Enligt tidningarna vill Salwan Momika, som är den som senast genomförde bränningen kandidera till riksdagen för SD. Anledningen är att han anser att de är det enda partiet som försvarar svenska värderingar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tycker oskyldiga, fattiga människor ska lida för att några få idioter bränner Koranen i Sverige?Visa bifogad fil 124071
Kanske dax att låta dessa klara sig själv utan våra pengar.
Han dömdes 2021 i Sverige till samhällstjänst på 80 timmar för olaga hot mot en man han delade lägenhet med. Enligt förundersökningen hade han med en kniv i handen uttalat dödshot
Låter rimligt i mina öronVidare skriver han att det är den svenska regeringen är skyldig att gripa de ansvariga för koranbränningarna och sedan lämna över de till myndigheterna i muslimska länder.
”
Så nu ska folk gripas i Sverige när de inte bryter mot svensk lag? Vad säger dina SD-kompisar om det?Låter rimligt i mina öron
Är det fler? Senaste var två asylsökande.I dagens Rapport på SVT sa man att det är två invandrare som bränner koranen. Man sa även deras namn och när dom kom till Sverige. Bra att man nu redovisar sånna fakta
Kanske är det "nya" sättet att försäkra sig om att få asyl i Sverige om man nu vet om att man inte har skäl att få asyl. Offentligt bränna koranen.Är det fler? Senaste var två asylsökande.
I muslimska länder är kristna i minoritet och i västerländska länder är muslimer i minoritet.Alltså "buhu cry me a river"
Så det "folk" hänger upp sej på är att det inte är "svenskar" som bränner koranen ?
Kristna från muslimska länder har förföljts i EVIGHETER, och nu hittat ett sett att visa sitt missnöje mot detta. Och muslimer har då JÄTTESVÅRT för detta ? Nope den offerkoftan är tyvärr inte gångbar, ni kan inte förtrycka en hel grupp och sen grina ikapp när någon visar en motdemonstration mot förtrycket som koranen innebär i muslimskt styrda länder.
Jag kan inte annat än se att det är helt rätt att vi har denna rätt i Sverige, för de som kommit hit på uppenbarligen rätt asylskäl !
Hur kan ni va emot detta ? Ni som står på de förtrycktas sida ???
Med tanke på allt lidande och död som valfri religion orsakat, så är jag inte säker på varför vi ska bry oss om dem.I muslimska länder är kristna i minoritet och i västerländska länder är muslimer i minoritet.
Förtryck är när de med makt sparkar neråt på de i minoritet.
Två fel gör inte ett rätt osv.
Det finns MYCKET att kritisera i muslimska länder, men det innebär inte att det är rätt av oss i väst att hitta på ursäkter i att bete oss illa.
Jag kan dock förstå att det finns en ilska som vill ut om man varit förtryckt tidigare och inte kunnat visa sitt missnöje utan att få utstå förödande konsekvenser.
Reaktionerna som blir_ står inte i proportion_ till aktionen i att bränna en koran. Det du kallar för att "hitta på" ursäkter för att bete oss illa, kan också betraktas som ett sätt att peka på hur ENORMT långt ifrån vi står varann när det kommer till yttrande frihet. Hur länders LEDARE väljer att tackla provokationer från andra länders medborgare. Istället för att uppmuntra sin befolkning till att vänd röven till sånt där trams, strunta i det enda dessa människor vill åstadkomma är att såra, kränka och allmänt bete sig illa. Så väljer de istället att vigla upp stämningen. Höjjer varnade sina jävla pekfingrar att vi minnsan ska får se på annat Att mörda människor som ser ut som -i det här fallet svenskar eller om man vet om att de är svenskar.Det finns MYCKET att kritisera i muslimska länder, men det innebär inte att det är rätt av oss i väst att hitta på ursäkter i att bete oss illa.
Naturligtvis måste det vara tillåtet att destruera böcker på valfritt sätt - bränning, pappersåtervinning eller något annat! Och om vi förbjuder enbart brännande av "heliga" böcker återstår ju hur vi definierar "helig" precis som du är inne på. Paolos italienska kök lär sannolikt inte kvala in på den listan, men kanske Kamasutra? Snorre Sturlassons Edda? Eller vad vet jag....? Jag tycker faktiskt att det måste vara okej i en demokrati med yttrandefrihet att trampa folk på tårna och inom rimliga gränser förolämpa folk och att ifrågasätta och "skända" religioner. Alla gillar inte Ecce Homo, Life of Brian eller Jyllandspostens Muhammed-karikatyrer. Fine - titta åt ett annat håll då!Vad är ett acceptabelt sätt att destruera exemplar av böcker på om energiåtervinning av böcker förbjuds i lag? (Energiåtervinning är alltså inte det som pågått på gator och torg under benämningen bokbränningar, men jag ser risken att vi får en riktig idiotlag på plats om vi tillåter dessa påverkanskrafter att styra vår lagstiftning).
Vad ska vi göra med det stora överskottslagret av "Paolos italienska kök", av vissa betraktad som paria men av andra kanske snart upphöjs till en helig skrift från perioden innan Paolo vandrade med djävulen?
Jag håller i sak med, för mig är religion ett maktmedel, men jag får försöka ha ett öppet sinne för de många miljoner troende där det är ett sätt att få klarhet i livet.Med tanke på allt lidande och död som valfri religion orsakat, så är jag inte säker på varför vi ska bry oss om dem.
Vill man visa att man tar avstånd från ledare (och dess anhängare) i länder där förtryck pågår så kan man bränna docka som man tex gjort av Erdogan.Reaktionerna som blir_ står inte i proportion_ till aktionen i att bränna en koran. Det du kallar för att "hitta på" ursäkter för att bete oss illa, kan också betraktas som ett sätt att peka på hur ENORMT långt ifrån vi står varann när det kommer till yttrande frihet. Hur länders LEDARE väljer att tackla provokationer från andra länders medborgare. Istället för att uppmuntra sin befolkning till att vänd röven till sånt där trams, strunta i det enda dessa människor vill åstadkomma är att såra, kränka och allmänt bete sig illa. Så väljer de istället att vigla upp stämningen. Höjjer varnade sina jävla pekfingrar att vi minnsan ska får se på annat Att mörda människor som ser ut som -i det här fallet svenskar eller om man vet om att de är svenskar.