Boktips Golden Retriever

Silver Girl

Trådstartare
Jag kommer få hem en golden-valp i början av oktober och vill läsa lite allmänt om rasen. Verkar finnas en ganska bra svensk bok, men den har några år på nacken och verkar vara slut hos internetbokhandlarna (men ska försöka lånas på bibliotek).
Däremot finns det en hel del på engelska, men då man inte kan bläddra i böckerna är det ju väldigt svårt att se om de är bra. Någon som kan ge något tips?

Har du kollat på bokbörsen? Antikvariat på nätet. Jag sökte på golden retriever där och fick många träffar. Där kan den som är utgången på förlaget finnas.

Har tänkt på det, men vill egentligen ha en lite nyare bok (den är från 2002). Vet inte när den här uppdelningen i jakt och utställning började, men vill gärna ha en bok som nämner något om det.
Sedan är det ju samma problem där, jag kan inte bläddra i boken och se om den är något att ha...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 927
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Pilot
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 921
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar