Böjsenaskadad-går det att komma tillbaka?

Sv: Böjsenaskadad-går det att komma tillbaka?

Min märr som fick en böjsena, använde vi BoT på, dygnet runt. När vi skulle på återbesök och UL, så kunde man inte se att det varit någon skada. Så antingen läker denna häst otroligt bra (över förväntan) eller så har BoT hjälpt till lite...
Både vi och vet kliade oss grundligt i huvudet, och var mkt nöjda med att det verkat läka så väl..
Nu återstår "bara" att se om hon håller för träningen oxå.
Vi har givit henne lång återhämtning och försiktig uppträning. Men snart så skall hon förhoppningsvis vara på G igen.

Det verkar vara många som har positiva erfarenheter av Back on Track på sen- och ligamentskador. Jag använder mina paddar men har inte stor erfarenhet av sådana här skador.

Det är inte min häst, men eventuellt kan en del av henne bli min... Har fått lite övrig info om det martha nämnde, att spruta. Kanske ska åka och titta på henne i helgen så får vi se vad nuvarande ägare säger. Veterinären gav ju god prognos, och hon är inte känd för att vara överdrivet positiv i sina prognoser.

Det verkar vara många som har positiva erfarenheter av Back on Track på sen- och ligamentskador.

Inte jag..:smirk: Jag tycker inte dom hjälper mot något alls, vare sig på hästar eller mig själv, eller i alla fall inte mer än om man haft några andra värmande vaddstycken. Fast jag äger ju ett par vaddstycken, och dom måste jag ju använda, så dyra som dom var;)

Han tjänade sina pengar efter skadad.Sen är det kanske inte omöjligt den gått upp,det vet jag inte...
Toranga Laday är en till.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 077
Senast: Kajsalisa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 952
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar