Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

Jag hade nog inte reagerat annorlunda med fullt av kameror i nyllet. Snarare så är det exakt så jag reagerat när killar sagt så till mig, även om det inte kablas ut för hela riket ;) Jag tyckte hon såg lite generad ut.

*kl

Inte helt oväntat hos Marlene. Måste kännas knöligt att åka på kärleksresa med nån man öppet inte känner nåt för, men det är ju bra att hon kör med öppna kort iaf så kan det blir en rolig tripp ändå.

Senast ändrad:

Jag följer som vanligt med i era kommentarer här, eftersom jag inte kan se förrän om en timme ...

Har ni annars någon favoritbonde eller favorit-"friare"? Av det man ser av programmet, verkar det som att Per är den som kan prata om hur han känner inför saker och ting, uppskatta naturen, färger, vyer ... Uppfattade också Daniela (hos Nils-Olof) som seriös och känslosam. Sånt tycker jag om.

Inte helt oväntat hos Marlene. Måste kännas knöligt att åka på kärleksresa med nån man öppet inte känner nåt för, men det är ju bra att hon kör med öppna kort iaf så kan det blir en rolig tripp ändå.
Just det där med att hon i alla fall är ärlig med vad hon känner tänkte jag också på. Och sen är det ju ändå så att man inte nödvändigtvis måste bli himlastormande förälskad på några dagar för att det ska bli bra i längden. Det vet jag själv efterdrygt 14 år...
*kl*
Jaa, Mikael!!! Rätt val!
:D De har verkligen "giftastycke", jag tror det blir jättebra!

Mikael är absolut min favoritbonde, har just snyftat färdigt över hur klokt och bra han valde och hur lyckliga de verkar. :love: :)

Av kandidaterna gillade jag också Danielas framtoning, liksom av de kvarvarande Sophie. Per däremot vete fasen, då engagerar jag mig mer i Nisses val och skulle beröras mer om han också blir lycklig.

kl

Hittills är jag inte förvånad över någon bondes val. Marlenes var uppenbart, Micaels likaså sen senaste avsnittet. Och med Nisse har jag haft den känslan sen första avsnittet, tycker att de är väldigt lika på något vis.

Men med Pär har jag ingen aning faktiskt. Fast jag befarar Kristin...

av det man fått se i programmen så kan jag nog tycka att alla bönderna har valt rätt...

Allt är ju möjligt, men utifrån vad man har sett så skulle det förvåna mig enormt om Mikael väljer Pia och nästan lika mycket om Pär väljer Sophie. Av det man fått se av Sophie och Kristin så framstår Sophie som mer världsvan och trygg i sig själv och allmänt självständig. Vilket borde vara positiva egenskaper men uppfattas knappast så av alla män.

Och Pär verkar onekligen uppskatta det "blyga" draget hos Kristin. Såsom det klassiska i "mannen som är stark och tar hand om den blyga kvinnan och skyddar och tar hand om henne".

Nädå :) ----

Hahaha! Jag kan erkänna att jag blev riktigt förvånad över Pärs val, men jag bjuder gärna på att ha haft tokfel i min analys av honom... :D

Mycket nöjd med alla valen, faktiskt!

lyssnade med ett öra... så sa Linda nåt om att tipsa nån singelbonde om programmet.

- Texaz!!!! Detta måste ju vara för dig!!! Sök in till nästa omgång av bonde söker fru och froda dig i att vara den attraktivaste bonden!

Om inte annat så kan det ju vara ett trevligt avbryt i vardagen med ett gäng boys på gården :)

Fasen, nu måste jag ju uppgradera min entusiasm och mitt intresse över Pärs fortsatta kärlekslycka när han överraskade så och valde så himla förnuftigt. :D

Jaha, så han valde Sofi???

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Per istället ... Kanske är det jag som har fått fel på ögonen, men av det jag såg, så visade han ju att han så uppenbart gillade Kristin. Eller så är han en jäkligt bra skådis. Såg inget av detta mellan Sofi och honom ... Fast jag har ju inte tittat på dagens avsnitt än förstås. Men tycker att det var ganska fult gjort av honom att hålla om Kristin, kyssa henne, och allt, och sedan inte välja henne ...

Jag blev glad över att alla fick en vettig resa och att det blev mer rättvist för att paren. Förr tycker jag att det varit en himla skillnad på vart resan skulle gå. Kommer ihåg ett par som fick åka till en enkel stuga på Åland medan andra fick kanonresor :o

Jaha, så han valde Sofi???

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Per istället ... Kanske är det jag som har fått fel på ögonen, men av det jag såg, så visade han ju att han så uppenbart gillade Kristin. Eller så är han en jäkligt bra skådis. Såg inget av detta mellan Sofi och honom ... Fast jag har ju inte tittat på dagens avsnitt än förstås. Men tycker att det var ganska fult gjort av honom att hålla om Kristin, kyssa henne, och allt, och sedan inte välja henne ...
Jag ser det nog mer som spelets regler. Han kanske helt enkelt ville känna ordentligt på båda två för att vara säker på att valet blir rätt.

Sen kan det ju vara hur de har klippt programmet för att hålla spänningen uppe...

kl

Härligt att Pär valde Sofie, tycker hon verkar helgo! Även mikael valde rätt och jag tror det kan finnas en livslång kärlek där:)

De andra två var väl helt ok, inget superspännande eller roligt.

Hur blir resorna nu då? Romantiskt eller pinsamt?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur