Bollnäs 20-22/7

Sv: Bollnäs 20-22/7

FT_ryttare:Ja verkligen=( suck.. Mm nån träning innan vi flyttar Kanske de blir..(Ska du träna??) Vi ska ju flytta till Skara, syrran ska gå skola..Hästföretag bla..:)

Bellapops: Jaa mycket dålig tajming=(
Hoppas eran? blir frisk snart med=) Kan ju inte hålla på sådär å förstöra tävlingskariären;)

är en häst jag rider som ska ut på terrängen.. får se om de blir jag eller ägaren som rider.

Vad kul att diana ska gå denutbildningen.. hänger du med ner oxå??

läste precis att någon kraschat illa på terrängen i bollnäs idag..
någon som vet vem de var ?

Jag vet vem det är, men vi skall ju inte nämna namn här. Ett dala-ekipage så vet alla "nära" vem det är. Låt oss nu bara hålla alla tummar och be till Gud att det går bra. Lär ha varit ett "klassiskt värsta fall" och det vet vi ju alla inom sporten hur illa det kan bli

ja jag fick reda på vem de var tidigare ikväll.

Tydligen såg de inte alls bra ut när hon lämnade platsen i ambulans :(
Så fruktansvärt hemskt att de händer.

Vad jag förstod hade hästen hakat i med frambenen i osten o slagit runt på henne.. vet inte om de stämmer då ryktena lätt drar igång.
Ska ner till bollnäs imorgon och får säkert höra mera då.

Den beskrivning som du ger är ungefär det som hände.
Hästen fick inte upp frambenen och voltade över henne.

Tråkigt med tanke på att banan såg väldigt fin ut och ritterna såg ut att flyta på bra i övrigt.

Hoppas hoppas att hon mår bra.

Nära vän till mig som kraschade - ja, ryktena går djävulskt fort!

eran beskrivning var sann iallafall. i övrigt flöt ju ritten så otroligt fint och bra, det var verkligen en kanonrunda!

hur gick det för msvA samt de kvarvarande ** som startade terrängen sen? tog hand om hästen när kraschen varit, så hann inte se det sista..

tävlingen fortsätter tydligen... talade precis med bekant som är där och är hästskötare...
Personligen förstår jag inte varför man inte avblåser tävlingen efter en sån här tragedi....

Ja du DOM har nog haft noga diskussioner om dom ska fortsätta med tävlingen eller ej och det är med största säkerhet inget lätt beslut att.
Man vill både visa respekt för det som har hänt men även låta saker få fullföljas.
Om du läser både på klubbens hemsida och på ridsport (tidningens) hemsida så står det lite om hur dom har tänkt efter olyckan.
Dom har nog gjort det som dom tycker verkar och känns vara bäst.

För vissa kan det vara ett "enkelt" beslut att bara ställa in men det är det absolut inte.
Jag själv har aldrig behövt vara med om att ta liknande beslut men att ta andra "viktiga" beslut under pågående tävling har jag varit med om att behöva fatta.

Tycker det hela är oerhört tragiskt, känner med alla drabbade.

Gud vad hemskt! Det är sånt här som inte borde få hända egentligen!

Ja det är oerhört tragiskt och fruktansvärt synd om hennes familj och nära..
Som sagt det är min absolut personliga åsikt att man ställer in en tävling där en av deltagarna har avlidit under tävlingen.... Om man låter tävling fortgå för de yngre ryttarnas skull så kan jag tycka att det vore bättre med krissamtal/samling för att tala igenom vad som hänt samt få bearbeta det..

Nja jag förstår att dom låter tävlingen fortsätta , det är trots allt det bästa för alla parter inte minst psykiskt.

Det är fruktansvärt men det händer, alla är ju medvetna om riskerna som finns i sporten därför är jag förvånad ibland att folk inte tänker snäppet extra när dom far fram i terrängen i hialösa ritter.

Nu menar jag inte tjejen i fråga utan mer allmänt som vi diskuterat tidigare med kvalregler, farlig ridning och annat.

Senast ändrad:

Nja jag förstår att dom låter tävlingen fortsätta , det är trots allt det bästa för alla parter inte minst psykiskt.

Det är fruktansvärt men det händer, alla är ju medvetna om riskerna som finns i sporten därför är jag förvånad ibland att folk inte tänker snäppet extra när dom far fram i terrängen i hialösa ritter.

Nu menar jag inte tjejen i fråga utan mer allmänt som vi diskuterat tidigare med kvalregler, farlig ridning och annat.

Man får sej en tankeställare, onekligen.

Jag tror också att det är bra att tävlingen fortsätter. Jag ser en fördel då man stannar på plats och kan prata med varandra. Avbryter man så sticker folk hem till sitt och det är svårt att få till samtal. Vill man så kan man ju bryta.

Tänker på de anhöriga.

Det är absolut viktigt att alla på tävlingsplatsen informeras om VAD som hänt och får rätt information! Vi är fruktansvärt ledsna, och man vet inte hur man ska orka gå vidare - men det skulle inte underlätta om falska rykten om vad som hänt skulle börja spridas.

Hästen står oskadd hemma i sitt stall. Minst av alla lider våran älskade tjej. Hon fick göra det hon älskade mest i livet in i sista sekund, och fyf*n vilken fantastisk ritt och insats hon gjorde!

Jag kan också se en fördel med att de fortsätter tävlingen och jag antar att man även har pratat med de anhöriga om detta. Det brukar man göra.

Det är väldigt viktigt att prata om en sådan här sak och därför är det bra att de tagit dig folk som kan detta.

Det är fruktansvärt det som hänt!

Tänker på hennes anhöriga :(

Där måste jag hålla med. De som behöver prata om det har kanske lättare att göra det när "alla" är samlade. Om man inte orkar så kan man bryta tävlingen. Då finns båda möjligheterna och ryttaren själv får avgöra vad h*n orkar med.

Beklagar det inträffade till personens nära och kära.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar