JAHA det är därför min häst heter på D och storasystern C!Likadant hos KWPN ridhästar - de har också en bokstav för varje år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAHA det är därför min häst heter på D och storasystern C!Likadant hos KWPN ridhästar - de har också en bokstav för varje år.
Nej det talar om i vilket land fullblodet är fött.Hej! Ursäkta om jag kapar tråden lite men har ett fullblod och i passet står det Grey Moon (USA) är (USA) en del av namnet eller hur är Det? Väldigt förvirrad
Fast han är inte född i USA, född i Frankrike. Måste vara att han har amerikansk stam då?Nej det talar om i vilket land fullblodet är fött.
Det finns ett flertal fullblod som heter Grey Moon, vad är det för stam på den ?Fast han är inte född i USA, född i Frankrike. Måste vara att han har amerikansk stam då?
Väntar första fölet nu i maj. Funderar på prefix efter mina intialer, viktoria persson och då ha VIP i slutet efter namnet. var tror ni?
jag känner lite så med och med första fölet finns de heller inget stuterinamn. Har själv en häst som är född "innan ett stuterinamn" vilket jag tycker är tråkigt. vill därför ha det från början@vicky417 Verkar inte som att någon inom SWB använder det i dagsläget i alla fall! Jag är inte så förtjust i suffix, men hellre det än stuterinamn i min bok - och på något sätt känner jag ändå att man vill märka avkommorna...
På PRE är det stuteriets initialer i början av namnet och inte helt ovanligt att många hästar heter den tredje (eller vilken ordning de är är födda i)Knepigt att sätta rubrik till den här tråden
När jag kollar genom de olika föltrådarna så ser jag en del som döper sina föl och sedan sätter en eller två bokstäver efter namnet. Eller före. Varför gör man det?
Eller är det som ett stuterinamn? Heter alla (hur många?) era föl något och sen med samma bokstäver?
Sponsor?
Jag gillar varken stuterinamn eller diverse bokstäver hit och dit. Det ska till exempel mycket till för att jag ska välja en hingst från Hästak, tycker det är riktigt tråkigt att få i stamtavlan Nu valde jag visserligen en hingst från Stutteri Ask senast, men "Ask" som tillägg kan jag leva med.
Jag gillar varken stuterinamn eller diverse bokstäver hit och dit. Det ska tillexempel mycket till för att jag ska välja en hingst från Hästak, tycker det är riktigt tråkigt att få i stamtavlan Nu valde jag visserligen en hingst från Stutteri Ask senast, men "Ask" som tillägg kan jag leva med.