Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

Jag gillar Mats hos Marlene, tycker hon kunde varit lite snällare mot honom. Han försöker ju verkligen! Men visst, stämmer det som det stod i tidningen att detta inte var hennes förstahandskillar så kan man väl förstå att det är svårt att bita ihop. Men samtidigt - dessa killarna HAR skrivit in till henne och "pausat" sitt liv för att kunna åka till henne så hon borde iaf ge sken av att hon söker en pojkvän och inte en stalledräng... :cautious:

*kl

Ja Pia hon blir bara värre. "Man måste visa kossorna att man inte är rädd för dom." :meh:
Förstår inte hur han har kunnat vilja ha kvar henne så här pass länge.
Jag till och med grät en liten skvätt under Mikael och Katarinas dejt. Men så söta! Åh jag hoppas dom kommer leva lyckliga tillsammans i resten av sina liv.

Nisse har ju humor. Rolig kille. :D Tycker inte riktigt att nån av hans tjejer känns som den rätta. Men man vet ju aldrig.

Dom andra har jag ingen åsikt om.

Du var inte ensam om tårarna! :o:p:D Dom är sååååå söta,och om han inte väljer henne så vet jag inte vad jag gör!

Håller med, nu känns det jättekonstigt om Mikael skulle välja någon annan än Catarina nu. Blev också lite tårögd där :) Pia drömmer man ju nästan mardrömmar om. Hon kanske har insett att Mikael inte har såna känslor för henne och är dålig förlorare?

Tycker Pärs dejt var extremt pinsam. Det enda de sa (som man fick se) var ju 100 varianter på "Oj är så vackert här är" och "Vilken fantastisk kväll". De verkade ju inte alls ha någonting att prata med varandra om. Tycker dessutom han verkar väldigt ytlig, varenda gång han ska beskriva vad han gillar hos någon av "sina" tjejer börjar han med "Ja, men hon är ju snygg/söt"...och sen kommer något lamt om att hon har en härlig personlighet. GÄSP.

Och Andreas: "Jag har fixat en flaska champagne, så då får vi se om det händer något". Det gjorde det ju uppenbarligen inte, och jag hoppas hon väljer Mats. Även om jag fortfarande tycker att Marlene mest av allt får agera mamma/arbetsledare för att något ska hända, INGEN tar ju några initiativ till någonting, och då förstår jag om hon inte får några hetare känslor för någon.

Blev lite förvånad att Nisse skickade hem Daniela, men jag hoppas att han väljer Carina. Tycker de verkar passa bättre ihop än han och Malin, hon känns lite för "på" och som om det bara är en tävling man ska vinna.

Jag har funderat lite till, bara det att Pia var den som tog initiativet till dejten med Mikael känns liksom på något sätt bakvänt i sammanhanget. Eller? Hon verkar väldigt "styrig" och oavsett om Catharina är intressant eller inte så känns Mikael lite mjukare i sättet så det känns som att passningen liksom blir fel.

Men sa inte Mikael vid bråket (som kvällsblaskorna vill kalla det) vid hövagnen att han och Pia är mer lika varann? Eller pratade han med Catarina då?

KL

Håller med er förresten om att Mikael och Catarina var jättefina tillsammans på klippan :) De såg verkligen glada ut.

Han har nämnt det tidigare också, att de är lika varandra. Då förtydligade han lite mer att det var djurhanteringen han syftade på, att hon hade mer erfarenhet av djur och att de kanske tänkte lite likadant där. Fast det behöver ju inte betyda att han vill leva ihop med henne för det. Det var ju också innan dejten med Catharina...
Jag har, som sagt, känslan av att likheten mellan C och M i detta fallet ligger i deras mjuka sätt. Och ingen kan väl säga annat än att det lyste om honom i hans sista kommentar in i kameran.... :love:

Aha, har inte hängt med helt, har ofta suttit på buke samtidigt ;)

Ja han såg verkligen kär ut må jag säga! Skulle bli väldigt förvånad om han valde Pia nu.

Tycker Pärs dejt var extremt pinsam. Det enda de sa (som man fick se) var ju 100 varianter på "Oj är så vackert här är" och "Vilken fantastisk kväll". De verkade ju inte alls ha någonting att prata med varandra om. Tycker dessutom han verkar väldigt ytlig, varenda gång han ska beskriva vad han gillar hos någon av "sina" tjejer börjar han med "Ja, men hon är ju snygg/söt"...och sen kommer något lamt om att hon har en härlig personlighet. GÄSP.

Håller med dig helt. Jag gillar inte honom alls. Och när han ska vara gullig mot tjejerna låter det mer som att han talar med en hundvalp eller nån mindre vetande. Tycker inte alls om det där plastfalska tonläget...

Jag tyckte att det i sista avsnittet verkar så uppenbart vilka bönderna väljer, att de kanske kommer att välja den man absolut inte tror ... För förstår inte varför TV4 gör valen så uppenbara annars, det borde inte gynna tittarsiffrorna.

