt genomhärlig

Jag har en liten känsla av att en av orsakerna till att Marlene kör så mycket med grabbarna är att de helt enkelt är så j***a tama så det händer ju INGENTING annars! Jag menar, de är där för att hon söker en livskamrat och en av dem ber om att få krama henne... :arghh:
Jag tror, ärligt talat, att hon fortfarande är singel.

Samtidigt så verkar hon ju inte direkt bjuda till själv heller. Som när Mats sa att han hade känslor för henne och hon mötte det med något i stil med att hon inte kände mer än vänskap för honom.. Jag hoppas verkligen att han fick förklaringen som hon gav till kameran också, att hon hoppas på att kärlek kan växa fram ur vänskap för hon tror att den håller bättre. Fick han inte det är hennes bemötande skrämmande osympatiskt och jag hade definitivt åkt hem om jag hade varit Mats.

Samtidigt så verkar hon ju inte direkt bjuda till själv heller. Som när Mats sa att han hade känslor för henne och hon mötte det med något i stil med att hon inte kände mer än vänskap för honom.. Jag hoppas verkligen att han fick förklaringen som hon gav till kameran också, att hon hoppas på att kärlek kan växa fram ur vänskap för hon tror att den håller bättre. Fick han inte det är hennes bemötande skrämmande osympatiskt och jag hade definitivt åkt hem om jag hade varit Mats.

Nä jag får inte direkt intrycket av att hon är varm och tillmötesgående. Verkar mest avståndstagande hela tiden?

Varför kommer inte Linda och ger henne raggtips så som hon gjorde med Per? :cautious:

kl

Känns som att Mats börjar öppna sig lite mer.. tyckte dock lite synd om honom då han sa att han hade känslor för Marlene och Marlene bara, jaha.. typ :p

Marlene känns så stel, kan hon inte bjuda på sig själv lite? :p

Nej, jag tycker inte heller att det verkar som att Marlene bjuder till speciellt mycket. Visserligen är det ju svårt att göra det om man inte har några som helst känslor. Tycker att det var stor skillnad på henne i presentationsprogrammet och senare, hon var mycket mer öppen och positiv i det första.

Nu tror jag visserligen inte att killarna känner något för henne heller, möjligtvis Mats i så fall.

Linda kanske bara kommer med raggtips om hon vet att det är lönt ...

vi vet ju inte heller vad som är bortklippt, om tv4 har valt att framställa henne som iskall medan det är annorlunda i verkligheten...

vi vet ju inte heller vad som är bortklippt, om tv4 har valt att framställa henne som iskall medan det är annorlunda i verkligheten...

Nej, det kan vi såklart inte veta. Jag bara tänker att om man trivs med de som är på gården, så ser man gladare och lättare till sinnes ut än vad hon gör. Jag tror inte att ens humör går att dölja, oavsett hur regisserad man blir. Ingen av de som är på gården verkar speciellt glad ... Det känns som lite bortkastad tid för samtliga som är där ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama