Bonde söker fru 2013

Sv: Bonde söker fru 2013

ja, får väl säga att jag är i uppdrag för "bonde söker fru tråden på buke" hehe ;)

*kl*

Fast finns det någon som skulle kunna göra det här programmet? Jag tror inte det. För att kunna få ihop ett tv-program med vanliga blyga människor tror jag att man måste vara lite framfusig men även kunna prata med allt och alla - och det tycker jag Linda kan. Jag gillar Linda ;)
Men jag håller med om att ibland är det hon som står för skämskudden...:p

Hur tycker ni att det går nu då för våra bönder?

Per levererade en riktig "skit-dejt" :D Ville han se om hon stod ut med bondelivet och tog det värsta han kunde hitta?! Lukten måste ha varit uuuäääärrkkk - men hon bara loooooog.... :crazy:

Mikael fick ju val. Nu är det bara två kvar!

Det blir nog Mats som blir kvar hos Marlene. Hon vill ha en som jobbar och han vill jobba = match :meh:

Nisse blir jag inte klok på, vad vill HAN ha i en tjejj?
Min favvo är ju Daniela, men Malin verkar vara en "bonn-brud" trots att hon make'ar sig för hårt. Carina är ju bara flamsig.

Jag håll på att skratta på mig när ingen av de tre tjejerna hos Nisse hade en susning om vad man gör när man harvar... :rofl:
Marlene tycker jag nästan synd om, fast grabbarna var ju duktiga som lyckades få in alla förrymda getter i alla fall! Men de säger ju liksom INGENTING och gör ännu mindre :eek:
Jag har dålig koll på namnen men jag fick känslan igår att Micke fastnat extra för tjejen han bakade hallongrottor med, eller var det bara jag som såg något i blicken de klippt in efter valet där?
Per lyckas vara väldigt neutral utåt, svårt att veta hur han tänker.

Marlene gick och öppnade för getterna innan hon och Mats drog iväg ;) skulle lixom inte förvåna mig. hon ville väl att killarna som annars skulle sova bort dagen skulle få nått att göra ^^

Marlene gick och öppnade för getterna innan hon och Mats drog iväg ;) skulle lixom inte förvåna mig. hon ville väl att killarna som annars skulle sova bort dagen skulle få nått att göra ^^

Jag fick för mig att filmteamet gjorde det för de tröttnade väl på två handfallna karlar som låg i uterummet och drack saft.

Ja, känns ju skumt att filmteamet filmar hur getterna smiter istället för att hjälpa till med att fånga in dem, då känns det ju inte särskilt allvarligt direkt :p

Hej!

Är ny i detta forum, och pigg på att diskutera deltagarna med er:)

Jag blev förvånad över Mikaels val, trodde faktiskt att han riktat in sig på Eva-Lena (hette hon det?? den med mörkt hår menar jag i alla fall). Men det var kanske hennes många barn som skrämde honom ....

Sedan tycker jag att Marlene är lite väl kall mot sina killar ... känns mest som slöseri med deras tid, när hon egentligen inte är intresserad av någon av dem. Men bara min bedömning av det jag ser ... Sedan tyckte jag också att hon kom billigt undan" jämför med Per, eftersom Linda gav honom en "uppsträckning" och frågade om han satt sina tjejer på arbetsläger ... Denna uppsträckning hade Marlene helt klart behövt bättre.

Tycker synd om Nils-Olof, ingen av tjejerna verkar ha en susning om hur det är att vara på en bondgård. Undrar varför de sökte överhuvudtaget, tror inte att någon av dem seriöst vill bo på landet.

Hur tror ni annars att bönderna kommer att välja??

Så här tror jag:

Mikael: Katarina (hon med hästsvans) eftersom han verkar gå mycket efter känslor, och jag tror nog att han fattat tycke för henne:)

Marlene: Mats, eftersom han gillar att arbeta:P. Tror att Joakim åker nästa gång.

Nils-Olof: här har jag faktiskt ingen aning, men hoppas att det blir Malin som åker nästa gång. Av det man ser i TV, verkar hon inte det minsta trevlig, inte heller seriös.

Per: Kristin. Tror att det blir Sofie som åker nästa gång, eftersom det inte verkar finnas några känslor mer än vänskap där.

Spännande att se hur det blir ...

Kl

Blev riktigt förvånad över att Pär skickade hem Jonna faktiskt. Hade ju hoppats att jonna skulle vara kvar in i det sista.
återstår att se hur det blir i slutändan ^^ har fortfarande inte ändrat min uppfattning om Kristin, så håller på Sofie nu.

Oj, jaså, skickade han hem Jonna.(Kan inte se programmet förrän det är slut, ser det på internet sedan, eftersom jag inte har någon TV. Ja, det är då himla svårt att se på honom vem han har mest tycke för.

Tror av någon anledning att Nils-Olof kommer skicka hem Carina. Får se om jag får rätt i det då ...

Jag hoppade också han skulle välja Jonna framför Kristin, tänkte att det kanske ändå fanns en chans, men icke...

Förresten så har jag plockat fram skämskudden igen, tror det kan vara läge för den efter pausen.

kl

Det känns som att denna säsongen är lite halvtrist, det händer inte så mycket och ingen av bönderna är sådär superrolig...

Vet knappt om jag vill veta. Sambon och jag stoppade fingrarna i öronen och nynnade "lalalalala" nyss när teasern innan reklamen kom.. :D

Förresten så har jag plockat fram skämskudden igen, tror det kan vara läge för den efter pausen.

Ja herregud, det är hur pinsamt som helst. Fattar inte hur jag kan vilja se skräpet onsdag efter onsdag. Men så går det några minuter och jag har ångrat mig. Gud vad dåligt det är.

*kl

Jag har missat en massa avsnitt i år så jag har inte hängt med men den enda jag tycker är lite intressant är nog Mikael. Men den där Pia hon har ju redan bestämt att han ska välja henne.
Hon gav mig rysningar :crazy:
Jag hoppas han väljer den andra dom passar nog väldigt bra ihop. Kunskap om kossor är ju inte allt liksom.

jag hade ju inte velat ha någon av dem... :p

Hos Per hade jag nog förväntat mig de där två kvar och jag har ingen känsla alls för hur han kommer välja.
Hos Mikael är det två väldigt olika damer kvar, frågan är ju om han vill ha den framfusiga eller den försynta - ingen aning...
Hos Marlene känns det, för mig, mest som en transportsträcka tills bara Mats är kvar, sen återstår väl att se om hon får nåt snurr på känslorna också - högst tveksamt, va?
Och hos Nisse har jag absolut ingen aning. Tre väldigt olika tjejer och han har inte bjudit in nån gång innan.

Ja, en tjej (hette hon Josefin?) åkte hem ganska direkt, eftersom lantlivet inte var något för henne... VAD gjorde hon där då, kan man undra?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären Andreas Sandin och dressyrtränaren Marie Johnson är två av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet Bonde söker fru. "Det...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, då var det dags för en ny säsong. Årets bönder...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
90 387
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 928
Senast: Elina8
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter TV-programmet Bonde söker fru har lockat mänder av tittare till TV4, och nu är det dags för en ny säsong. Tre bönder med hästanknytning...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025