bokföringsprogram för fritidsföretag

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort sin gratisvariant, sådär lagom fult 2 månader före årets slut. :arghh: Och när de beter sig så fult skulle det aldrig falla mig in att betala för deras app. :devil: Så..

Jag söker ett bokföringsprogram, gärna med fakturering i men inget måste, som är billigt och enkelt för en amatör att använda. Tips?
Köper gärna ett program där jag slipper "prenumerera" på det. (Min lilla firma har inget behov av uppdateringar för att följa nya lagar och regler, utan ska bara användas rakt av för att bokföra inkomster och utgifter utan krusiduller) De vanligaste bokföringsprogrammen kostar mer än 10% av min årsomsättning, vilket inte riktigt känns rimligt. Så jag söker efter alternativ.

Och om fakturering inte ingår i bokföringsprogrammet söker jag även en faktureringsapp till mobilen. Tips?
 
Jag har aldrig varit den som betalat för det, så jag kan inte hur det ser ut "behind the scenes", men Fortnox alltså! Jag har använt den för att registrera kvitton, fakturera, följa upp budget, kopplat till personalliggare som anställd och sen få lönespecifikationen. Fem av fem toasters. Otroligt lätt att använda!
 
Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort sin gratisvariant, sådär lagom fult 2 månader före årets slut. :arghh: Och när de beter sig så fult skulle det aldrig falla mig in att betala för deras app. :devil: Så..

Jag söker ett bokföringsprogram, gärna med fakturering i men inget måste, som är billigt och enkelt för en amatör att använda. Tips?
Köper gärna ett program där jag slipper "prenumerera" på det. (Min lilla firma har inget behov av uppdateringar för att följa nya lagar och regler, utan ska bara användas rakt av för att bokföra inkomster och utgifter utan krusiduller) De vanligaste bokföringsprogrammen kostar mer än 10% av min årsomsättning, vilket inte riktigt känns rimligt. Så jag söker efter alternativ.

Och om fakturering inte ingår i bokföringsprogrammet söker jag även en faktureringsapp till mobilen. Tips?

Jag har använt Bokis sedan 2004. Ingen faktureringsfunktion, utan fakturorna skrivs med mall.

Priset har höjts de senaste åren ganska kraftigt och är nu uppe i 350 kronor per år, men det är fortfarande en bra bit lägre än många andra program. Extremt enkel funktionalitet, inget lull-lull alls.
 
Jag har aldrig varit den som betalat för det, så jag kan inte hur det ser ut "behind the scenes", men Fortnox alltså! Jag har använt den för att registrera kvitton, fakturera, följa upp budget, kopplat till personalliggare som anställd och sen få lönespecifikationen. Fem av fem toasters. Otroligt lätt att använda!
Alltså det är säkert jättebra. Men deras billigaste variant kostar uppemot 15% av min årsomsättning. Och då ingår inte ens fakturering utan jag måste ha något annat program till det. Snålänningen i mig tycker inte att det är rimligt.
 
Alltså det är säkert jättebra. Men deras billigaste variant kostar uppemot 15% av min årsomsättning. Och då ingår inte ens fakturering utan
jag måste ha något annat program till det. Snålänningen i mig tycker inte att det är rimligt.

Jag provade Fortnox köpguide och den kom fram till 149 kronor per månad för motsvarande det jag får från Bokis för 350 om året. Då ingick dessutom nåt som kallas "Enkel fakturering" (som iofs då kostade 5 kr per faktura som tillägg)
 
Jag har använt Bokis sedan 2004. Ingen faktureringsfunktion, utan fakturorna skrivs med mall.

Priset har höjts de senaste åren ganska kraftigt och är nu uppe i 350 kronor per år, men det är fortfarande en bra bit lägre än många andra program. Extremt enkel funktionalitet, inget lull-lull alls.
Tack för tipset, får kika på det! Är ju åtminstone lite mer rimlig kostnad. Fakturamallen, finns den i det programmet eller var tar du den ifrån?

(jag har tillgång till ett gammalt bokföringsprogram som är gratis, men det är ju ändå trevligare med något någorlunda aktuellt)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 617
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp