Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att allt utom kanske tv och bredband ska räknas som boendekostnad. I och med att där varierar kostnaden väldigt mycket beroende på vilket behov en har. En person som äger sitt boende amorterat och betalar ränta istället för hyra (om det finns lån på bostaden)Har du en definition på vad som ska räknas in?
Hyra, avgift, amortering, ränta, el, värme, internet, TV, vatten, sophämtning osv?
Den frågan har jag inte tänkt på men före skatt är väl rimligt att ta?Före eller efter skatt?
Och för mig är det en intressant frågeställning! Vissa väljer att lägga stor del av sin inkomst på boende, då de vill det eller kanske inte har något val. Andra prioriterar ett billigare boende och har den möjligheten (vet att det är ett lyxigt)Frågeställningen är ointressant om det inte handlar om verkliga belopp. Får jag ut 40000 efter skatt och boendekostnaden är 25000 dvs 62,5%, kan jag ändå leva bekvämt. Måste jag leva på 11000 i månaden och och kostnaderna för boendet är 62,5% är situationen en annan. Ändra frågan.