Så kanske blir det så att Per väljer Sofi, Mikael väljer Pia och Marlene väljer Andreas ..., (alltså tvärtemot vad i alla fall jag tror). Vem Nils-Olof väljer är inte lika uppenbart för mig, men tror att han väljer Carina nu, faktiskt.

Tyvärr tror jag inte att någon av dessa förhållanden kommer att hålla. Kristin tror jag är för ung, och att hon i längden inte kommer stå ut med att leva på bondgård, Carina känns helt malplacerad på en bondgård, Katarina undrar jag om hon egentligen är så intresserad, och Marlene och Mats är inte intresserade av varandra, i alla fall inte Marlene. Det var min lilla analys, får se om den stämmer ... Vad tror ni ?

Eftersom varken Marlene eller Per har haft dejt med presumtiv partner nummer två, så ska man nog inte dra några växlar alls där. Och faktum är väl att man inte alls nödvändigtvis måste vara en blivande äkta bonnmora, med allt vadet kan tänkas innebära, bara för att man blir ihop med en bonde. Utan det går alldeles utmärkt att ha ett vanligt, valfritt jobb utanför gården. Det viktigaste är ju ändå att man trivs ihop.

Allt är ju möjligt, men utifrån vad man har sett så skulle det förvåna mig enormt om Mikael väljer Pia och nästan lika mycket om Pär väljer Sophie. Av det man fått se av Sophie och Kristin så framstår Sophie som mer världsvan och trygg i sig själv och allmänt självständig. Vilket borde vara positiva egenskaper men uppfattas knappast så av alla män.

Och Pär verkar onekligen uppskatta det "blyga" draget hos Kristin. Såsom det klassiska i "mannen som är stark och tar hand om den blyga kvinnan och skyddar och tar hand om henne".

Allt är ju möjligt, men utifrån vad man har sett så skulle det förvåna mig enormt om Mikael väljer Pia och nästan lika mycket om Pär väljer Sophie. Av det man fått se av Sophie och Kristin så framstår Sophie som mer världsvan och trygg i sig själv och allmänt självständig. Vilket borde vara positiva egenskaper men uppfattas knappast så av alla män.

Och Pär verkar onekligen uppskatta det "blyga" draget hos Kristin. Såsom det klassiska i "mannen som är stark och somtar hand om den blyga kvinnan och skyddar och tar hand om henne".

Jag håller helt med dig i den analysen!

och jag vågar typ inte spekulera i vilken de alla kommer välja :p

Sambon blev glad iaf av att se nisses mamma i TV, henne har han inte träffat på länge heller och han tjöt bara: "va lik hon och min mamma är varandra, det syns att de är syskon" Jag som hade typ glömt bort det haha smarta jag XD

Tycker fortfarande det är jobbigt att se när det sänder från Marlene, känns seriöst att hon inte gillar någon av dem?
Hos de andra kan man iaf känna liiite, men... O_o

slutar väl med att det inte blir någon av killarna så börjar hon träffa hennes första val istället :P De ville väl inte vara med i TV eller hur var det?

Tycke jag såg en annorlunda sida hos kristin sist.

Tycker fortfarande det är jobbigt att se när det sänder från Marlene, känns seriöst att hon inte gillar någon av dem?
Hos de andra kan man iaf känna liiite, men... O_o

slutar väl med att det inte blir någon av killarna så börjar hon träffa hennes första val istället :P De ville väl inte vara med i TV eller hur var det?

Håller med dig! Det går inte att plocka bort skämskudden när det visas från Marlenes gård :o
Jag tycker inte att hon har bjussat på sig riktigt heller, hon ser så barsk ut och dikterar istället för att prata - men å andra sidan så kanske det är det enda sättet med karlmaterialet hon har... :crazy:
Hoppas att man får läsa sen i skvallerblaskorna att hon tagit kontakt med 1:a-handsvalen istället... fast dom var ju töntar som inte ville vara med i TV, jamenar, vad trodde dom liksom :meh:

Av det man fått se av Sophie och Kristin så framstår Sophie som mer världsvan och trygg i sig själv och allmänt självständig. Vilket borde vara positiva egenskaper men uppfattas knappast så av alla män.

Och Pär verkar onekligen uppskatta det "blyga" draget hos Kristin. Såsom det klassiska i "mannen som är stark och tar hand om den blyga kvinnan och skyddar och tar hand om henne".

Klockren analys!

Tyckte i början att det var något hos Per jag fann lite obehagligt och den känslan har inte minskat genom säsongen.

Jag tycker inte att hon har bjussat på sig riktigt heller, hon ser så barsk ut och dikterar istället för att prata - men å andra sidan så kanske det är det enda sättet med karlmaterialet hon har...
Jag tycker att hon är (framställs som) väldigt osympatisk. Stackars killar, även om de inte var hennes första val och även om de är lugna och blyga, så kan hon väl för hundan vara lite glad och positiv någon gång? :(

Tycker att årets Bonde är tamt, det engagerar mig inte alls som det brukar och vi glömmer till och med att prata om det i fikarummet :)

*kl

Tyckte det var roligt när Nisse beskrev sina känslor för Carina (hon hette väl så? :o)

Per blir jag inte klok på. Han är ju likadan mot dom båda

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama